VAN @LLES WAT

Over geluk

Geluk……….

 

Dscf6717

is als een vlinder

Dscf6720

wanneer je hem probeert te vangen

Dscf6716

blijft hij altijd net buiten je bereik

Dscf6734

maar wanneer je rustig blijft zitten

Dscf6727

komt hij misschien op je hand zitten

Dscf6728

Webbie ik plukte vanmiddag een  hortensia bloem

en schrok zo van dit exemplaar …..

die zich in de bloem  onder een  blad schuil hield.

Ik maakte wel een sprong van een meter! :-))

Is dit een nachtvlinder??

Heb niets op internet kunnen vinden.

Momenteel heb ik het even druk met van alles

en nog wat……….

zodat ik niet aan het loggen en reageren toekom.

Geniet en blijf rustig zitten als een vlinder op

je hand komt zitten   😉

32 Reacties

  1. ik heb geen idee hoe deze vlinder heet, ajeetje!

    ik vind ‘m wel een machtigmooi kleedje aanhebben? echte herfsttinten!

    ik weet zeker dat er knappe bollen tss je webbies zitten die meteen weten hoe dit wonderdingskes heet!

    10 september 2009 om 01:16

  2. Ik hoop dat j het antwoord van iemand krijgt, ik moet het je verschuldigt blijven. Maar wat een mooike! Da’s heel speciaal, als zo’n vlinder je even persoonlijk komt begroeten. Fijn weekend!

    10 september 2009 om 08:22

  3. Ik denk wel dat het een nachtvlinder is, maar zeker weten doe ik het niet!
    Wat een plaatje de eerste foto, geweldig!!

    10 september 2009 om 08:34

  4. Wauw… wat een prachtige foto’s van de vlinder. Wat een kleuren..zeker een geluk dat je dit hebt mogen vast leggen. Geen idee wat voor soort die andere vlinder is…hij ziet er groot uit en kan me voorstellen dat je er van schrok. Jammer dat hij zijn vleugels niet open had, ben benieuwd of hij ook van die mooie kleuren op zijn vleugels heeft 🙂

    10 september 2009 om 08:40

  5. ohhh wat een mooike is dat ajeetje, ik ben hxc3xa9lemaal onder de indruk van haar,
    ik weet zeker dat vlindervrouwke het wel weet,
    en je de naam zal verschaffen 🙂
    da’s zo’n mirakel met beesjes let maar op:-)

    ik zal haar eens op je af sturen 🙂
    ben je erg geschrokken??
    nee toch hxc3xa9, een fladderdingske brengt altijd alleen maar geluk en liefde,

    en ik…
    ik breng je een knuffelke dat weet je 🙂
    xxx

    10 september 2009 om 09:23

  6. Hoi! het is inderdaad een nachtvlinder, en wel erg mooi gefotografeerd.
    Het is een roesje ( Scoliopteryx libatrix)Uit de fam. van de uiltjes.
    Het is een nachtvlinder die je wel vaker in tuinen terug vind.Ik zelf ben hem ook deze zomer in mijn tuintje tegen gekomen,zie vlindernet.
    Het is een prachtig indrukwekkend Roesje,waar je nog wel even van in een roesje zal zijn. Misschien wil je de foto opsturen naar vlindernet,want hij is wel erg mooi.
    Groetjes Vlindervrouwke.

    10 september 2009 om 10:03

  7. Tja dat weet ik niet hoor, want xc2xb4s nachts slaap ik.. dus ga ik geen vlinders bekijken…. 😉

    Love As Always
    Di Mario

    10 september 2009 om 10:34

  8. Wowwww… daar zou ik ook van schrikken hoor!
    Ik vind de bovenste wel heel erg lief.
    Geen idee wat die tweede is… lijkt echt een nachtvlinder.
    Ik ga eens even kijken of ik het kan vinden.

    Groetjes,
    Jolanda

    10 september 2009 om 19:10

  9. Jaaaaa… gevonden…
    De familie van de uilen is de grootste vlinderfamilie in Nederland; veel soorten zijn te herkennen aan de karakteristieke uilvlekken: niervlek, ringvlek en tapvlek.
    En de vlinder is deze:
    roesje (Scoliopteryx libatrix)

    Groetjes van mij…. doeiiii

    10 september 2009 om 19:19

  10. Mooie serie met zeer toepasselijke woorden die helemaal kloppen.
    Dat roesje is wel een heel bijzonder beestje!

    10 september 2009 om 19:53

  11. De naam is al bekent zie ik… maar wat een pracht van een nachtvlinder is dit Aly !!
    Je hebt hem heel mooi vastgelegd en weergegeven net als de andere vlinders…
    Een heerlijke nazomers log heb je gemaakt… echt genieten !
    Lieve knufff groetjes van Anna

    10 september 2009 om 22:48

  12. Ada

    Ik geniet van je foto’s, maar de naam … anderen weten dat lees ik hiervoor… groetjes

    11 september 2009 om 09:09

  13. Geen idee wat het is, maar hij staat prachtig op de foto.
    Ga lekker genieten van het weekend, het wordt mooi weer, dan doen wij dat ook.
    Fijn weekend!

