VAN @LLES WAT

Mystery Magical Tour 1

 

Dscf7078_2

Vanaf 11 september waren we een weekje bij onze vrienden

David & Elaine in Farmborough (Bath) op bezoek.

Ze hebben ons  meegenomen  op een geweldige driedaagse

tour door Devon en Cornwall.

Vanuit het gekregen prachtig foto boek konden we ons al

verheugen om veel van deze plekken in het echt te zien..

Geniet mee op deze mystery magical tour.

Dartmoor_np

Zondagochtend na een heerlijk ontbijt

reden we in richting Dartmoor Nationaal Park

waar het hoogste punt 454 meter is.

Dartmoor_np1

De Dartmoor Pony is onderdeel van de structuur

en cultuur van het  Dartmoor landschap en

een icoon van het Nationaal Park

Dartmoor_np_2

bekend en geliefd bij de miljoenen bezoekers elk jaar

Dartmoor_np_3

De Views zijn ongelooflijk mooi…………

Dartmoor_natpark

Dartmeet_np

Restanten van de oude clapper bridge in Dartmeet

Darmeeet_np_4

Dit is het punt waar de oostelijke en westelijke Dart rivieren elkaar kruisen

Dart_meet

De wegen worden smaller en de daling / stijging loopt hier op van 20% tot 25%

Dscf6771

Hier past men zich aan de omstandigheden aan en wij raken  hier al snel aan gewend 🙂

(Wij worden gereden)    🙂

Dscf6774_2

De beroemde Prison in zuid-west Engeland

Het is gebouwd tussen 1806 en 1809 voor Franse gevangenen uit

de Napoleontische oorlog  en is gelegen in het midden van het

National park . Vanaf de grijze buitenkant ziet

het er somber en eenzaam uit.

The Prison is een tijd gesloten  geweest

Het is gerenoveerd en is nu weer in gebruik .

Vanuit het boek een luchtfoto

Dscf7086_4

 

Cornwall

Bij Plymouth passerenen we the Two-Bridges en rijden Cornwall binnen.

Dscf7176

From above

Dscf7177

 

 

Pandora_inn_1

De reis naar Pandora Inn gaat door een prachtige omgeving van de Restronguet Creek.

Het lijkt een stap terug in de tijd waar dit schilderachtige locatie zich bevind.

Delen van de Inn dateren uit de 13e eeuw.

Met zijn flagstone vloeren, lage plafonds, balken en rieten dak

is het niet moeilijk om te geloven dat er weinig is veranderd sinds die tijd.

Pandora1

Dscf6780pandora

Het heeft een interesante maritieme geschiedenis.

Het schip Pandora werd naar Tahiti  gezonden om de

muiters van de Bounty ( Captain Bligh`s) op te halen.

Helaas  sloeg de Pandora op een afgelegen deel van

het Great Barrier Reef in 1791 en zonk met alle muiters

en bemanningsleden. De kapitein, kapitein Edwards kwam

voor de krijgsraad in Cornwall  waar deze herberg

zijn bekendheid aan te danken heeft

Dscf6784

Omdat het schitterend weer is gaan we  naar het terras op de steiger,

genieten van het prachtig uitzicht en overheerlijke home made cream tea

Naamloos_4

De eigenaars van Pandora Inn zijn  goede bekenden van David & Elaine

 

 

 

Dscf6793z_3

Mmmmmm……

We kunnen er weer tegen 🙂

Dscf6805

Het vissershaventje Porthleven is gezellig druk

Naamloos1_5

Dscf6803_porthleven

Door de vele indrukken die we vandaag hebben opgedaan

was het wel heel  goed  slapen ……………………………..in de Crown Inn

Dscf6812_3

Zzzzzzzzzzzzz………………………..;)

25 Reacties

  1. Pfff. heb je dat allemaal meegemaakt.. gezien… Je zult er zeker moe van geworden zijn. Het ziet er mooi uit daar.

    Love As Always
    Di Mario

    28 september 2009 om 08:34

  2. ohhhhhhhhhhhhhhhhh ajeetje
    wat een reis wat een trip, met recht een kadootje van een reis, wat een gave plekken zijn dat,

    ik ben er in 86 geweest en heb er zxc3xb3 genoten als nooit tevoren :-0
    die rotsen in het water die waterkes overal. wat is het toch super hxc3xa9,

    jij hebt genoten met een hoofdletter en dat doet me goed,
    geen wonder :-))
    het was hier zxc3xb3 stillekes, ik dacht je ligt nog in katzwijm van je vlinderke uit het vorige logje:-)

    xxx

    28 september 2009 om 08:35

  3. Wooow hxc3xa9 wat een reisje… heerlijk… dit zou ik ook wel willen… :-)))))))))))))))
    en wat een prachtig gebied… werkelijk heel mooi vastgelegd Aly !!
    Lieve knufff groetjes van Anna

    28 september 2009 om 09:56

  4. Wat zullen jullie hebben genoten. Prachtige foto’s die de omgeving goed weer geven…schitterend en dat in een week tijd. Vooral langs de kust lijkt me een prachtige plek om te zijn 🙂

    28 september 2009 om 11:43

  5. Jeetje … alweer zo’n prachtige reis!
    Je Portugese avonturen waren al een lust voor het oog, maar gezien de daar vaak heersende hitte, lijkt me zo’n trip door het groene Devon en Cornwall me nog veel mooier. Jullie doorkruisten echt indrukwekkende landschappen. Vooral die clapper bridge vind ik erg bijzonder. Net als die herberg trouwens, leuk dat je daar even in dat met historie behangen interieur mocht rondstappen. Bij het zien van die heerlijke broodjes loopt het water me spontaan in de mond …
    Ik heb van begin tot eind volop genoten van dit prachtige logje!

