VAN @LLES WAT

Mystery Magical Tour 2

Dscf6820 

Vandaag rijden  we naar Marazion bay

Waar het zonlicht  een prachtige

schittering over het water toverde……

 

Mount_2

Het rotseilandje met het kasteel

zag er hierdoor sprookjesachtig uit….

Het genieten is weer begonnen

We rijden verder en laten ons

deze dag weer verrassen.

Dscf6825nl

Verderop in de marazion bay komen we aan

in voor dit gebied een belangrijke vissershaven Newlyn

Zelfs hier hebben we nog zicht op St. Michael`s Mount

Dscf6836

Een vissersboot komt net binnen

Dscf6824_nl

Zeg nou zelf  🙂 het  lijkt wel een schilderijtje

 

Dscf6828klein 

Newlyn_2

Dscf6827

Zo ver weg en toch dichtbij :-)))

Dscf6841

Richting Porthcuro  worden de wegen …. weggetjes

waar je elkaar nauwelijks kunt passeren.

Het  is vaak in de achteruit of  het struikgewas in.

stilstaan en elkaar met een slakkegangetje

voorbij laten gaan.Pffffffttt……..

David is wel heel behendig en kan de

auto in de kleinste hoekjes parkeren.:-)

 

Naamloos_3

Minack is een openlucht theater gebouwd boven een geul

met een granieten vooruitstekende rots in zee.

Het ligt in de buurt van Porthcuro en 6.4 km van landsend

Minack

luchtfoto vanuit het boek  😉

Dscf6844

Dscf6851

Helaas is er vandaag geen voorstelling maar ik heb heel

lang van het geweldig decor  (de oceaan) genoten

Dscf6845

Dscf6848_2

Dscf6850

Het is heel indrukwekkend om te zien hoe dit is gebouwd door Rowena Cade

Dscf6846

 

Dscf6863

Links van het theater in deze baai

Dscf6864

Zwom deze haai van enkele meters groot………

Dscf6865

die verzorgde een mooi optreden 🙂

Dscf6843

De gegevens

van de navigatie

bij  Landsend

Dscf6895

Dscf6869

Naamloos_1222

Dscf6882

Dscf6875

Dscf6889

Dscf6885

Dscf6873

De reis gaat verder langs de westkust omhoog

Naamloos_2

Overal  kom je overblijfselen van de tin en koper mijnen tegen.

Dscf6923st_ivesjpg

St. Ives is een  bekende en geliefde badplaats

Zelfs op deze maandag waren er veel toeristen

Dscf6912_st_ives

Dscf6907st_ives

Naamloos_167

Dscf6914

Dscf6918

 

Dscf6934

Op de terugweg richting de Crown Inn hadden we nog

wat tijd om het zuidelijkste puntje van Cornwall

de Lizard te bezoeken.

Het was helder weer en de zon kwam waarachtig een kijkje nemen.

De View was prachtig en na deze zeer  indrukwekkende dag

Dscf6938

gingen we vroeg…………:-) moe maar voldaan naar ons bedje toe

Dscf6913

Kloppen jullie even hard op de deur als we ons verslapen??

 

26 Reacties

  1. ajeetje m’n scheetje :-))))

    wat maak je me blij, ik scrol op en neer je foto’s komen tien keer voorbij,

    “WOWWWWWWW” wat een log heb je dervan gemaakt, geweldig,
    ik ruik de zee, ik hoor de meeuwen ik proef de haaievinnensoep … mmmm
    het eerste en het laatste huis:-)
    lekker makkelijk voor de postbode:-)

    meid meid, ik heb genoten en je laat me vandaag de hele dag genieten…
    fantastisch,
    complimenten voor de chauffer, 🙂 ga je ze hem brengen ??

    dikke knuffel en een welgemeende dank je wel
    xxx

    1 oktober 2009 om 08:49

  2. Heb je dit allemaal in xc3xa9xc3xa9n dag gezien? Dan mag je van mij nog wel even slapen hoor.
    Geweldig trouwens dat theater.. die haai.. schitterend.

