VAN @LLES WAT

Algarve 2

 

 

Vandaag neem ik jullie mee naar het uiterste westpunt

en het hoogste punt van de Algarve naar Monchique

Stap maar in 🙂

Portugal_2009_013

Portugal_2009_014

Vakantie_portugal_2009_003

Het uiterste westpunt van Portugal.

Vroeger dacht men dat dit het einde van de wereld was.

 

Vakantie_portugal_spanje_frankrij_2

Vakantie_portugal_spanje_frankrij_3

Vakantie_portugal_2009_015

Vakantie_portugal_spanje_frankrij_4

Vakantie_portugal_spanje_frankrij_5

De vuurtoren en het het gebouw is in handen

van defensie en is afgesloten voor het publiek.

Vakantie_portugal_129

Leuke dorpjes  die ons uitnodigen als we  langs de atlantische kust naar het noorden rijden.

Pauze…

Vakantie_portugal130

doorkijkjes die je laten stilstaan 🙂

Vakantie_portugal_140

De kust is  hier  prachtig  en een eldorado voor surfers.

Helaas voor de de plankzeilers zijn er nu geen hoge golven

Vakantie_portugal_138

Dit  mooie stulpje

 

lijkt in de oceaan te storten……..

Vakantie_portugal_132_2

Wat een uitzicht !!

Vakantie_portugal_141_2

De eigenaars van dit huisje

slepen het gewoon mee

Vakantie_portugal_spanje_frankrij_6

 

en genieten ook van deze mooie plek 🙂

Vakantie_portugal_143

Op sommige plaatsen is de kust wel heel ruig

Vakantie_portugal_144

Wie hoogtevrees heeft  …….kijkt maar niet naar beneden ….

Vakantie_portugal_148

Want het is hier erg diep met ruige rotsen

Van de diepte gaan we nu de hoogte in  om naar Monchique te gaan.

 

Vakantie_portugal_157

Op het hoogste punt van de Algarve  genieten we van het uitzicht.

Vakantie_portugal_spanje_frankrij_8

En ligt de Algarve zomaar aan je voeten.:-))

We gaan weer terug want er moet nog iets geregeld worden.

Daarover morgen meer..

18 Reacties

  1. Ha … ik ben de eerste, dus ik kan een plekje in die gave sportauto veroveren! 🙂 Wat een prachtige en brede
    stranden hebben ze daar en heerlijk rustig! Mooie sfeerimpressie en zelfs vanaf grote hoogte is het uitzicht
    prachtig!

    13 juli 2009 om 06:02

  2. Geweldig dat je ons meeneemt naar het hoogste punt van Algarve. Tjeetje, wat is het ongelooflijk mooi daar..een droom plekje. Indrukwekkend de rotsen, stranden en vergezichten. Dit is zeker een plek die ik een plekje zal geven, om ooit eens heen te gaan.
    Hele fijne maandag 🙂

    13 juli 2009 om 08:50

  3. In zoxc2xb4n auto laat ik me graag door die natuur slepen.

    Love As Always
    Di Mario

    13 juli 2009 om 09:17

  4. heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk dat uitzicht

    heeeeeeeeeerlijk is dat ajeetje

    stap in de bolide en ik toer je over het land;-)

    en we stoppen bij elk terrasje is dat goed,

    xxx

    13 juli 2009 om 10:48

  5. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat men vroeger dacht dat dit het einde van de wereld was …
    Dit soort panorama’s met brede zandstranden, hoge rotspartijen en de oneindige blauwe zee verveelt nooit. En veilig achter de pc kan ik zelfs op grote hoogte genieten.

    13 juli 2009 om 11:45

  6. ida

    Ohhhhh wat mooi ,zou er zo weer naar toe willen prachtig land portugal !
    Mooie foto’s super !!!
    Liefs ida

    13 juli 2009 om 12:05

  7. O wat krijg ik trek in een vakantie helaas moet ik nog 10 week wachten . Jou foto’s en vooral die van de kust zijn geweldig. Ik geniet helemaal

    13 juli 2009 om 12:12

  8. Wat is het daar prachtig he ? wij hebben ooit in Portimao gezeten en later hebben we door de Algarve gefietst. Toen hebben we een dagje ‘gespijbeld’ ook in de buurt van een mariniers-haven. Prachtige foto’s, Aly, vooral die van de ruige zee en rotsen. Wat kan blauw blauw zijn he ? 🙂

    13 juli 2009 om 15:46

  9. Heel mooi, dit is echt genieten.
    ben er nooit geweest, maar zag laatst op een ander log ook zulke mooie foto’s.
    Wil er toch welk eens gaan kijken, lijkt me schitterend die stranden en uitzichten.
    Het ziet er ook rustig uit, zal nu wel anders zijn.
    Wat een mooie auto 😉
    groetjes en benieuwd naar morgen.

    13 juli 2009 om 21:21

  10. Had ik toch jouw hele mooie vakantie serie gemist,
    maar ik heb het nu even ingehaald.
    Prachtige foto’s Aly, ik heb genoten.

    14 juli 2009 om 14:25

  11. Ik kan me voorstellen dat men dacht op het einde van de wereld te zijn,
    maar wat een prachtig plekje is dit, geweldig! Ik ben nog nooit in Portugal
    geweest maar als ik dit zie wil ik meteen mijn koffers pakken!!
    Ben benieuwd naar het vervolg!! Groetjes Yvonne

    14 juli 2009 om 16:53

  12. Wat een heerlijke vakantiefoto’s allemaal, lijkt me een geweldige reis die jullie gemaakt hebben.

    14 juli 2009 om 19:17

  13. Ik heb een paar jaar geleden in de buurt van tavira gezeten.
    Ik denk er heftig aan, nu ik jouw foto’s zie, in de koudere maanden van het jaar maar weer eens die kant op te gaan!

    14 juli 2009 om 23:23

  14. OT: Er staan diverse gebouwen op de tempelgrond … de witte tempel van eergisteren en deze kleurrijke tempel voor de monnik, verder nog een gebouw voor de monniken en een aantal sala’s. Een stukje verderop staat het crematorium en in het ‘huisje’ dat je op de foto achter de tempel ziet staan woont de leidinggevende monnik. Als ik ‘m daar zie zitten moet ik altijd aan de huifkar van Pippo denken 🙂

    15 juli 2009 om 05:58

  15. Een echte Austin Healey… wat gaaf !!
    Wij hebben er net zo xc3xa9xc3xa9n gehad en dan wel zo’n 35 jaar geleden hoor…
    dit is echt een stukje nostalgie… wat waren we toen nog jong… en groen… pracht van een auto…dus ik stap bij in…
    Wat een heerlijke serie Aly… zit me een partij te genieten… :-))))))))))))
    Dank je !
    Lieve knufff groetjes Anna

    15 juli 2009 om 09:24

  16. zucht…
    wat kan het leven toch aangenaam zijn op de vroege morgen hxc3xa9:-)

    kom nog effe van het uitzicht genieten hier:-)

    heerlijk ajeetje,en ejaatje,is er misschien ook nog een ijaatje in de familie:-)

    xxx

    15 juli 2009 om 09:45

  17. Schitterende uitzichten Ajeetje.
    Een prachtige omgeving.
    Zou alleen wel de hollandse luchten missen hoor.
    Maar een weekje op vakantie…..zou wel gaan ;-))

    15 juli 2009 om 21:12

  18. ajeetje

    :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    15 juli 2009 om 21:36

Geef een reactie