    11 september 2009 om 10:11

  14. Prachtige foto’s vooral de eerste dat is echt een plaatje .Fijn weekend

    11 september 2009 om 14:12

  15. Schitterend is je laatste foto van het roesje….geen idee had ik gehad.
    Zal dat vlindernet eens opslaan bij de favorieten :))
    Andere foto`s natuurlijk ook :))
    Fijn weekend

    11 september 2009 om 19:12

  16. Wat een leuk koppie heeft dit roesje. Beetje als een spitsmuis. Trof vandaag in mijn tuin nog een rups van een nachtvlinder aan. Ook heel bijzonder om te zien.
    Groet en prettig weekend,
    TruusW

    11 september 2009 om 20:33

  17. Prachtige vlinders, de tweede zo mooi in het licht.
    Weet niet of ik zolang kan stilzitten hoor, maar als ik er een zie, zal ik erom denken.
    Van de onderste is de naam al bekend, wist ik ook niet.
    Weer wat geleerd.
    Fijn weekend.

    12 september 2009 om 07:49

  18. ah ! naam is bekend, ik had een hele andere op het puntje van mijn tong maar dit zal wel juist zijn! ik heb ze ook in de tuin..
    wat een ander koppie dan de eerste he ?
    fijn weekend !!

    13 september 2009 om 11:47

  19. ida

    Prachtige zijn ze de vlinders ,maar van de laatste heb ik geen idee .
    Fijne zondag nog
    liefs ida

    13 september 2009 om 16:03

  20. Prachtige fotoos. Veel plezier met je bezigheden.
    Maak er een mooie week van.
    Lind@

    13 september 2009 om 19:55

  21. Jxc2xa9NW

    Het antwoord is al gegeven door Vlindervrouwke Mir, het is een Roesje.
    Voor meer info kijk eens hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Uilen_(vlinders)
    Mooie foto’s Aly, groetjes Jan W

    14 september 2009 om 21:45

  22. mooi hoor, 1 en 3 vind ik de mooiste vanwege de lekkere frisse kleuren van de bloem tegen de toch wat donkere maar o zo kleurrijke vlinder. Mooier contrast is er haast niet.

    15 september 2009 om 14:08

  23. Bep

    Wauw wat mooi je vlinders en met het versje heb je helemaal gelijk.
    Ze komen ook naar je toe als je stil zit zelfs op m’n hoofd, maar dat is een plaats waar ik hem niet kon fliepsen.

    15 september 2009 om 18:35

  24. dag ajeetje,
    ik kom eens even kijken of jij al vanonder de hortensias bent komen kruipen zeg:-)
    de naam staat hier breed geschreven de schoonheid heeft zich bloot gegeven en wat nu:-)
    nu ben jij op roets:-)

    met je zussen zeker 🙂
    xxx

    16 september 2009 om 15:20

  25. Geen idee wat voor een vlinder dat is! Maar kan wel zeggen dat je mooie plaatjes gemaakt hebt! Bijzonder levendig en vrolijk van kleur!

    16 september 2009 om 22:59

  26. dag ajeetje lief,
    meid….
    wat een dag wat een belevenis:-)

    ik droom nog zeker:-)

    ben je weer thuis, en heb je het naar je zin gehad??

    xxx

    21 september 2009 om 00:55

  27. Heb dit log gemist, prachtige foto’s van de dagpauwoog.
    heel mooi gevangen.
    groetjes.

    22 september 2009 om 19:47

  28. Wat kan je dan schrikken he om dan te zien oo het is een vlinder, wel een super verassing eigenlijk!

    Dat roesje zat misschien zijn roes uit te slapen in jouw hortensia:-))

    groetjes Sary

    24 september 2009 om 20:39

  29. hey lucky girl,
    waar hang je uit:-)

    geef eens een teken van leven 🙂
    xxx

    25 september 2009 om 15:14

  30. Ben voor het eerst op je site en zie prachtige vlinderfoto’s! ben ik gek op! De dagpauwoog is wel algemeen maar zoooo moooi van kleur, (vind ik)bij mij zaten er op de herfstaster zo’n 40 stuks tegelijk! Kan ze niet mooi kieken met mijn camara dus kom ik ze bij jouw bewonderen. groet Diny

    26 september 2009 om 20:42

  31. Volgens mij loop ik hier ver achter… : -((
    Wat een prachtige vlinder foto’s hier Ajeetje!
    De bovenste foto vind ik als een lot uit de
    loterij: een SNOEPJE!!!

    Groetjessss,
    ga even kijken wat ik allemaal nog meer heb gemist!
    beuzeblaadje

    4 oktober 2009 om 18:21

  32. shylaja

    hoi lieve aly 15 4 2010

    die vlinders zijn prachtig

    Leerling: Wat is de essentie van Zen?

    Meester: Aandacht.

    Leerling: Niets meer?

    Meester: Aandacht, aandacht.

    Leerling: Er moet toch nog meer zijn?

    Meester: Aandacht, aandacht, aandacht.

    Leerling: Wat betekent aandacht?

    Meester: Aandacht betekent aandacht.

    veel liefs Shylaja

    15 april 2010 om 22:11

Geef een reactie

