VAN @LLES WAT

Mystery Magical tour 3

 

Via de prachtige kustweg  Atlantic highway gaan we verder noordwaarts

West_cornwall

Padstow

Dscf6953a

is gelegen aan  de westkant van de Camel-estuarium in noord Cornwall

Hier zien we ook massa`s toeristen op deze dag dinsdag 15 september

Dscf6951a

Een gebied van uitzonderlijke natuurlijke schoonheid met prachtige baaien

en gouden stranden.

Dscf6949cornwal

 

Er zijn kleurrijke oude straatjes

en in de haven

staan mooie middeleeuwse gebouwen.

Padst

 

Padstow is ook beroemd gemaakt door Rick Stein`s T.V. serie

en alom zijn geprezen seafood restaurants

Dscf6955pastow

Padstow bay

Ting

Tintagel ligt iets verder aan de noordwestkust van Cornwall

en staat bekend om  de legende van King Arthur en zijn

ridders van de ronde tafel.

Dscf7287t

Luchtfoto van Tintagel

Dscf7285

 

De wandelweg  heeft een steile helling en is  moeilijk om te lopen …….Pffft

(a) jeetje  :-))  wat een klim ……. volgens mij wel  meer dan 25%

 

 

Dscf6971t

Tind_2

De kuststreek is hier indrukwekkend ruig…

In een folder staat :  It`s spectacular location on Cornwall`s

dramatic and windswept coastline will amaze you.

Nou enof   :O

Dscf6980a_2

Midden in het oude dorp staat  The Old Post Office, Tintagel

De renovatie is in volle gang

Vanaf begin de 17e eeuw is er begonnen

met de bouw en  er is steeds bijgebouwd t/m  de 19e eeuw

Dscf6981a

De voorzijde staat in de steigers

daarom heb ik de foto`s van de achterkant

en van opzij genomen zodat het goed

is te zien is hoe oud dit historisch gebouw is

met z`n piepkleine raamjes

Dscf6985bosc

Het was niet ver rijden  van Tintangel  naar Boscastle

Dscf6984bosc

16 augustus 2004 voltrok zich hier een verschrikkelijke ramp

door hevige regenval

Dscf6986bosc

Vandaag de dag overspoelen de

toeristen het dorp

Dscf6988boscjpg

Dscf6995boscjpg

De smalle ingang van het haventje

Dscf6989jboscpg

Dscf6987bosc

Kleine vissersbootjes

Dscf6994bjpg

Onvoorstelbaar dat er hier  een gigantische

ramp van enorme omvang voltrok.

Op Youtube  heb ik hierover een filmje gevonden.

foto`s  en filmjes staan  massaal op het internet.

Je hoeft  maar Boscastle flood in te toetsen

en het drama komt op je scherm

“>overstroming

 

Het andere filmpje is vanaf  het strand genomen

en zie je de enorme bui boven

Boscastle hangen terwijl  de lucht boven de zee

en de omgeving stralend blauw is

“>enorme regenwolk

 

Dscf6992bosc

De vuurtoren van Boscastle staat boven op een rots bij de ingang van het haventje.

We hebben vandaag weer veel gezien en indrukken opgedaan

Een mystery Magical Tour !!

Morgen gaan we terug naar Farmbourough en komen  nog

langs mooie plekken die ik in het volgend log laat zien.

Een fijne zondag webbie`s

28 Reacties

  1. goeiemorgen ajjetje,

    maar m’n lieve mens:-) zit jij middenin de nachtte loggen 🙂
    het gaat toch wel goed met je hxc3xa9?

    ik heb met open mond zitten vliegen vangen hier:-)
    wat een plaatjes en wat een zon wat een stralen heb ik gevangen , maar een ding heb ik niet gedaan en wil ik ook loever niet,
    de filmpjes bekijke, da’s niet erg hxc3xa9 ajeetje, b en ceetje,
    ik word er naar van en bovendien geloof ik jou op je woord:-)

    belangrijkste hier is,
    dat
    A, genoten heb
    B, zulk heerlijk weer nog veel vaker wil
    en C ik daar nog wel eens echt zou willen rondlopen,
    zo hebben we de gezusters weer samen 🙂

    maak er een heerlijke zondag van hxc3xa9.
    xxx

    11 oktober 2009 om 09:05

  2. Wat heb ik weer echt genoten van je plaatjes… filmpjes heb ik op YouTube gekeken… die van jouw deden het niet…
    maar ik heb met een open mond zitten kijken… wat een ramp zeg en dat is niet voor te stellen wat je dan overkomt…
    verschrikkelijk… en zoiets komt altijd heel onverwachts…. brrrr moet er niet aan denken… ;-)))

