VAN @LLES WAT

Luisteren

 

Luister

Luisteren

2008_luisteren2jpg

Als ik je vraag naar mij te luisteren

en jij begint mij adviezen te geven

dan doe je niet wat ik vraag

2008_luisteren_1

Als ik je vraag naar mij te luisteren

en jij begint mij te vertellen waarom

ik iets niet zo moet voelen als ik voel

dan neem je mijn gevoelens niet serieus

2008_web_1

Als ik je vraag naar mij te luisteren

en jij denkt dat je iets moet doen om

mijn problemen op te lossen

dan laat je mij in de steek

2008_web_3

hoe vreemd dat ook mag lijken

Dus, alsjeblieft, luister alleen maar naar

me en probeer me te begrijpen

2008_luisteren_3

En als je wilt praten, wacht dan even en

ik beloof je dat ik op mijn beurt

naar jouw zal luisteren

2008_luisteren_5_2

gedicht

Leo Buscaglia

21 Reacties

  1. Een prachtig gedicht bij mooie, sfeervolle en verstilde plaatjes, Aly.
    Heel mooi!

    29 december 2008 om 00:57

  2. dat is een bijzonder mooi gedicht, ajeetje, met heel veel wijsheid erin verpakt!

    ik luister naar je wondermooie foto’s en woorden ..

    ik wens je warme eindejaarsdagen,

    29 december 2008 om 01:34

  3. Ik zeg niets.. ik moet luisteren. 😉

    Love As Always
    Di Mario

    29 december 2008 om 08:09

  4. Ik luister oprecht stil en ontroerd naar je…

    Fijne jaarwisseling
    Dag

    29 december 2008 om 11:47

  5. Een gedcht die helemaal klopt en dan ook nog prachtige foto’s . Een mooie en gezellige jaarwisseling gewenst

    29 december 2008 om 11:58

  6. wonderlijk, dat dit gedicht door een man is geschreven. Ik hoor dit soort ‘klachten’ vaak van vrouwen.

    29 december 2008 om 17:22

  7. Ik hoop dit gedicht in de praktijk te kunnen brengen. Wat een wijsheid!! Top!
    Heb een fijne jaarwisseling en een goed en gezond 2009. Groetjes Jan W

    29 december 2008 om 21:26

  8. Hmmm…dat is een hele wijze les
    nu maar hopen dat ik hem nog weet
    als ik hem nodig heb
    Hoewel misschien eerder dan gewenst
    Dank je wel

    30 december 2008 om 09:06

  9. Hmmm…dat is een hele wijze les
    nu maar hopen dat ik hem nog weet
    als ik hem nodig heb
    Hoewel misschien eerder dan gewenst
    Dank je wel

    30 december 2008 om 09:06

  10. Wat een prachtig gedicht, toepasselijk en o zo waar!!
    Fijne jaarwisseling Aly! en tot volgend jaar!!
    Groetjes Yvonne

    30 december 2008 om 09:07

  11. Mooie woorden en leuke foto’s! Ze doen me nog aan de herfst terugdenken.

    30 december 2008 om 13:57

  12. Alleen luisteren is soms zo moeilijk, maar vaak zo belangrijk.

    Een heel gezond en gelukkig 2009!
    Hartelijke groetjes 10

    30 december 2008 om 14:35

  13. Je was me net iets te snel…;-)

    Schitterende foto’s, en de woorden zijn maar al te waar.

    Een goede gezellige jaarwisseling, en voorspoedig 2009.

    30 december 2008 om 21:59

  14. da’s een waar woordje hier aly,

    ik zeg dus maar even niks ik luister:-)
    en geniet…
    bos….
    hxc3xa9lemaal mijn pleziertje:-)

    gelukkig nieuwjaar gewenst
    pas op met vuurwerk 🙂
    denk aan je diertjes

    groetjes
    klaproos

    30 december 2008 om 23:28

  15. Zo herkenbaar! En wat heb je er mooie foto’s bij gezocht! De groene voetjes van de boom zijn prachtig net
    als de met juwelen behangen spinnenwebben! Ik wens je een fijne jaarwisseling en voor 2009 veel geluk,
    gezondheid en fotoplezier!

    31 december 2008 om 07:22

  16. Ria

    Ik wens jou en je gezin een hele gezellige jaarwisseling
    en alle goeds voor 2009, Aly.
    Groetjes, Ria.

    31 december 2008 om 10:44

  17. Dit klinkt prachtig.. jij mag je leven leiden zoals je dat wil en ik laat je vrij om je eigen vleugels uit te proberen.. heel veel plezier in het nieuwe jaar!

    31 december 2008 om 10:48

  18. ida

    Hoi aly wat een mooi gedicht .
    Wens jou en je geliefden om je heen een fijne jaarwisseling en een gezond en liefdevol 2009.
    Ook volgend jaar blijf ik genieten van jou mooie foto’s en mooie gedichten .
    Liefs ida

    31 december 2008 om 17:17

  19. Han

    Ajeetje, ik wens jou en je familie een heel goed en gezond 2009 toe!

    31 december 2008 om 22:26

  20. sttttt………….

    2 januari 2009 om 19:55

  21. Hallo Aly, het nieuwe jaar is al weer een eindje heen, maar wat een verrukkelijke fotoserie zie ik hier.
    Heerlijk die groen- en bruintinten. Het is buiten zo grauw, ik snuif ze hier even op, die kleuren die jouw ogen
    hebben vastgelegd en ik geniet ondertussen van wat je wil vertellen. Ik hoor een prachtig, gevoelig natuurmens,
    met ogen voor de schoonheid van het leven. Tank maar lekker bij Aly, daar is het ook de tijd van het jaar voor.
    Dankjewel voor je mooie beelden!
    Lieve groet van Nicole

    22 januari 2009 om 09:52

Geef een reactie

