VAN @LLES WAT

Rondje langs de velden

 

Dscf6007z_2

Op de fiets is het nu heerlijk om

er op uit te gaan.

Onderweg is er genoeg te zien :-))

Dscf6023z

Zelfs het uitwaaieren

van de wolken

is een mooi spektakel 🙂

Nog meer spektakel

over mooie luchten

en natuurverschijnselen

kun je lezen en bekijken bij * Jan *

Dscf6051z

We rijden langs aangelegde bloemenvelden

Dscf6050z

waar  in dit kleurenfestijn

bijenkasten staan 🙂

Dscf6025z

Dus je begrijpt wel

dat ik hier afstap….;-)

 

Dscf6027z

om  deze *Klaproos* te bewonderen 🙂

Dscf6043z

Goh …wat is het hier

een vrolijke boel 🙂

Dscf6016z

Dscf6052z

Dscf6030z

Dscf6047z

Dscf6049z

Take off …………

Dscf6044z

……. mooi kapsel………

maar hoe staat het in je snoetje?

Dscf6045z

Nou het is toch warm  Pffffffffft

dus ga ik er maar even bij liggen

om je te bewonderen :-))

Dscf6069z

Dscf6061z

Door het zzzzzzzoeemen en fladderen

doezel ik bijna weg :-))

En droom over de mooie bijzondere vlinders bij* vlindervrouwke*

Dscf5808

Dscf6062z

Dscf6074z

Het is nu midden op de dag

en snak naar  VERKOELING :0

Dscf6083z

Over een knisperend schelpenpad

komen we bij het Zuidlaardermeer.

Ook * zusjevan * was op pad

met een mand vol geheimen en verboden proviand :-)))

* curieuzenmosterpot *  fietste langs mooie kapellekes :-))

Dscf6077z

Nee ben niet in het water geweest :-))

Dscf6078z

Wel genoten op dit steigertje

van  een mooi uitzicht :-))

Dscf6080zjpg

En zag dit werkje van Brussels kant….* Groot schoppen……….valt soms niet mee….*

weet precies te vertellen wat de naam van dit mooie wilde plantje is   😉

Door de reactie`s van * Klaproos *

*curieuzeneuszemosterdpot *  en * Hein *

heb ik iedereen op het verkeerde  been gezet …….

en is het is niet de wilde peen van Grootschoppen…..

Het plantje is klein en ongeveer 50 cm hoog en zag geen bladeren.

Het stond tussen de grassen naast het steigertje van het meer.

Zal het  dan een aardkastanje of kleine soort engelenwortel zijn. ????

Dscf6082z

Dscf6084z

Tussen de buien door kunnen we misschien

nog even buiten zitten dit weekend

Maak er gebruik van Webbie`s

en geniet ……

29 Reacties

  1. Jij bent in xc3xa9xc3xa9n log echt bijna overal geweest.
    Vrolijke bende is het daar,
    geniet van je weekend.

    Love As Always
    Di Mario

    8 augustus 2009 om 07:25

  2. Een prachtige fietstocht langs prachtige bloemenvelden die je eigenlijk veel te weinig ziet. Zo vrolijk al die bloemen en wat een hoop mooie kleuren. Heel mooi de macro foto’s vooral die van de kever is geweldig.
    Een heel fijn weekend 🙂

    8 augustus 2009 om 08:11

  3. mmmm wat een fietstocht ajeetje
    ik ben effe meegereden achterop, was wel lekker want na 12 kilometer in de brandende zon, zijn mijn kuiten pap:-))

    ik heb xc3xa9norm genoten van alle blommekes die je hebt laten zien,
    wat leven we toch in een mooie wereld, en als mensen het nou ook nog eens leuk hielden met elkaar en ook hun eigen rotzooi nog eens opruimden voor hun deur en verder 🙂
    dan hadden we elke dag feest 🙂
    nxc3xb3g groter dan we nu al hebben,

    de plant zou een engelenwortel kunnen zijn,
    lijken de bloemetjes op engeltjes??