    Wens je een hele fijne ZONdag en lieve knufff groetjes van Anna

    11 oktober 2009 om 09:24

  3. Oh….wat erg en volgens binnen eenpaar uur !!
    Vreselijk om te zien.
    Hopelijk zaten er geen mensen in die meegesleurde auto`s
    Brrrrr,…..

    Maar ik moet even van de schrik bekomen en je mooie foto`s nog maar eens weer bekijken, heerlijk die Engelse stadjes. Zo kleurrijk en schattig.
    Fijne zondag

    11 oktober 2009 om 11:41

  4. Wat een mooie fotoxc2xb4s.

    En wat een enorme regenbui zeg.

    Love As Always
    Di Mario

    11 oktober 2009 om 14:05

  5. Je laat hier weer prachtige plaatjes zien van het indrukwekkende landschap van Noord Cornwall, Ajeetje.
    De beelden van de ramp in 2004 zijn huiveringwekkend. Het laat weer eens zien, hoe machteloos wij staan tegen de krachten van de natuur. Gelukkig hadden jullie beter weer tijdens je bezoek!
    Fijne zondag verder.

    11 oktober 2009 om 14:23

  6. (A)jeeeeeeeeeetje… wat een mystery Magical Tour!!
    Geweldig allemaal… die ruwe natuur… geweldig vind ik het.

    Fijne zondag.

    Groetjes,
    Jolanda

    11 oktober 2009 om 14:45

  7. Mooie streek!! Daar kan je vast wel een aantal geheugenkaartjes ‘vol knippen’!

    11 oktober 2009 om 19:19

  8. Wat de natuur wel allemaal kan doen verschrikkelijke rampen maar ook oh zo wonderschoon mooie plaatsen die we kunnen bezoeken. Wat een wandelweg is dat zeg maar wel heel erg mooi om te zien lijkt mij .

    11 oktober 2009 om 21:35

  9. ongelooflijk wat een kracht water heeft!

    wat een kracht moedertje natuur heeft, want wind, vuur, .. ’t kan allemaal even dramatisch zijn.

    jij hebt een fantastische reis gemaakt, ajeetje!!
    de beklimming zal inderdaad erg zwaar geweest zijn, maar het uitzicht is adembenemend!!

    ik ga ff aan de waterkant liggen nagenieten .. :-))

    11 oktober 2009 om 23:21

  10. Heerlijk, jouw Mystery Magical Tour! Dankjewel ajeetje, hier heb ik van genoten en zo een klein beetje met je mee op reis gegaan…
    Het plezier dat je aan deze trip had, strxc3 xc3 lt gewoonweg van jouw knappe foto’s en filmpjes af!
    OT: merciekes voor je leuke reacties, ook dxc3 xc3 r heb ik van genoten!
    Maak er een fijne maandag en dito week van hxc3xa9!

    12 oktober 2009 om 08:32

  11. Ada

    Wat heb je een prachtige toer gemaakt… Zo echt engels voor historie en overal te vinden. Mooi oude huizen, vergezichten en fijne, stevige, wandelingen. Geweldig. De ramp die zich voltrok wil je eigenlijk niet zien toch… maar ja…)))), fijne dag nog en ik kijk uit naar je volgende log, groetjes

    12 oktober 2009 om 09:52

  12. een schitterende reis hebben jullie gemaakt, Aly. Echt magic. En dan die tegenstelling, dat filmpje. Vreselijk. Je gelooft niet wat je ziet. Ik kan me daar gek genoeg niets van herinneren.
    o.t. alles goed, maar we waren een paar weken weg. Ik kom snel weer met een nieuw logje

    12 oktober 2009 om 09:53

  13. Een prachtige tour hebben jullie gemaakt. De foto’s zijn werkelijk schitterend…prachtige oude huizen en natuurlijk de zee met zijn rotsen…blijven mijn favoriet. Wat een kracht heeft de natuur..indrukwekkend en huiveringwekkend..iets wat je nooit mee hoopt te maken.
    Een hele fijne maandag 🙂

