VAN @LLES WAT

Oeverplanten

Zwanebloem          Botomus Umbellatus

Dscf6211wa_3

Een moerasplant die inmiddels wettelijk is beschermd

Het betekent niet dat de plant zeldzaam is

Integendeel

Op kleigebieden in Nederland is hij algemeen.

 

Snoekkruid  Pontederia Cordata

Dscf6208sn_2

of: moerashyacint

Snoekkruid, die groeit uit een dikke wortelstok

met langesteelde hartvormige tot eivormige bladeren

Dscf6210sn_2

De bakermat van deze schitterende bloeiende

moerasbewoner ligt in centraal, midden en noord Amerika

17 Reacties

  1. ohhhhhhhhhhhhhh wat mooi ajeetje,
    die snoek heb ik gehad een hele plak vol in mijn oude vijver, die kleur…..
    wat mooi hxc3xa9,

    en de zwanebloem staat of beter stond hier in de aa, dat zag er zo mooi uit, en een week later ging de gemeente sloten…..
    blehhhh weg alle mooie bloemen…
    maar die komen hoop ik komende voorjaar weer terug,
    hoe gaat het met je armpje.. ben je weer boven jan:-)

    maak er een fijne zondag van hxc3xa9.
    xxx

    29 augustus 2009 om 22:07

  2. ik zit graag met jou aan de oeverkant, ajeetje, te kijken naar de zwanen en snoeken ..

    euhh .. ;-))

    ik wens je een zondag, zo mooi als jouw log!!

    30 augustus 2009 om 00:10

  3. Prachtig die bloeiende bloemen langs de waterkant. Mooi dat zachte paars, wat heeft Nederland toch een prachtige natuur. Een hele fijn weekend 🙂

    30 augustus 2009 om 08:07

  4. goeiemorgen snoekje:-)
    je snoekt toch nergens beter dan vanaf je eigen terras hxc3xa9:-)

    xxx

    30 augustus 2009 om 08:56

  5. Die zwanebloem vind ik echt een plaatje.

    have a nice day.

    Love As Always
    Di Mario

    30 augustus 2009 om 11:37

  6. Prachtige oeverpanten, Aly.
    De zwanebloem ken ik wel, die groeit en bloeit hier in de omgeving ook op verschillende plaatsen, maar de moerashyacint is nieuw voor me.
    Fijne zondag!

    30 augustus 2009 om 12:16

  7. Wat zijn dit mooie decoratieve planten
    Geweldig
    En wonen jullie langs de Vuelta wielerronde
    Of ben je gaan kijken ?
    Dag

    30 augustus 2009 om 14:21

  8. en toch zou ik dit moois nog wat vaker langs de oevers zien
    ik zie ze liever als vissertjes 😉

    30 augustus 2009 om 14:43

  9. De zwanen bloem heb ik vorig jaar gekocht , wel opgekomen maar niet gebloeid, jammer vind ze schitterend.
    Nog een gezellige zondag verder.
    groetjes.

    30 augustus 2009 om 15:16

  10. Zo mooi!! vooral die Zwanenbloem hoewel dat snoekkruid is ook niet te versmaden!

    Kijk nog maar eens even rond op je terras voor het donker word en verras ons morgen met iets moois.

    Fijne avond en groetjes van Sary

    30 augustus 2009 om 16:50

  11. Ach… wat een lieve bloemetjes zijn dat toch!
    Vooral de bovenste vind ik er leuk… ik kende ze niet van naam hoor.
    Weer wat geleerd 🙂

    Fijne avond nog.

    Groetjes,
    Jolanda

    30 augustus 2009 om 17:57

  12. Jxc2xa9NW

    De beschermde zwanenbloem doet het ‘bij ons’ in/aan het kanaal steeds beter.
    De waterhyacinth zie ik daar niet, raar, want er zijn genoeg snoeken.
    Die zullen dan wel tegen dat kruid opgewassen zijn….
    Mooie foto’s Aly, ‘k ben weer helemaal bij tot/met vandaag.
    Gr Jan W

    30 augustus 2009 om 18:02

  13. Ada

    Ik ga helemaal voor de zwanebloem… prachtig. Je zou bijna een snoekduik nemen om al dat moois langs de oever nader te bekijken niet…. fijne avond

    30 augustus 2009 om 21:20

  14. snoekkruid, zwanebloem
    allemaal mooie wooren voor mooie planten waarwan ik nog niet had gehoord!
    merciekes voor je bezoekje

    30 augustus 2009 om 21:27

  15. Wat een mooie kleur, dat snoekkruid,
    maar ik ga helemaal voor de zwanebloem.

    31 augustus 2009 om 08:41

  16. Lia

    Die zwanenbloem is prachtig…zal best hier en daar algemeen zijn, maar kom hem toch niet vaak tegen.
    Snoekkruid is ook erg mooi, maar dat heb ik nog nooit in de natuur gezien. Wel prachtige foto!
    groetjes!

    31 augustus 2009 om 23:28

  17. Zo, dat heb je mooi op de foto gezet.
    Wat een pracht aan die waterkant bij jou

    1 september 2009 om 10:03

Geef een reactie

