VAN @LLES WAT

Haventje Termuntenzijl

2008_0421april0052_8

Zondagmiddag  zijn we naar Termuntenzijl geweest.

Dat ligt net onder Delfzijl.

Het zonnetje kwam gelukkig  heel voorzichtig door zodat het wat vrolijke werd.

Toch was het erg koud en scheelde niet 1 maar wel 2 jassen.:-))

En er waren  zelfs zeilers die hebben gevaren op de Dollard  Brrrr…………..

Er lag  1  visserschuit in de haven  maar wel een hele mooie :-))

2008_0421april0058_6

En de kleur heeft ook wel wat …………. 

2008_0421april0059_6

Hier staan we op de dijk

met goed zicht op noord Duitsland

Het  staat vol met windmolens

2008_0421april0053_5

deze vogels krijsen…….zingen niet……….

2008_0421april0046_5

Zowel in zee als aan de wal  proberen ze buit te vangen

bij de plaatselijke viskraam

2008_0421april0051

Wij zijn heerlijk uitgewaaid :-)))))

7 Reacties

  1. wat een gezellige haven? ik denk dat het bij warmer weer een vrolijke bedoening is en een komen en gaan (????) van boten??

    de meeuwen zitten er rustig bij!
    ik hoor ze zelfs niet krijsen .. :-)))

    22 april 2008 om 23:08

  2. Gezellig om in zo’n haven rond te hangen, maar dan ’t liefst ’s zomers als de temperatuur
    wat aangenamer is, al zullen er dan niet zoveel bootjes liggen. Die kobaltblauwe vissersboot
    is mooi, leuke detailopname. De windmolens vind ik altijd een mooi gezicht al zullen er
    velen dat niet me eens zijn 😉

    23 april 2008 om 04:44

  3. Waar het lied der branding ruist bij dag en nacht
    Waar xe2x80x99t vertrouwde huisje altijd op me wacht
    Waar de meeuwen schreeuwen boven xe2x80x99t golf geruis
    Daar ben ik geboren daar voel ik me thuis
    Waar de klokken luiden visser vaar naar huis
    Daar ben ik geboren daar voel ik me thuis
    xc2xa9 De Havenzangers
    Blij dat je het zo naar je zin had! Blij ook dat je ons op deze hxc3xa9xc3xa9rlijke reportage tracteerde!

    23 april 2008 om 09:03

  4. We hadden elkaar tegen kunnen komen,
    daar in Termunterzijl.
    Maar…. ik was daar zaterdag.
    Mooie foto’s heb je daar gemaakt en
    de vissersboot heeft een mooi kleurtje.
    De foto van de meeuwen is erg mooi.

    23 april 2008 om 11:28

  5. Het was zondag ook koud, maar twee jassen had ik niet aan hoor hihihihi
    Wij gaan hier ook vaak heen, om even uit te waaien of wegwaaien.
    En natuurlijk hoort hier een heerlijk visje bij, jammie.
    De tweede foto is mooi, door de compo en kleuren.
    Het was een grijze dag, maar je fotoxe2x80x99s zien er kleurrijk uit.
    Geweldig!!!!! gekiekt.
    Een fijne zonnige dag, geniet er van.

    23 april 2008 om 11:44

  6. Wij zijn daar vorig jaar ook gewesst je kunt daar geweldig fotograeferen. Ik zag net dat Thea van Noorderkiek ook al een foto bij Termunten op haar weblog had staan..

    groet Harry

    23 april 2008 om 20:27

  7. ja er zijn wel veel windmolens in noord duitsland ik was er laats nog.
    Mooie foto,s van termunten, mooi die blauwe vissersboot.
    Groeten Van travel.

    24 april 2008 om 09:58

Geef een reactie

