VAN @LLES WAT

Canada Dream Vancouver Island 14

 

Dagje naar de hoofdstad

van Vancouver Island

Victoria.

Victora_parlementsgebouw

 

Downtown_1

Het prachtige dominerende parlementsgebouw

staat aan de zuidzijde van de haven.

Boom_victoria

Koningin_victoria

Voor het parlementsgebouw

staat het standbeeld van

koningin Victoria

Koningin_victoria1

 

Dsc06669_2

Aan de oostzijde van de haven

staat het traditierijke Fairmont Empress Hotel

uit 1906

waar we de auto hebben geparkeerd 🙂

Victoria_huis

Mooie oude huizen .

Totem_6jpg

Bij het Royal British Columbia Museum

staan schitterende totem palen

Het is de moeite waard om hier

enkele uren door te brengen

Dsc06649

Bij de ingang staat deze reusachtige

mammoet je te verwelkomen

De geluiden van ijzige stormen

en hevig onweer

met bliksem en donder

zijn niet van de lucht

Dsc06651

Een grizzlie beer staat levensecht opzij van ons

Dsc06664

De geschiedenis over de pioniers

en de First Nations

trekt aan ons voorbij

Dsc06657_2

 

Dsc06658

Het heden en verleden van Canada

en in het bijzonder het veranderende

klimaat krijgt de volle aandacht.

Na twee en half uur…

Dsc06667

Vol van alle indrukken zijn we

naar de haven gewandeld.

Na eerst een foto te hebben genomen

van    famous    mensen

Zien jullie mij er tussen staan? Yess

Victoria_2_2

In de haven is genoeg te zien en beleven

Victoria_haven

Varen en vliegen zie ik bij ons nog niet gebeuren.

Victoria_3

Victoriajpg

Onze laatste blik op de haven

19 Reacties

  1. Ook in deze serie komt weer een aantal beelden heel bekend voor, zoals b.v. het prachtige parlementsgebouw.
    Dat museum kende ik nog niet. Het lijkt me zeker de moeite waar.
    Dan moet jij de persoon zonder geel randje zijn, lijkt me. 🙂
    Prettig weekend!

    21 november 2008 om 22:05

  2. Dat wat jij een oud huis noemt, die is echt gaaf,
    je blijft er naar kijken, ziet elke keer weer andere dingen.

    Love As Always
    Di Mario

    21 november 2008 om 23:29

  3. jaaaaaaaa, ik heb je gevonden! :-))))))))))))

    wat een indrukwekkende gebouwen, ajeetje!

    de laatste foto is wondermooi! (niet dat de anderen dat niet zijn, maar deze springt er extra uit!)

    vrolijk weekend, famous mensje! :-))

    21 november 2008 om 23:58

  4. Woww Aly…het was een droom van een reis!!
    Wat een werk heb je weer gehad om alles uit te zoeken en van de nodige tekst te voorzien.
    Het was voor ons allen een “meelifter” zo voelt het bij mij.
    Vanuit de luie stoel kunnen we heel wat van dit mooie land leren en zien.
    Prachtige serie!!!!!!!!!
    ” BERENGOED ” :))
    Fijne sneeuwballen dag..

    Groetjes Sien

    22 november 2008 om 07:32

  5. een grizzlie beer is bijna teveel natuur 🙂
    prachtige oude boom
    en schitterend om te zien hoe dat prachtige gebouw volgegroeid is met de wingerd

    22 november 2008 om 10:32

  6. O Canada!
    Terre de nos aiuex,
    Ton front est ceintde
    de fleurons glorieux!
    Car ton bras sait
    porter l’epopee
    Il sait porter la croix!
    Ton histoire est une
    epopee, Des plus
    brillants exploits.
    God keep our land
    glorious and free!
    we stand on guard
    we stand on guard for thee.
    O Canada, we stand on guard
    for thee!
    xc2xa9 Celine Dion
    Dank je wel ajeetje, uit de grond van mijn hart, want deze virtuele Canadatrip zal ik allicht nooit meer vergeten! Knuffel en een prettig weekend gewenst!