    volia… dan heb je hem 🙂

    maak er een heerlijke dag van ajeetje

    xxx

    8 augustus 2009 om 08:42

  4. Wat kun jij veel moois, fleurigs en gezelligheid in ene log krijgen, zeg. Al valt het met bakken uit de hemel, dan word ik hier nog hartstikke vrolijk van

    8 augustus 2009 om 14:44

  5. Wat mij betreft mag jij vaker verslag doen van zo’n prachtig fietstochtje. Je hebt er een mooi kleurrijk en heerlijk zomers logje van gemaakt. Eigenlijk zijn al je foto’s even mooi, maar als ik er eentje uit zou moeten kiezen, dan zou het dat prachtige plaatje zijn van het kevertje dat zijn vleugels onder z’n dekschilden vandaan tovert om een ommetje te maken door de zomerlucht.
    Maak er een mooi weeekend van!

    8 augustus 2009 om 14:57

  6. Zo…dit is wel een echt zomers blog. Echt een dag genieten. Het “straalt” er van af. Ik hoop binnenkort ook met “geniet-foto’s te komen. Maar dan 2800 km noordelijker. (ga ik over vertellen op mijn blog)

    8 augustus 2009 om 17:51

  7. schitterend bloemenveldje
    ik wou dat ik een bijtje was :))))
    prachtige foto’s van de Coloradokever

    8 augustus 2009 om 18:04

  8. Ik kom even binnen neuzen en wat een mooie foto’s zie ik daar
    heb er echt van genoten al die kleuren daar moet je wel even bij stil staan
    prachtig dank je wel hihi

    groetjes en een fijn weekend
    marianne

    8 augustus 2009 om 20:03

  9. pfiewww ..

    dat was me een rondje, ajeetje!

    wat een bloemenfeest!

    jouw onbekende bloem is volgens mij een aardkastanje (bunium bulbocastanum)?
    ik zie geen blad? als het lijkt op gras, is het een aardkastanje. als het lijkt op zevenblad, is het gewone engelwortel (angelica sylvestris)

    hoe ie ook heet, het is en blijft een zonnig bloemeke! :-))

    8 augustus 2009 om 23:39

  10. Annemarie

    en ik heb genoten van je log, er kwam gelukkig lange tijd geen eind aan. Wat een vrolijkheid en vrijheid sprak er uit die foto’s. Vooral dat bloemenveldje sprak mij erg aan. En die leuke rieten picknickmand 🙂

    9 augustus 2009 om 09:41

  11. Wat een geweldige serie, de foto’s van de opstijgende kever zijn helemaal super en ik denk vrij uniek.
    Die wilde plant zou ook een bereklauw kunnen zijn. Kijk daar mee uit want die zijn gemener dan de gemeenste brandnetel en laten lelijke plekken achter.

    9 augustus 2009 om 12:05

  12. Ik heb het even opgezocht en dit is te vinden op Google over de Bereklauw.

    “Bereklauw kan voor mensen ernstige huidirritatie veroorzaken. Vooral de stengel en de bladsteelharen veroorzaken wonden. Wie in aanraking komt met de plant terwijl de zon schijnt, kan er zelfs ernstige brandwonden aan overhouden. Zij kunnen zelfs zo erg zijn dat er wonden kunnen ontstaan tot in de derde graad. In minder ernstige gevallen ontstaat vaak eerst een brandblaar, die later overgaat in een soort zwerende wond. Het verdwijnen daarvan kan een langdurige kwestie zijn”

    En de wilde plant is er dus inderdaad zo een.

    Groetjes Hein.

    9 augustus 2009 om 12:08

  13. ida

    Heerlijk zo,n fiets tochje ,en veel te zien onderweg .Prachtige foto,s weer .
    Bedankt voor je felicitaties .
    Liefs ida

    9 augustus 2009 om 12:49

  14. Hxc3xa9…!! Wat een heerlijke fietstocht heb jij gemaakt.
    En ik geniet met je mee..!

    Lieve groetjes,
    Jolanda

    10 augustus 2009 om 18:00

  15. Wat heb je toch mooie foto’s geplaats. wat is het dan toch mooi in nederland

    11 augustus 2009 om 11:55

  16. Wat een geniet tocht!!

    Ik ben zelf niet zo’n fiets fan maar bij jou achterop heb ik genoten van al het moois.

