VAN @LLES WAT

Nagenieten

Nog even…..

nagenieten van

afgelopen

zaterdagmiddag

Dscf3397_9

 

 

Op het ijs van het

Zuidlaardermeer

Dscf3407

Schaatsen langs

vastgevroren

schepen

 

Dscf3433

dieΒ  je aan

strenge

winters

 

Dscf3405

herinneren

 

Dscf3409

Mijn schaduw

is wel

heeeeel lang πŸ˜‰

 

Dscf3408

Deze uitdagende

naakte waarheid

naar de dik

ingepakte

schaatsers keek. πŸ˜‰

 

Dscf3422

Een heus terras

met koek en zopie

op het ijs πŸ™‚

 

Dscf3417

Gevaarlijke

plekken

zijn afgezet…..

Dscf3430

 

Eerste hulp

is

dichtbij

 

Dscf3435

Even later komt

een ijszeiler

behoedzaam

 

Dscf3436

de haven binnen om

deze pechvogel

te brengen……..

 

Dscf3420

Om 4 uur s`middags

is het nog steeds

een komen en gaan

 

Dscf3421

van schaatsliefhebbers

 

Dscf3432

πŸ™‚

 

Dscf3398

Jong en oud

begeven zich

 

Dscf3416

 

op glad ijs

πŸ™‚

Hopelijk komt er een

toegift van koning winter.

WeΒ  hebben

genoten :-))

25 Reacties

  1. We hebben zeker genoten! Laat maar weer terug komen hoor, dat ijs. Misschien in februari, de ijsmaand bij uitstek, nog een lekkere vorstperiode?

    13 januari 2009 om 07:30

  2. Ik zie geen frieze doorlopers meer.. Dat had me doen denken aan de winters van vroeger. πŸ˜‰

    Love As always
    Di Mario

    13 januari 2009 om 07:41

  3. Tja, ben ik nu een vervelende dwarsligger als ik zeg nixc3xa9t genoten te hebben? Ik ben een zomermadam *wink, big smile* maar ik kan de zon wel in het water… euh… ijs zien schijnen hoor. Ieder diertje zijn pleziertje hihi.
    En voor jou leverde het alvast een topserietje op!

    13 januari 2009 om 08:33

  4. Ria

    Het is toch ongekend, hxc3xa8? Hier hebben we met z’n allen van genoten.
    De koek- en zopietenten zijn tegenwoordig wel aardig aangepast.
    Die onfortuinlijke man had vast nooit gedacht, dat hij nog eens zou ijszeilen.
    Prachtige serie, Aly.

    13 januari 2009 om 10:26

  5. Mooie reportage met moie foto’s
    En dat je zelf ook nog op de foto staat.
    Hopelijk valt het met de gewonde mee, er zijn veel mensen met gebroken polsen end.
    En koning winter wanneer hij weer komt…Afwachten maar.

    13 januari 2009 om 11:09

  6. Wat een feest he Aly ? Dat we dit toch nog een keer mee mogen maken, zo op dat grote meer. Prachtige reportage, waarbij ik meteen ook even reageer op die fijngevoelige van hieronder met dat wanhopige jongetje. Geweldig

    13 januari 2009 om 11:22

  7. Het is heerlijk om nog even na te genieten van het mooie winterweer en de ijspret, ik ga er ook nog even lekker mee door, want het weer lokt me nu niet echt naar buiten.
    Je hebt er een mooie serie van gemaakt met van alles wat.
    Bij die lange schaduw moest ik even lachen, zo xc3xa9xc3xa9n heb ik er ook gemaakt zaterdag. Vermoedelijk is mijn schaduw nog wat langer dan de jouwe. πŸ™‚

    13 januari 2009 om 12:13

  8. Dit is een mooie impressie van het schaatsplezier en de bijbehorende zaken inclusief de eerste hulp.
    Het mag van mij zo weer gaan winteren. Ik heb genoten. Dit grijze weer is niets aan.

    13 januari 2009 om 15:59

  9. ida

    Heerlijk hxc3xa9 iederexc3xa9n genoot van de ijs pret ,zeker ouwe tijden herleven .Zelf waag ik me niet meer op het ijs maar het bekijken is net zo leuk .
    Liefs ida

    13 januari 2009 om 16:30

  10. Wat een schitterende reportage heb je gemaakt zeg!
    Ik vind het echt genieten…
    en kan nog even nagenieten met jou mooie foto’s!
    D’r is wel werk van gemaakt zeg zo op die grote plas…
    goed verzorgt allemaal. Jammer dat het voorbij is…
    hier in Enschede regent het inmiddels pijpestelen… jammer.