    22 november 2008 om 11:14

  7. De foto’s samen met je schrijfstijl maken er weer een bijzonder log van. Top!!
    Je weet de aandacht vast te houden. Maak er een mooi weekend van. Gr Jan W
    Oh ja, ook ik ga helemaal voor de sfeer van de laatste foto!

    22 november 2008 om 11:54

  8. Ik heb je gespot…..in het schilderij :))
    En wat leuk om Vancouver te zien.
    Haal vandaag of morgen mijn oudere buurvrouw om je log te laten zien. Zij was van de zomer daar bij haar broer !
    Genoten van de andere kant van de wereld !
    Dag en fijn weekend

    22 november 2008 om 14:41

  9. Schitterend om dit allemaal te mogen zien. Je boft maar.
    Fijn weekend, gr 10

    22 november 2008 om 17:41

  10. jaaaaaa ajeetje,
    daar heb ik ook gestaan voor dat gebouw:-)
    leuk om dat weer te zien zeg,

    gave foto’s weer in de canadaserie,
    die gaan niet vervelen:-)

    22 november 2008 om 21:23

  11. Heb je ook gevonden voor ik de reactie’s las, leuk..
    Met een mooi weblog kan je ook beroemd worden hoor 😉
    Mooie serie zeg, prachtige gebouwen. zeker dat hotel.
    Ik zou wel in de zo’n vlieg/vaarding willen zitten, lijkt me hard gaan.
    Idd is de laatste foto heel mooi.Ook vanwege de kleur
    Gezellige zondag en groetjes.

    22 november 2008 om 21:55

  12. Ook ik heb je gespot en wat een geweldige fotoos zeg !!!
    Fijne zondag, Lind@

    22 november 2008 om 23:08

  13. Weer een serie indrukwekkende
    foto’s Ajeetje!
    Natuurlijk heb ik geprobeerd je
    te “spotten” tussen de famous people maar
    kun je een tip geven? Blond haar en ongeveer
    in het midden misschien? Ja nu ben ik nieuwsgierig
    geworden…..

    Fijne zondag,
    beuzeblaadje

    23 november 2008 om 12:19

  14. wat een heerlijke herbeleving van vancouver Island, wij waren er in augustus 2006. Helaas staat Victoria in mijn geheugen gegrift als de plaats waar we een whalewatch tocht hebben gemaakt zonder whales te hebben gezien, wel jammer maar Canada was verder helemaal perfect (nou ja we hebben ook geen beren gezien en dat vonden we ook wel jammer, vooral na de boswandelingen die we er gemaakt hebben :-))

    23 november 2008 om 15:31

  15. Wat geweldige gebouwen en landschapen heb je gekiekt.
    Maar in dat mooie oude huis wil ik wel wonen,
    zie me al zitten op de veranda en mijn schommelstoel, heerlijk!!!!!
    Wat een geweldige huis, een BEAUTY!!!!!!
    SUPER!!!!!! kiekjes.

    23 november 2008 om 22:21

  16. Merciekes lieve Aly, voor de fijne commentaar!
    Morgen wil ik hier een nieuw log zien staan hoor!
    *wink, big smile*
    En maak er nog een fijne dag van hxc3xa9!

    24 november 2008 om 10:00

  17. Bep

    Wat een mooie en bijzondere foto’s zijn het weer een boeiend geheel.
    Dag groetjes Bep.
    Ps zag dat je ook mee hebt gedaan met de roze brillen.

    24 november 2008 om 19:08

  18. Wat een prachtige serie weer Aly! Het lijkt me supermooi daar,
    en ik heb je gespot tussen de beroemdheden, je had je goed verstopt!! 🙂

    25 november 2008 om 08:50

  19. Eerlijk is eerlijk als ik de foto’s
    zo zie dan ben ik wel een beeje
    veel beetjes jaloers.
    Maar ja vanuit Wachtum is het wel
    erg ver hier vandaan want onze dieren
    hebben iedere dag eten nodig.

    26 november 2008 om 19:41

Geef een reactie

