VAN @LLES WAT

Schaatsen schuiven

Schaatsen_1

Blauw strakt de hemel

in noordoosterwind

Schaatsen_6

zie de rietkraag wuiven

hoor schaatsen schuiven

Schaatsen_5

ruggen diep gebogen

in gedogen tegenwind langs

Ijspret_00

het wak waar je

vogels vindt

Schaatsen7

ben gestopt

heb mijn maal gedeeld

zij waren met zoveel

Ijspret_037

In samen overwinteren

ben ik gegaan nog

wakken zij in overleef

 

Schaatsen_2

Gedicht

Wil – Melker

Vanmiddag om half vijf

was het nog gezellig op het ijs.

IJspret voor jong en oud. 🙂

Voor morgen is

er ijzel en gladheid

voorspeld…….

Wees a.u.b. voorzichtig!!

Enne…

Denk aan de dieren

die hebben het nu zwaar…..

20 Reacties

  1. Aly, ik wens je een liefdevol en goed 2009, met veel warmte (binnen dan, want buiten ziet het er prachtig uit bij jou). Heerlijke ‘ouderwetse’ schaatsfoto’s.

    7 januari 2009 om 00:09

  2. Ik ben uitgelachen met mijn slee met stoel ervoor….

    Ik was gewoon bang dat ik zou vallen 😉

    Love As Always
    Di Mario

    7 januari 2009 om 00:54

  3. dit is een erg mooi gedicht, mja van wil melker verwacht ik niet anders? :-))

    je foto’s maken het weer helemaal af!

    wat een ijsvlakte??????

    wij kunnen schuiven aan onze deur?? ;-)) de straten liggen er hier spiegelglad bij??

    hou je warm (en staande), ajeetje! :-))

    7 januari 2009 om 00:56

  4. Ah jee, wat een pracht serie met de stoel, het ijs , pret, en de slee.
    De vogels hebben het idd.moeilijk, nu.
    Wij zorgen dat de tafel gedekt blijft in de tuin.

    7 januari 2009 om 07:41

  5. Sfeervolle serie van de winterpret, Aly.
    Vooral de eerste twee foto’s vind ik mooi. Die stoel en de slee vormen samen een prachtig stilleven.
    Nu er een laagje sneeuw ligt beginnen de vogels eindelijk de lekkernijen in onze tuin te ontdekken.

    7 januari 2009 om 09:23

  6. Bep

    Je serie foto’s zijn xc3xa8xc3xa8n met je gedicht heel mooi.
    Een prachtig stilleven de eerste foto en de tweede een superplaatje.
    Zal aan de de beestjes denken hoor zag zelfs een muisje in het vogelhuisje glippen.
    Lieve groetjes.

    7 januari 2009 om 09:42

  7. Winter.

    Dat heerlijke gevoel van onverdiende vrijheid.
    Dat heerlijke gevoel van snelheid en van kracht.

    Lange kanalen en spiegelglad ijs.
    Een complete middag in winterse pracht.
    Onschuldige jeugd in argeloze blijheid.

    Marinus reed hard je deed goed je best,
    Om die jongen een keer te verslaan,

    Met Jan zakte je meermalen door het ijs,
    De wakken trokken hem aan.

    Met Gijs ging je overal in het gewest,
    Lang strokend en won je de prijs.

    De prijs van een kusje aan het eind van de dag.
    Heel stiekem om de bocht van xe2x80x98t kanaal.

    Een tikje verborgen nog steed op het ijs.
    Ondertussen wachtte het warme onthaal.

    Bruine bonen met spek, dat gaf niet want ach,
    Je dacht toch alleen aan het kusje van Gijs.

    Mijn winterse liefde was daar op het ijs.
    En wanneer het vriest zou ik weer willen
    Schaatsen, met Marinus, met Jan en met Gijs
    xc2xa9 Vanessa

    Prachtserie Aly! Maar als jij het er ook eens op waagt, bedenk:

    Zij glunderde als nooit te voren
    wankelend begaf ze zich op glad ijs
    de jeugd danste in haar ziel
    het was het meisje dat schaatste
    maar de oude vrouw die hard viel
    xc2xa9 Artifex
    *wink, big smile*

    7 januari 2009 om 11:05

  8. Heerlijke IJspret foto’s Aly !!
    Ik heb er ook van genoten… :-))))))
    Lieve groetjes van Anna

    7 januari 2009 om 11:44

  9. Mooie foto’s van deze winter pret.
    Toen ik het stoeltje zag staan op het ijs moest ik gelijk aan vroeger denken .
    Ook ik ben zo begonnen. Voor huis op de gracht

    7 januari 2009 om 12:26

  10. Prachtige foto’s, vooral die waar de zon onder gaat!!
    Leuk he om al die kinderen op het ijs bezig te zien, zo hoort een winter te zijn!!
    Groetjes Yvonne

    7 januari 2009 om 15:47

  11. Ria

    Lekker winters, deze ijspret.
    Je had er prachtig licht bij.
    Sfeervolle foto’s, Aly.
    Groetjes, Ria.

    7 januari 2009 om 16:27

  12. Schitterende serie Aly
    Ik zie dat het daar veel groter is dan bij ons…prachtig, zoveel plaats voor alle schaats liefhebbers!
    Heerlijk om deze schaatsgekte ook eens in een andere omgeving te zien.
    En je het gedicht van Wil is de slagroom op de taart..
    Fijne avond meis..

    Groetjes sien

    7 januari 2009 om 17:25

  13. Zo…wat een grote ijsvlakte zeg. Prachtig lijkt het me om daar te schaatsen (als je het kunt).

    7 januari 2009 om 19:33

  14. Prachtige foto’s weer. En wat een ijsvlakte zeg! Fantastisch. En ik schaats niet eens..

    7 januari 2009 om 22:30

  15. Wat een mooi licht had je om die tijd. Foto 2 vind ik echt helemaal TOP!!
    Gr Jan W

    8 januari 2009 om 11:21

  16. Hallo… via via kom ik op je weblog en heb even rond gekeken.
    Prachtig logje… met een heel mooi gedicht.
    Ik geniet erg van die schaatsfoto’s…
    heerlijk weer zo… van mij mag het nog even aanhouden 🙂

    Lieve groetjes van Jolanda

    8 januari 2009 om 15:36

  17. Wat een prachtige tekst Ajeetje!
    En ook super mooie foto’s waaronder
    foto nr. 2 mijn grote favoriet is!

    Ik heb nog lang niet genoeg van deze
    vrieskou en ijspret!

    Groetjesss,
    beuzeblaadje

    9 januari 2009 om 00:09

  18. Hehe, ik zal je eens bij mijn favorieten zetten, want ik ben je telkens kwijt. Jij in elk geval nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, dat mag nog wel he? Ik vind het genieten hoor, al die winterse taferelen, eindelijk weer eens op het ijs!

    9 januari 2009 om 06:55

  19. Heerlijke foto’s Aly!
    Ik geniet er met volle teugen van.
    Van mij mag het nog wel even zo blijven.
    Groetjes

    9 januari 2009 om 09:42

  20. Mooi gedicht.
    Maar de eerste twee kiekjes zijn favoriete plaatjes.
    En nu maar blijven voeren, want die vogels hebben het zwaar.
    Fijn weekend!!!!!!!!!!

    9 januari 2009 om 13:52

Geef een reactie