    Fijne avond Ajeetje…
    groetjes van mij

    13 januari 2009 om 16:58

  11. ooooh wauw ajeetje,
    waat een zicht is dat,
    nee ik heb me niet op het ijs begeven het is mij txc3xa9 glad, en ik was al een keer gevallen, maar tjoh,wat een kracht gaat er van zo’n enorm valkte van ijs uit zeg,
    ik zou bang zijn als ik daar tussen die menigte zou staan op dat ijs bij de koek en zopie tent….

    maar je hebt er een geweldige reportage van gemaakt,het is nu een en al dooi wat de klok slaat:-)

    dat is weer even wachten, maar ik hoor wel overal dieren opgelucht adem halen πŸ™‚

    xxx
    klaproos

    13 januari 2009 om 17:35

  12. Geweldig Aly, wat laat je me genieten!!
    Ik kan er maar niet genoeg krijgen van dit heerlijk winterfeestje πŸ™‚
    Er is zoveel te zien, KLASSE meiske
    Ik wist ook niet dat je zooooooooooooo groot was trouwens πŸ™‚ πŸ™‚
    Fijne avond nog

    Groetjes Sien

    13 januari 2009 om 20:41

  13. wat een drukte??? :-))

    het moet inderdaad een hele belevenis zijn om tussen de boten door te schaatsen??

    ik geniet vanuit mijn warme zetel mee van jouw avontuur, ajeetje!

    13 januari 2009 om 23:58

  14. Hihihi, Aly-tje, jouw reactie gisteren op mijn blog was heerlijk! Dank je wel… Knuffel!

    14 januari 2009 om 08:27

  15. Wat lijkt me dat heerlijk om op zo’n grote plas te schaatsen! En dan langs de boten, geweldig.
    Wat een prachtige dagen hebben we toch gehad, zo’n mooi daglicht, dat kan je op je foto’s
    goed terug zien, wat een mooie kleuren!!

    14 januari 2009 om 08:40

  16. Het was druk op het zuidlaardermeer en
    jij hebt er een hele mooie serie van weten te maken.
    Maandag hoorde ik van iemand dat er midden’
    in het meer een heel groot wak was.
    Mooie foto van de ijszeiler en
    heel goed gespot door jou.

    14 januari 2009 om 09:57

  17. Bep

    Wat een mooie reportage heb je van deze dag gemaakt.
    Een dag vol gezelligheid zo te zien met af en toe een pechvogel.
    Koek en zopie tentjes vind ik altijd zo gezellig op het ijs.
    Het is echt genieten op je log Aly.
    Jammer dat het weer voorbij is.
    Hartelijke groetjes Bep

    14 januari 2009 om 11:09

  18. Met de CV een graadje hoger heb ik meegenoten van je ijspret Aly.
    Maar ik hou het wel bij foto’s kijken…
    Prachtige foto’s en leuk aan elkaar gepraat.
    Gr Jan W

    14 januari 2009 om 17:31

  19. Echt nagenieten, van mooie winterse plaatjes, met gezellige volksgeneugten, en wat er aan ongemak ( helaas ) bij komt.
    Zeker is wel, dat na zoveel jaren de pret duidelijk aanwezig was.

    14 januari 2009 om 18:56

  20. Mooie foto’s. Maar die toegift hoeft van mij eigenlijk niet zo. Ik verlang al weer naar het zonnetje, maar gxc3xa9xc3xa9n hittegolf!

    14 januari 2009 om 22:31

  21. Wat een heerlijke kijk genot… ze zijn allemaal even prachtig !!
    Dit is echt genieten Aly… je blijft kijken… :-))))))
    Lieve knufff groetjes van Anna

    14 januari 2009 om 23:19

  22. Glad IJs
    Tweeduizendacht was bijna afgesloten,
    maar toen ik lachend de balans opmaakte,
    begon het ’s nachts te vriezen dat het kraakte,
    en werd er water op het plein gespoten.

    De ijsvloer bleef ik tot het laatst vermijden,
    uit angst alsnog een scheve schaats te rijden.
    xc2xa9 Coenraedt van Meerenburgh
    *wink, big smile*

    En… IK WIL EEN NIEUW LOGJE VAN JOU ZIEN! Hihi…

    15 januari 2009 om 08:16

  23. Ja, een prachtig weekend was het.
    Je hebt er een mooie reportage van gemaakt!

    15 januari 2009 om 18:23

  24. Ik lees het al:
    er zijn er gelukkig nog meer die de winter missen!
    Wat was het zalig en wat hebben we genoten he?
    Een prachtige ijs-serie Ajeetje, de gezellige sfeer
    spat van het scherm af! Die toegift kan wat mij betreft
    niet snel genoeg komen!

    Groetjesss,
    beuzeblaadje

    15 januari 2009 om 21:04

  25. Super en ik wacht ook op een herhaling, ik heb er veel te weinig van kunnen genieten maar jouw fotoos maken ook dit keer een hoop goed.
    Gaaf met zo’n ijszeiler alleen niet als je wat mankeert.
    Fijn weekend, Lind@

    16 januari 2009 om 16:37

Geef een reactie

