VAN @LLES WAT

Witte herfst-randjes

14 oktober de eerste nachtvorst heeft zijn intrede gedaan

Vorst_1

Dat leverde natuurlijk mooie plaatjes op

Vorst_2

in de tuin

 

Dscf7334

De herfstkleuren komen al snel weer tevoorschijn

 

Herfst_1_2

Het is heerlijk om buiten te zijn

Herfst_4

Dus…  hup  de fiets gepakt en er opuit :-))

Drentse_a

De Drentse Aa bij Zeegse

Herfst_6

Naamloos_herfst_8

Deze bloemen trekken zich niets aan van de kou 😉

en houden hun kopjes fier omhoog 🙂

Houd jullie neusjes in de wind webbie`s

De weersvoorspellingen  zijn  niet zo fraai …..

Fijn weekend :-))

32 Reacties

  1. Het is bijna altijd droog als ik naar buiten moet, dus ik hou mijn hoofdje wel fier omhoog.
    Wens jou ook een mooie dag.

    Love as Always
    Di Mario

    16 oktober 2009 om 07:15

  2. Ooo het arme lieveheersbeestje voor hem was het te koud. Maar wat was het genieten van de natuur na een nachtje nachtvorst. Prachtige foto’s…idd het was heerlijk weer om er even op uit te gaan.
    Een hele fijne vrijdag 🙂

    16 oktober 2009 om 08:35

  3. goeiemorgen ajeeeeetje bbrrrr cccccccarrrrrramba hoor ik dat lievevrouwsbeestje zeggen wwwww aaaatttt iiii sss hhheee tttt kkkooouuuuddd:-)

    machtig mooi tochtje en ik zie overal hartjes:-)
    komt het omdat er meisjes zijn??
    wie zal het zeggen 🙂
    love is un the air.. da’s zeker

    maak er een zalig weekend van ajeetje,
    en geef je zussen een dikke knuffel
    hxc3xa9.
    xxx

    16 oktober 2009 om 08:39

  4. Wat was het mooi he, gisterochtend

    16 oktober 2009 om 08:49

  5. Ada

    Prachtig die eerste ‘suikerrandjes’ op de planten.. maar och dat lieveheersbeestje.. De afgelopen dagen was het inderdaad een genoegen om buiten te zijn. Wat een pracht van een boom in herfsttooi en er is nog zoveel moois te zien, fijn weekend

    16 oktober 2009 om 10:27

  6. Bep

    De eerste nachtvorst het is maar goed dat het lieveheersbeestje een schildje heeft hij zit daar zo zielig. Als de zon er eenmaal is word het inderdaad lekker om te wandelen of te fietsen, heb weer genoten van je prachtig foto’s.
    Fijn weekend.

    16 oktober 2009 om 11:20

  7. Ach, wat zal dat lieveheersbeestje het koud hebben gehad.
    Maar daar zijn je foto’s niet minder mooi om, integendeel het zijn mooie herfstplaatjes geworden.
    Maak er een mooi weekend van!

    16 oktober 2009 om 13:14

  8. Die 1e is werkelijk fantastisch met dat met bubbeltjes bedekte lieveheerbeestje er op. Heerlijk hoor, dit herfst-winterse weer. Met 3 katten, die in en uit lopen heb ik ook nu weer (met die regen) een prachtige vloer 🙂

    16 oktober 2009 om 13:23

  9. Ik heb het zo niet gezien, was nog donker toen ik op de fiets zat, maar koud was het wel.
    Prachtig de foto’s van de hortensia, zielig voor het LHB.
    Het is wel heel mooi om te zien.
    De natuur kleurt nu heel mooi.
    Geniet ervan.
    gezellig weekend en groetjes.

    16 oktober 2009 om 21:02

  10. Werkelijk schitterend Aly !!
    Heerlijk die kleuren en ik hoop dat het lhb-je en de anderen het er goed van afbrengen en
    een goed slaapplekje heb kunnen vinden… ;-)))))
    Wens je een heel fijn weekend Aly…
    Lieve knufff groetjes van Anna

    16 oktober 2009 om 22:01

  11. jouw wereld kreeg een heel mooi wit randje, ajeetje!!

    knap gemaakt!! :-))

    steek je neus lekker in de zon, ajeetje en geniet van deze wondermooie herfst!

    gezellig weekend,

    16 oktober 2009 om 23:03

  12. Prachtige foto’s van de vorst. En ik verwonder mij er ook over hoe sommige bloemen er nog bij staan , zich niets aantrekkend van herfst en vorst kleuren ze nog net zo mooi als in de zomer.

    17 oktober 2009 om 19:16

  13. Heel erg mooi Aly!
    De 1e foto met het lieveheersbesstje is
    mijn favoriet. Dit zijn de eerste rijpfoto’s
    die ik zie. Prachtig!
    Groetjes

    18 oktober 2009 om 10:30

  14. Ajeeeeeetje.. wat een mooie foto’s!
    Ik had van de week ook 1 gemaakt van de vorst maar het kwam er niet van om hem te plaatsen. Mooi zijn die vorstrandjes altijd.