    Love As Always
    Di Mario

    1 oktober 2009 om 08:52

  3. Genoten heb ik van je foto’s…de bay, het theater en wat fantastisch een haai, de geweldige uitzichten, dorpjes… alles even mooi. Een schitterende serie :))

    1 oktober 2009 om 09:34

  4. Ik val hier weer van de ene verbazing in de andere. 🙂
    Dat begint al met die prachtige schitteringen op zee.
    Zo’n haventje is altijd leuk, die stapel kratten uit Urk is daar een leuke toegift.
    Wat een prachtige plek om zo’n mooi openluchttheater te bouwen. En jij had duidelijk het voorrecht om xc3xa9xc3xa9n van de mooiste voorstellingen van dit jaar daar bij te wonen. Geweldig dat je die grote haai daar zag!
    Hoewel die prachtige deurklopper ook niet te versmaden is, is de serie van Land’s End voor mij de uitsmijter. Dat lijkt me een heel bijzonder plekje.
    Kortom: ook nu heb ik van begin tot eind weer genoten. Wanneer gaan we verder …? 😉

    1 oktober 2009 om 16:45

  5. Wat een romantische foto`s met die zilveren zee,en een theater met uitzicht op zee.Om bij weg te dromen.

    1 oktober 2009 om 21:19

  6. ’t zijn allemaal schilderijtjes, ajeetje!!

    een echte haai??
    over spektakel gesproken! :-))

    ‘mystery’ en ‘magical’ zijn geen overbodige woorden!

    ‘curiosity’ mag er ook nog bij! :-))

    1 oktober 2009 om 21:26

  7. Ohhoooo… geweldig!! Wat een belevenis zeg!
    Wat een schitterende tocht!

    Fijn weekend Ajeetje.

    Groetjes van Jolanda

    2 oktober 2009 om 19:05

  8. Dat uren kijken naar het decor kan ik me helemaal voorstellen, wat een uitzicht.
    Zo zou je haast vergeten naar een voorstelling te kijken.
    Weer een schitterende aflevering Aly, ‘k heb weer genoten.
    Heb een mooi weekend. gr Jan W

    2 oktober 2009 om 21:44

  9. Ada

    Ohhhh, wat komt me dit allemaal bekend voor… Mooi log heb je van deze prachtige tocht gemaakt, het is echt genieten van alles… van Lands End, St.Michaels Mount (nog naar toe gelopen???), en het theater zonder voorstelling erin maar wxc3xa9l ervoor, kortom te veel om op te noemen.. geweldig..
    groetjes en fijn weekend

    2 oktober 2009 om 22:46

  10. Wat een prachtige serie Aly.
    Ik heb er van genoten.
    Fijn weekend.

    Groetjes Gerda

    3 oktober 2009 om 09:30

  11. ik kom nog ‘ns lekker genieten van dit vakantiesfeertje en tegelijk mijn dankjewel brengen voor jouw liefde en plezier, ajeetje! ;-))

    ik ben erg blij met jouw stem erbij!

    vrolijke zondag,

    4 oktober 2009 om 01:14

  12. Roll up, roll up for the mystery tour.
    Roll up, roll up for the mystery tour.
    Roll up AND THAT’S AN INVITATION, roll up for the mystery tour.
    Roll up TO MAKE A RESERVATION, roll up for the mystery tour.
    The magical mystery tour is coming to take you away,
    Coming to take you away.
    The magical mystery tour is dying to take you away,
    Dying to take you away, take you away. (…)
    xc2xa9 Lennon/McCartney
    … en dat deed je zeker en vast, lieve aly, in deze unieke, prachtige reisreportage. Dankjewel!
    Leuk dat je weer kwam bijlezen!
    En maak er een fijne nagenietzondag van hxc3xa9!