    12 oktober 2009 om 10:02

  14. Hallo
    Nou is kwam jou pagina tegen, en wat ik zag is echt prachtig.
    Groet
    Fred

    12 oktober 2009 om 17:55

  15. Ja, moedertje natuur is niet altijd even lief, indrukwekkend om deze beelden te zien.
    Ik zie liever jou geweldige kiekjes, waar het huisje met de kleine raampjes mijn favoriet is.
    Je laat duidelijk zien dat er steeds weer een stukje is aangebouwd, SUPER!!!!
    Met mooie ongerepte natuur gebieden, om van te smullen.

    Groetjes,
    Anneke

    12 oktober 2009 om 19:01

  16. een heel indrukwekkend log staat er deze keer
    mooie foto’s, mooie teksten en heel dramatische filmpjes
    Hoop het nooit aan den lijve mee te moeten maken.
    Gr Jan W

    12 oktober 2009 om 20:53

  17. Han

    Mooie reis en mooie foto’s Aly, maar je kan meer uit die foto’s halen, lees je mail.
    Dag dag
    Han

    12 oktober 2009 om 23:14

  18. Wat een prachtige tocht hebben jullie gemaakt Aly.
    Hele mooie serie foto’s meis!
    Ik zou het ook wel eens in het echt willen zien.
    Groetjes

    13 oktober 2009 om 09:35

  19. ida

    prachtige foto’s aly ,Maar wat een ramp voor zo,n prachtig dorp .Kan het me nog wel herinneren dat ik de beelden op de TV zag .
    Liefs ida

    13 oktober 2009 om 11:56

  20. Schitterend! Ongelooflijk toch hoe mooi Engeland eigenlijk is. Ik kijk naar je foto’s en word weer helemaal verliefd op dit land! Prachtige foto’s en wat hebben jullie een heerlijke reis gehad!

    13 oktober 2009 om 22:32

  21. echt weer een heerlijke serie met een super leuke tekst erbij, maar ik zou alleen graag die eerste 3 fotootjes in het groot zien want ze zien er uit als echte toppers.

    14 oktober 2009 om 06:44

  22. Bep

    Kom even vlug bij je langs moet zo weg,heb deze week helaas weinig tijd om te loggen.
    Wat een mooie en indrukwekkende serie staat hier, vooral na het zien van het filmpje moet je even bijkomen.
    Je hebt het met je foto’s en je tekst goed weer gegeven.
    Groetjes.

    14 oktober 2009 om 09:26

  23. @ Want waar woon jij dan eigenlijk in dat schitterende drenthe ?
    Gewone mail staat ook open :))

    14 oktober 2009 om 09:59

  24. Ik zie nu ineens dat ik al heel lang niet geweest ben.Ben zo druk.
    Heb dus uitgebreid de hele reis zitten bekijken, wat een prachtige foto’s , gezellige haventjes.
    Mooi zeg, maar het mooiste vond ik wel het openlucht theater.
    ook al is er geen voorstelling is het daar genieten geblazen.
    Super.
    Mooie reis geweest en heel veel gezien.
    groetjes.

    14 oktober 2009 om 20:29

  25. wauw dat is genieten, top hoor
    Gr
    Fred

    15 oktober 2009 om 13:27

  26. Allemachtig wat schitterend is het daar!
    Wat heb je weer veel moois gezien Ajeetje!
    En super dat ik, in mijn heerlijk warme kamer vanuit
    mijn lekkere stoel achter de pc, zomaar mee kan genieten!
    Maar nog liever zou ik dit ook eens in het eggie zien!

    Doeiiiii,
    beuzeblaadje

    25 oktober 2009 om 20:14

  27. Hallo Ajeetje,

    Leuk dat je weer even op bezoek was.
    Ik heb genoten van je foto`s…heerlijk..ik krijg terstond heimwee.
    Die filmpjes zijn niet om aan te zien zeg..wat een ellende!

    groetjes van Muzzz

    13 november 2009 om 17:53

  28. Heeerlijk dat ik met je mee mag genieten van je vakantie. Mooie foto’s.

    18 november 2009 om 15:36

Geef een reactie

