VAN @LLES WAT

Canada Dream Vancouver Island 11

 

 

Webbie`s  de laatste 10 dagen

van onze Canada Dream reis

hebben we  op Vancouver Island

en Vancouver doorgebracht

waarvan ik een impressie

heb gemaakt.

De oversteek hebben we  gemaakt

van Horseschoe Bay naar Nanaimo.

2008_vancouver_island2

De natuur

is overweldigend……

2008beren_3

Ontmoeting met de bewoners

was wel een heel  bijzondere ervaring

Beren_14

Er is maar  weg

die door Pacific Rim National  Reseve

(regenwoud)

naar Tofino gaat…

Dsc06601

Tofino haven

Dsc06603_2

Waar de watertaxi

goede zaken doet

2008_0923200806italie0274

Long Island Beach

2008_0923200806italie0279

 

2008_0923200806italie0271

Long Island Pacific beach

Dsc06608

De surfers moeten over

het hout klauteren

om op het strand te  komen

Dsc06572

 

Comox heeft een prachtig park en haven

Zeesterren3

Onder aan de steiger

zie je mooie gekleurde

zeesterren paars en oranje

Zeehonden

De zeehonden

genieten van de zon

Dsc06581

Deze stoere visser zijn

wilde zalm en tonijn

vanaf de boot verkoopt…..

 

Dsc06590

Op de farmersmarkt

in Courtenay

een ontmoetingsplaats  is

Dsc06587

Met country muziek

Dsc06589

Vers :

uit eigen  tuin

2008_0923200806italie0380

Deze bakker

in seaside Village of Cowichan Bay

heerlijk brood verkoopt  en

aandacht vraagt :

How to build a new community

Dsc06701_2

 

Dsc06699_4

14 Reacties

  1. het is waar ajeetje, om vrienden te maken moet je je huis uit, thuis komen ze je niet halen zei mijn moeder altijd:-))
    vrienden worden met een bruine beer dat lijkt me nogal een uitdaging:-))in mijn dromen kom ik regelmatig een tijger tegen namelijk:-)) een beer.. dat lijkt me wel wat zeg,
    de natuur is eindeloos mooi in canada, ook dat weet ik,

    een heel mooi prachtig om te zien logje aly,
    slaap lekker
    xxx
    klaproos

    16 november 2008 om 23:58

  2. wat een lekker log, ajeetje!

    het is snoepen van elke foto.

    alleen die bruine beer ..
    was jij wel veilig??

    zo’n lijst zou iedereen dagelijks moeten lezen! (en ernaar handelen!

    ‘fix it, even if you didn’t break it’ ..

    prachtig!!

    16 november 2008 om 23:59

  3. Jeetje, wat weer een prachtig logje, Aly.
    Vooral de foto’s van de natuur en de landschappen zijn weer overweldigend.
    Het lijkt me wel heel bijzonder om zo in het wild een zwarte beer tegen het lijf te lopen.
    Kortom: ik heb er weer van genoten!

    17 november 2008 om 00:07

  4. He wat een verrassing zo tussendoor,
    ik heb weer errug genoten zeg.
    Die zeesterren vind ik toch het mooist,
    ik hou van de wereld onder water.

    Love As Always
    Di Mario

    17 november 2008 om 08:20

  5. Schrik je je niet wezenloos als er ineens zo’n in een bontjas gehulde lifter langs de kant van de weg
    staat?! Wat een prachtige natuur daar en dan beren en zeehonden en niet te vergeten die prachtig
    gekleurde zeesterren! Mooie serie en van de honger hoef je daar niet om te komen! 😉

    17 november 2008 om 15:24

  6. Wat een heerlijk logje Aly
    Wanneer gaan jullie weer? :))
    Ik heb weer genoten van de schitterende foto’s
    De vers uit eigen tuin opnamen spat van mijn scherm door de mooie kleuren.
    Fijne avond

    Groetjes Sien

    17 november 2008 om 19:49

  7. Prachtig verslag. Een beer…wow, en ik al doodstil zijn als ik een hert tegenkom!!
    Die communityrules zouden het hier ook niet gek doen…al kom je zoiets al tegen op pleintjes die door buurtbewoners worden onderhouden.
    Gr Jan W

    18 november 2008 om 11:53

  8. Superrrrrr log Ajeetje!
    Wat een indrukken!!
    Heel bijzonder om “zomaar” een beer tegen
    te komen! Wat een onwijs gave natuur heeft
    Canada toch, je raakt echt niet uitgekeken.
    Ook ik ben helemaal “weg” van de zeesterren…..prachtig!

    Haast txc3xa9 veel moois voor xc3xa9xc3xa9n log!
    Groetjessss,
    beuzeblaadje

    18 november 2008 om 16:06

  9. Dit zijn wel heel veel fantastische indrukken, vooral die beer maakt indruk bij mij. Die zie ik toch liever in de dierentuin, geloof ik. Prachtige impressie, Ajeetje

    18 november 2008 om 16:54

  10. Leaving Vancouver

    From whitecaps to snow caps,
    I could never do without.
    Fragrant flowers, tall trees.
    Nice people all about.

    I left here once before,
    Oh how I missed it then.
    I was so very sorry
    But I’ll never leave again.

    Love the rainy winters
    And summers at the beach.
    A downtown rendezvous
    And strolling Robson street.

    The peaceful Fraser Valley,
    The whistle of a train.
    Farms and country smiles,
    I can never leave again.

    The beautiful Pacific
    Holding ships that wait.
    Ferries to the islands
    Sailboats bob and play.

    But now I’m back to stay
    And I’ll never leave again.
    Except for one last time
    But I really won’t be gone.
    xc2xa9 Ken McIsaac

    19 november 2008 om 08:23

  11. PS: ik hoop dat de kneuzingen en blauwe plekken vlug zullen genezen! Sterkte hoor!

    19 november 2008 om 08:24

  12. Gelukkig keek ik bij je…
    Waaaauw…wat een prachtnatuur.
    En dan kom je een echte beer tegen…:((
    Wat een indrukken.
    Genoten van je log.
    Dag

    19 november 2008 om 21:43

  13. O Canada! Our home and native land!
    True patriot love in all thy sons command.
    With glowing hearts we see thee rise,
    The True North strong and free!
    From far and wide, O Canada,
    We stand on guard for thee.
    God keep our land glorious and free!
    O Canada, we stand on guard for thee.
    O Canada, we stand on guard for thee.

    Blij dat je ons ook nog van de rest van je onvergetelijke reis laat meegenieten ajeetje!
    Toen ik klein was had ik zo’n viewmastertje, xc3xa9n schijfjes van Canada. Het is altijd een soort droomland voor me gebleven….

    20 november 2008 om 09:01

  14. Bep

    Tjonge wat zul je genoten hebben van deze trip of was je te druk met foto’s maken.
    Een hele mooie serie foto’s, heb nu zoveel gezien ga hierna nog even op m’n gemak alles bekijken. Wat ik wel mooi en grappig vond was dat mooie huis met de trein.

    20 november 2008 om 12:39

Geef een reactie