    4 oktober 2009 om 06:43

  13. Oh wat mooi zeg! Ik zet het meteen op mijn reislijstje!!

    4 oktober 2009 om 07:07

  14. Ik krijg direct goei zin van het zien van deze prachtige foto’s en voel me in vakantiesfeer. Laat het buiten maar regenen…

    4 oktober 2009 om 08:15

  15. ida

    Ik heb weer genoten van jullie mooie trip ,prachtig plaatjes Aly
    Fijne zondag
    Nog bedankt voor lieve woorden op mijn log ,groetjes van een mij ida

    4 oktober 2009 om 12:30

  16. Waaaauw….wat mooi
    Nooit geweten dat Engeland zo mooi is
    Maar dankzij jou weet ik nu beter !
    En ben jij dat zittend in dat schitterende theater ?
    Wat een fotoserie…
    Super

    4 oktober 2009 om 14:40

  17. Pfffffffffffffffff…..
    Mens, mens wat SCHITTEREND!
    Die bovenste foto: het lijkt wel een droom!
    De vissershaven: SUPER GEWELDIG!
    Het openlucht theater met het uitzicht over de oceaan…..
    schuif us op dan kom ik gewoon een dagje naast je zitten!
    Die haai!!!
    En dan “the first and last house”….lands end…
    Was je ’s avonds niet helemaal hyper na het zien van zxc3xb3 veel moois
    op xc3xa9xc3xa9n dag? Ik ben nu al haast hyper van jouw log…..

    Dus als ik me morgen verslaap, klop je dan even op mijn deur??
    : -))

    Liefs,
    beuzeblaadje

    4 oktober 2009 om 18:35

  18. Dit was weer genieten!!!!!!
    De weerspiegeling van de zee is geweldig om te zien.
    En die vissershaven en bootjes zijn altijd mooi om te zien,
    daar hun je mooie details kiekje maken.
    Dit was weer om te smullen meid,
    Zeg maar even hoe laat ik op die deur moet kloppen,
    maar dan moet ik zelf wel wakker zijn hxc3xa9 hihihihi

    Dikke knuffel,
    Anneke

    4 oktober 2009 om 19:29

  19. Wat een mooie plekken laat je ons zien. Dat strandje, bij die haai-baai, ziet er uitnodigend uit. ( niet om te zwemmen).
    Haventjes, theatertjes : super gewoon.
    Lind@

    4 oktober 2009 om 22:28

  20. Goedemorgen, ik zag je foto’s al maar heb terug gekeken, ik krijg nog steeds en heerlijk vakantiegevoel. En fijne week voor jou hxc3xa9!

    5 oktober 2009 om 06:49

  21. Ik ben in Engeland geweest, Land’s end, Lizard point, schilderachtige engelse dorpjes, een openluchttheater, de gevangenis en zelfs een heuse haai gezien. Prachtig gewoon, dank je wel voor deze geweldige tour…

    5 oktober 2009 om 10:58

  22. Wat een super gevoel als je zo de zee ziet schitteren he mooie opname!
    En een geweldige reis die je niet snel zal vergeten.

    Ik heb ervan genoten van al dat moois!

    Fijne avond nog en groetjes van Sary

    5 oktober 2009 om 21:12

  23. Oooohh.. die haai, geweldig!!!! Heus, ik zit hier zo te genieten van al je prachtige foto’s! Ze bewijzen maar weer eens hoe ongelooflijk mooi Engeland is. En je foto’s brengen ook dat heerlijke vakantiegevoel terug op deze druilerige dinsdag.

    6 oktober 2009 om 10:52

  24. WAUW!!!!
    sprakeloos mooie foto’s heb je weer geplaatst.

    7 oktober 2009 om 10:32

  25. die klink is echt geweldig, wat een leuk ding en goed vast gelegd.

    14 oktober 2009 om 06:47

  26. Heel bijzonder dat openluchttheater, maar ook die haai, je ziet hem zwemmen.
    Heerlijke foto’s, met een leuk slot.

    18 november 2009 om 16:04

Geef een reactie