    Fijne zondag.

    Groetjes,
    Jolanda

    18 oktober 2009 om 16:23

  15. Prachtige foto`s en xc3xa9xc3xa9n foto herken ik..” :))
    Leuk om de Drentse Aa in winterkleedje te zien
    Hier was nog geen vorst…
    Dag

    18 oktober 2009 om 22:38

  16. Ik krijg gewoon zin om de bossen in te gaan als ik je foto’s zie,
    de natuur is nu inderdaad prachtig, en als je nog een lekker
    zonnetje bij krijgt, dan is het gewoon een feestje!
    Groetjes Yvonne

    19 oktober 2009 om 08:47

  17. Mooie geel gekleurde bomen en het laagje vorst.
    Het weekend is redelijk droog verlopen.
    Ik kijk uit naar je volgende fotoos.

    19 oktober 2009 om 12:20

  18. Ach dat arme LHB’tje zal ’t wel ijskoud hebben, maar wat een mooie foto met al die druppeltjes
    op haar schildje! Mooi foto’s van de nachtvorst, het lijkt wel alsof de blaadjes gesuikerd zijn.
    Ik geniet van de herfstkleuren op dit blog, zo’n mooi seizoen!

    19 oktober 2009 om 13:27

  19. en je hebt er weer hele mooie bij zitten…

    19 oktober 2009 om 18:08

  20. Wat prachtig die vorst foto’s!
    Hier heeft het nog niet gevroren.
    Die tweede foto met die rode hartjes heeft Klaproos die al gezien:-))

    Dat is vast een heerlijke tocht geweest.

    Liefs Sary

    19 oktober 2009 om 18:34

  21. Hallo Aly

    Mooie foto’s van de herfst en van de 1e vorst in de tuin!
    Drentsche Aa bij Zeegse:ik ben geboren in een zomerhuisje in Schipborg op nog geen 200m afstand van het riviertje: een prachtig stroomdalgebied.
    Bedankt voor je reactie op mijn site.
    Gr Joke

    19 oktober 2009 om 18:53

  22. Wat mooi zeg, die bovenste foto met die vorstrandjes en die druppeltjes op het lieveheersbeestje. Ik heb idd begrepen dat het hier vorige week gevroren heeft. Ik zat in Zwitserland, eerst heel mooi en warm weer maar de laatste week lag er sneeuw en konden we bijna skixc3xabn. Bbrr en koud.

    19 oktober 2009 om 20:01

  23. Mooie sfeervolle foto’s, gaaf die eerste vorst over de bloemen, je moet dan wel vroeg op geweest zijn, want ik heb dat niet gezien…..

    Groeten van Annelies.

    19 oktober 2009 om 21:05

  24. echt schitterende vorst-opnames
    met hun vorstelijk kraagje

    zeer zeer mooi!!!

    20 oktober 2009 om 17:53

  25. mooie plaatjes meis ….ik heb
    ze ook gefliepst , was ineens wit hier 😉
    maar voorlopig valt dat weer merakels mee ..
    ik geniet tenminste nog iedere dag ..
    droog en zon , dikke trui en in de tuin !
    want winterklaar moet hij hxc3xa9 😉
    dus flieps wat af want komt veel voorbij
    hahahahahahahaha ik schiet dus niet echt op ;))
    de webbiedag was weer gezellig ,
    en erg leuk elkaar weer eens te zien …;)
    groetjesssss

    20 oktober 2009 om 21:19

  26. Gelukkig heb ik de vorst nog niet meegemaakt maar ja de winter is niet ver meer. Mooie fotos vooral de eerste is bijzonder

    22 oktober 2009 om 14:21

  27. Han

    Hier aan de kust is er nog geen vorst geweest, jammer het kan zo mooi zijn met al dat rijp.

    22 oktober 2009 om 21:26

  28. De herfst is schitterend. Hier op de Veluwe was ook al flinke nachtvorst. Menigeen moest al flink krabben.
    Fijn weekend, gr 10

    25 oktober 2009 om 01:24

  29. Woooow Ajeetje wat een heerlijke
    herfst foto’s!! Die nachtvorst heeft
    gelijk voor schitterende “suikerrandjes” gezorgd!
    Een heerlijke omgeving om te fietsen lijkt me,
    ik zal het eens onthouden: De Drentse A!!

    Fijne avond,
    beuzeblaadje

    25 oktober 2009 om 20:09

  30. Prachtig Ajeetje,
    die besuikerde hortensia.
    De Drente A heb je prachtig vastgelegd,
    zoals hij door het landschap meandert.

    26 oktober 2009 om 10:38

  31. Prachtige serie Aly. De ijspareltjes zien er koud uit, de foto’s weer hartverwarmend. Top!
    Gr Jan W

    26 oktober 2009 om 15:01

  32. Prachtig die donkere kleuren met dat randje rijp. Je hebt het lhb’tje toch wel even in je hand verwarmd hxc3xa8.

    18 november 2009 om 15:34

Geef een reactie