    Groetjes Sary

    11 augustus 2009 om 20:38

  17. Dit was echt genieten Aly !!
    wat een fietstocht was dit… al die hommeltjes en bijtjes… bloemen werkelijk schitterend !
    Dank je voor deze tocht… :-))))))))
    Lieve knufff groetjes van Anna

    11 augustus 2009 om 20:43

  18. Oh mooie zomerse plaatjes heb je gemaakt. Zonnebloemen, klaprozen… wat vind ik ze toch mooi!!

    12 augustus 2009 om 00:13

  19. goeiemorgen ajeetje,
    volgens mij liggen jullie ergens met dikke voldane buikjes in de berm :-))

    als je maar geniet..
    ik kom wel weer een keer voorbijscheuren 🙂

    xxx

    12 augustus 2009 om 09:26

  20. Heel erg van je fietstochtje genoten…en ik heb driftig in Noord-Drenthe rondgekeken of ik niemand zag met fototoestel, maar nu herken ik je fiets en mand :))
    Trouwens wat was je Portugal-serie moooooooiiiii!!!
    Dubbel en dwars genoten van de gemiste logjes !

    12 augustus 2009 om 20:25

  21. Wat een moi kleurig logje, was mooi om te fietsen daar.
    Hier vorig weekend niet, dit weekend hoop ik wel te fietsen of er op uit te gaan.
    Heerlijk.
    Groetjes en veel plezier op je volgend tochtje.

    13 augustus 2009 om 20:54

  22. Willemien

    Hallo,
    Je was vandaag op willemiens web-log en ben zo doende even bij jou een kijkje komen nemen.
    Prachtige foto’s en gezellige bijschriften.Ik zal zeker vaker een bezoekje komen brengen.
    Groeten en een zonnig weekend.
    Willemien

    14 augustus 2009 om 19:47

  23. blijf maar lekker liggen in je bloemenwei, ajeetje! ;-))))

    ik kom je nog enkele warme en vrolijke dagen brengen ..

    16 augustus 2009 om 00:56

  24. goeiemorgen ajeetje,

    wat een heerlijk tochtje om over te doen:-)
    jij zit goed,ik weet het,
    ik plof zo naast je neer 🙂

    geniet lekker vandaag hxc3xa9.

    xxx

    16 augustus 2009 om 08:33

  25. Wat een bloemrijke tocht heb je op de fiets gemaakt en
    wat een mooie picnicmand had je mee.
    Het zuidlaardermeer komt me wel heel bekend voor.
    Het is altijd een prachtige plek om te vertoeven.
    De bloemetjes heb je stuk voor stuk prachtig vastgelegd en
    zelfs de beestjes ontbreken niet.

    16 augustus 2009 om 20:09

  26. Heerlijke foto`s.En de hooiberg, daar heb ik vandaag nog in gelegen,voor het hooibeestje.En de foto van de citroenvlinder is erg mooi geworden.
    Ik ben allen verbaasd dat ik bij klaproos niets lees over je mooie klaproos,hij is werkelijk prachtig.Ik moet haar even plagen he!
    Groetjes Mir.

    16 augustus 2009 om 23:58

  27. Ben stiekum even achterop de fiets gesprongen om mee te genieten van, van alles wat.
    Een fleurig en zomerse log.

    17 augustus 2009 om 08:18

  28. Wat leuk dat we met je meemochten op reis. Dank je wel voor dit mooie begin van de week.

    17 augustus 2009 om 10:26

  29. wauw !!
    jouw camera maakt helemaal de foto’s zoals ik ze het liefste zie !!
    wat een leuk lieveheersbeestje is dat, heel bijzonder!!
    en zo zuiver op de plaat vastgelegd..
    ben helemaal enthousiast van al die zomer foto’s !!
    en de ozmer is nog lang niet over!!
    ;))
    groetjes janneke

    23 augustus 2009 om 11:31

Geef een reactie

