VAN @LLES WAT

Ga mee

naar buiten…..

Paadje_1

wandelen

langs mooie  paden 🙂

Pad_2jpg

prachtige doorkijkjes

Kalf

Langs een blij dartelend kalf   :-))

Kalf_2

die wat nieuwsgierig is :-)))

Uitzicht_12

genieten……..van een mooi landschap

Magnuskerk_6

De Sint Magnuskerk Anloo

Magnuskerk_1jpg

De Kerk staat aan de brink van Anloo

De Kerk is genoemd naar Magnus, bisschop van trani,

die na zijn marteldood heilig werd verklaard.

Magnuskerk_2

De kerk is gebouwd rond 1100

De toren dateert uit 1200

en het koor uit de 1400 eeuw

Magnes_kerk

De kerk was oorspronkelijk een eigenkerk

van de aartbisschop van Utrecht

die hier rechtsprak.

Magnuskerk_4jpg

Later werden er in deze kerk zittingen

gehouden van de Etstoel het hoogste

Drentse Rechtscollege

Magnuskerk_5_5

Helaas waren de deuren gesloten

Magnuskerk_3jpg

Dus kom ik terug………;-)

Dorp

Hek_1

Mooie hekwerken

Hek_3

??

Uitzicht_4

glooiend landschap  de hondsrug

Bankjpg

Paars

Bron www.

Meer info over de Sint Magnuskerk:

Sint Magnuskerk Anloo

20 Reacties

  1. ik kom graag met je mee, ajeetje, want wat een mooie wandeling heb je gemaakt!

    een kerk vind je zelden open?
    vreemd, voor gods huis, of niet?

    maar, ’t is inderdaad een reden om terug te gaan? :-))

    23 april 2009 om 23:53

  2. Han

    Mooie foto reportage ik zou zo met je mee willen lopen.

    24 april 2009 om 00:07

  3. Dat was een supertochtje! En het weer is er ook zo naar! Ga je nog meer leuks doen dit weekend?

    24 april 2009 om 08:34

  4. Na de prachtige fotokuier die ik gisteren met mijn fotomaatje heb gemaakt, laat ik me vandaag graag rustig zittend meevoeren op jouw mooie wandeling. Je hebt mooie landschapjes gekiekt in de buurt van De Hondsrug. Vooral de hekken zijn heel bijzonder, maar je eerste foto van het kalfje is voor mij toch de topper.
    Ook de foto’s van de Magnuskerk mogen er zijn. Jammer, dat kerken in ons land vrijwel altijd op slot zitten. In Frankrijk vonden we het altijd mooi, dat je op vrijwel elk moment iedere kerk binnen kunt stappen.
    Fijn weekend!

    24 april 2009 om 12:53

  5. Mooi in beeld gebracht van de dartelende kalfje,
    en het landschap van de hondsrug.
    We hebben de hondsrug roette wel eens gemaakt met de auto,
    omdat ik dit niet kan bewandelen, maar zeer de moeite waart.
    Een prachtige gebied waar wij niet zover van af wonen.
    Fijn weekend gewenst!!!!
    Groetjes,
    Anneke

    24 april 2009 om 13:02

  6. een heerlijke wandeling ajeetje,
    waar ik echt met plezier ben meegelopen,
    die ouwe kerk is heel erg sprekend,
    daar zou ik hxc3xa9xc3xa9l graag eens een blik willen werpen,
    dat zou me zwaar plezieren

    maak er een heerlijk weekend van hxc3xa9,
    xxx
    klaproos

    24 april 2009 om 22:24

  7. Genoten van deze prachtige voorjaarswandeling door `bekend` vakantiegebied :))
    Afgelopen jaar ook genoten van `de etsstoel` in aug.
    Dag en fijn weekend

    24 april 2009 om 23:09

  8. De wandelaar hijgt. Bij het achterlaten
    van niets heeft hij ervaren hoe alles blijft.

    Langs de jaren voordien ging zijn tocht.
    Wat tot bedaren werd gebracht,
    als met water besprenkeld stof, wordt herdacht.

    In over elkaar gelegde landschappen
    vindt hij xc3xa9xc3xa9n voor xc3xa9xc3xa9n iedereen terug.

    Alleen: omkeren naar zichzelf kan hij niet.
    xc2xa9 Eddy van Vliet

    Jij hebt er blijkbaar van genxc3xb3ten hxc3xa9 ajeetje? En gelukkig voor ons heb je er ook een knappe reportage van meegebracht!

    25 april 2009 om 07:05

  9. Wat een prachtige wandeling heb je gemaakt.
    Ik heb genoten van je mooie doorkijkje en
    het dartelende kalf.
    Interressante kerk, de magnuskerk.
    Fijn weekend gewenst!

    25 april 2009 om 08:32

  10. wat een heerlijke landschapsfoto’s
    een groot plezier om daar rond te wandelen lijkt me
    schattig kalfje 🙂

    25 april 2009 om 20:37

  11. Han

    Jammer dat de deur gesloten was, je hebt me wel nieuwschierig gemaakt, niet dat ik er even naar toe ga, maar mischien ga je nog eens terug en laat je het ons dan zien.

    25 april 2009 om 20:55

  12. Ohh, wat een prachtige wandeling heb je gemaakt Ajeetje.
    En het heeft heel veel mooie plaatjes opgeleverd!

    Genieten hoor.

    Fijn weekend… groetjes, Jolanda

    25 april 2009 om 21:01

  13. Het is weer een zomerse serie geworden met vers zomers groen of eigenlijk is het nog lente met een zomers tintje.
    Prachtig.
    Lind@

    25 april 2009 om 21:20

  14. Het stukje geschiedenis was weer leerzaam Aly, zelfs voor zo’n drentheganger als ik.
    Maar van het gedartel dat van de foto afspringt wordt ik toch ook blij hoor!
    Gr Jan W

    25 april 2009 om 21:43

  15. Heerlijk wandelgebied als ik je foto’s zo zie.
    Zeker de natuurfoto’s daar hou ik het meest van.
    Groetjes Tinie

    26 april 2009 om 19:31

  16. Mooie frisse plaatjes!! Die toren toont wel heel hoog met dat standpunt!!

    26 april 2009 om 21:02

  17. Zucht….
    Wat een prachtige foto’s!
    En wat een schitterende kerk daar in Anloo!
    Volgens mij hebben wij daar wel eens gefietst tijdens
    xc3xa9xc3xa9n van onze bezoekjes aan Drenthe.
    Je 6e foto vind ik een droom van een plaatje!!

    Doeiii,
    beuzeblaadje

    29 april 2009 om 21:03

  18. schitterend verslag, leuk dat de historie van de kerk erbij vermeld is, dit maakt de foto’s nog interessanter.

    30 april 2009 om 09:13

  19. dag ajeetje.
    ik begin mij af te vragen of het wel helemaal goed gaat met je aly,
    want het gaat wel erg lang duren …..

    als ik iets voor jou kan doen…
    doe ik dat graag,
    ik hoop dat je een wereldreis aan het maken bent:-))

    xxx

    21 mei 2009 om 13:36

  20. Heerlijk volgroen landschap Aly. Dat kalfje, ooooh…. zou ik zo willen beetpakken.
    groetjes van Nicole

    4 juni 2009 om 14:46

Geef een reactie