    28 september 2009 om 13:34

  6. Ada

    Wat een heerlijke toch, al dat lekkers en historie te kust en te keur… mooi vastgelegd in deze serie. Je waant je echt in een andere wereld hxc3xa9…

    28 september 2009 om 16:28

  7. Wat een prachtige foto’s van een schitterende reis! Met recht een magische en mysterieuze tour… Ik ben zelf in april naar Devon geweest en was erg onder de indruk van de schitterende natuur, historische steden, gezellige mensen en heerlijke scones. Een heel mooi stukje Engeland!

    28 september 2009 om 18:51

  8. Super, als ik jouw fotoos bekijk krijg ik het gevoel dat ik heel wat mis. Moet nodig ook eens op reis, wanneer……..?????
    Lind@

    28 september 2009 om 21:02

  9. Ohhh wat een geweldige reis.
    Het vissershaven, met het rijtje witte huisjes is een beauty om te zien.
    Maar ook al je andere kiekjes zijn geweldig, met een mooie rondleiding.
    Ik dacht even dat je de luchtfotoxe2x80x99s zelf per helikopter had genomen hihihi.
    Dit is het mooiste van loggen zo zit je in Engeland, en ik ben zelf nog met Frankrijk bezig.

    Dikke knuffel,
    Anneke

    28 september 2009 om 21:02

  10. Wat een heerlijk reisverslag!

    Ik hoef er niet meer heen nu ik heb genoten van jouw mooie reis:-))

    Leuk he die pony’s zijn echt wereld beroemd.

    Ik wil graag geloven dat je na al dat lekkers en moois hebt geslapen als een roos.

    Groetjes en een fijne dag morgen, Sary

    28 september 2009 om 21:22

  11. tedoeme, ajeetje,
    wat een feest is dit hier weer!!

    jij verwent ons met de mooiste reizen en dito foto’s!!

    prachtig, prachtig, prachtig, ..

    ik laat mij nog een paar keer doorheen jou foto’s rijden .. :-))

    28 september 2009 om 23:24

  12. Prachtig, ik voel me weer in vakantiestemming.
    Als ik deze foto’s zie heb ik gewoon zin om daar naartoe te trekken, want het is er een prachtige natuur.

    29 september 2009 om 08:05

  13. Het is weer een super leuk en boeiend verhaal met een geweldige serie foto’s erbij maar van de vierde foto gaat mijn hart echt sneller kloppen, dat is echt pracht plaat die voor mij er echt uit springt.

    29 september 2009 om 11:00

  14. Pssssst, ik wil je niet storen in je slaap, daarom dit briefje:

    het zijn hele mooie foto’s Aly en het verslag interessant.
    Als je wakker wordt zet je dan deel 2 er op??!

    Gr Jan W

    29 september 2009 om 12:01

  15. ida

    Prachtig verslag Aly ,wat een mooi reis zal dat geweest zijn, geweldige om mee te mogen kijken .
    Liefs ida

    29 september 2009 om 13:05

  16. Prachtig zo’n reis, wat een sfeer zeg.
    Daar zal je zeker genoten hebben, leuk om daar vrienden te hebben 😉
    Je hebt er heel mooie foto’s gemaakt.
    Het weer zag er ook goed uit zo te zien…heb genoten van je foto’s.
    Mooi op je log gezet ook.
    gezellige avond en groetjes.

    29 september 2009 om 19:41

  17. Wat een prachtige plekken hebben jullie bezocht, mooie foto’s.

    29 september 2009 om 21:43

  18. Are you awake ?
    Lekker schoolengels hxc3xa8 ?
    Maar wat is Engeland mooi…nooit gedacht :))
    Geweldig om zo van dichtbij mee te mogen maken :))
    Dag en komt 2 algauw ?

    29 september 2009 om 22:42

  19. Ik heb je foto’s nog eens opnieuw bekeken en ik ben zo weg van je riviertje.
    Prachtig

    30 september 2009 om 07:13

  20. Nouuuuu!! Wat een geweldige tocht zeg!
    Wat heb je dat pracvhtig in beeld gebracht…
    het is net of ik erbij was!

    Groetjes,
    Jolanda

    30 september 2009 om 08:13

  21. Jot

    Schitterende reis en een mooie reportage aan foto’s. Dat is zeker geniet geweest!. Hartelijke groeten Jot.

    1 oktober 2009 om 17:42

  22. Jeeeeeeeetje Ajeeetje!!
    Jij hebt volgens mij ook al heel wat
    van de wereld gezien! SUPER!!
    Wat een heerlijk stel vrienden hebben jullie
    om je zomaar mee te nemen op zo’n geweldige reis!
    Wat een prachtige omgeving, wat een schitterende tocht,
    geweldig om weer zo mee te kunnen genieten van een, voor mij,
    onbekende omgeving!

    Thanks!!!!
    beuzeblaadje

    4 oktober 2009 om 18:27

  23. Bep

    Heb hier heel wat indrukken te verwerken gehad met deze mistery tour van prachtige uitzichten tot een lekker ontbijtje toe.
    Een werkelijk hele mooie serie met schitterende foto’s.
    Heb er heel erg van genoten.
    Groetjes.

    5 oktober 2009 om 09:43

  24. hallo Ally,
    Wat leuk dat je mijn weblog hebt bezocht en een berichtje hebt achtergelaten. zodoende kom ik hier weer terecht. Ja Prachtig Engeland hxc3xa9? veel herkenbaar bij jou foto’s en wat zijn die mooi zeg! mijn complimenten. Ik ga zeker terugkomen hier groetjes,Marianne

    14 november 2009 om 18:11

  25. Prachtige omgeving, heerlijk om op terug te kijken.

    18 november 2009 om 17:24

Geef een reactie

