VAN @LLES WAT

Mystery Magical Tour 4 South-West England (slot)

 

Van * Hein  *kreeg ik een verzoekje

om de eerste drie  (kleine) foto`s van

de Mystery  Magical tour 3

groot te publiceren.

Cornwall

Dus nemen we nog even een kijkje bij de prachtige stranden van de Watergatebay

 

Dscf6944

De Atlantic highway  is prachtig ondanks de zeer smalle (swingende) weg

Cornwall_2_2

De laatste dag is aangebroken en rijden door Devon terug langs de kust.

We gaan naar het noord-westelijke punt van de Devonkust * Hartland Point*

Dscf7006_h_1

Hartland point is een 99 m hoge rotspunt aan deze kust

waar  we van een prachtig uitzicht  genieten..

We  hebben geluk dat het weer  en het zonnetje  meezit …

:-))

Dscf7008h2

De Trinety ligthouse is 18 m lang

met een lamp die 37 m boven  zeeniveau ligt.

Deze is in 1984 geautomatiseerd.

Dscf7009h5

Het Britse ministerie van Defensie hebben een radarstation geinstalleerd

op de punt  waar gecontroleerd wordt

 

vanuit het nabij gelegen RAF Hartland point.

Deze wordt gebruikt voor  luchtverkeersleiding zowel militaire als

civiele vliegtuigen.

De ongewone witte koepel-bedekte structuur kan worden gezien

vanaf een afstand van maximaal 16 km vanaf het punt.

Dscf6999h3_2

We klimmen hoger en hoger…. en hoger……..

tot hier ben ik gekomen    :0

Ik geef het op!!

Het  pad is mij te smal en de wind te  heftig……..

Dscf7002h3

David en ik houden het hier voor gezien

maar Frank en Elaine gaan verder om van

de andere kant wat foto`s te maken.

Op 31 december 1982 is het m.s. Johanna op

400 m van de vuurtoren in hevige storm op

de rotsen  gestrand.

Het vrachtschip was met tarwe vanuit Nederland

op weg naar Cardiff.

4 bemanningsleden werden gered door een helicopter van de RAF

3 Officieren werden later opgehaald met een reddingsboot

van de RNLI uit Clovely.  Dus een happy end …..:)

De rottende overblijfselen van de romp kun je vanaf hier nog steeds zien.

Dscf7007h4

Naar beneden ging het  een stuk sneller :-))

en rijden verder naar Lynmouth.

Dit dorp werd bekend in de Victoriaanse tijd

en wordt ook wel klein zwitserland genoemd.

Dscf7022lm7

Dscf7011lm_1

Dscf7021lm6_2

Ook  in dit dorp heeft er zich een tragedie afgespeeld .

15 augustus 1952 vond er een overstroming plaats.

Er viel in 24 uur 9 cm regen…………..

Dscf7032lm8

De regenbui veroorzaakte een muur van water vanuit de

rivieren die waren gezwollen  door de storm.

Dscf7025lm_7

De modder, 40.000 ton rotsblokken en boomstammen raasden

door het dorp op de nietsvermoedende dorpsbewoners af.

Dscf7014lm_3

Dscf7020lm5

Huizen wegen en bruggen werden vernietigd en 34 inwoners kwamen om.

Lynmouth en Lynton zijn twee dorpen naast elkaar.

Een  ongewone spoorweg verbindt deze twee dorpen  via een

door water aangedreven cliffrailway.

Dscf7017

Dscf7018

Dscf7031lm8_2

Aan de inwendige mens is ook gedacht en

hebben nog heerlijk op het terras  koffie *met*

gedronken :-)))

 

Dscf7034

Het landschap in Devon werd  een stuk vriendelijk

Bijna  alle viewpoints hebben we gehad. :-))

What a wonderfull world……..

 

Dscf7043

Dscf7045lm_02

De stad Dunster heeft nog een historisch

bewoond kasteel  met uitzicht over de stad

Dscf7053dun_2

Een unieke achthoekig Yarn market  staat in het begin van de stad

waar marktkooplieden  vroeger hun waar aan de man/vrouw brachten.

Dscf7046dun

Dscf7052dun

Dscf7051

De lange hoofdstraat staat vol met 17e – 19e eeuwse gebouwen

waar nu theewinkeltjes, herbergen, hotels en souvenierswinkeltjes

zijn gehuisvest

Dscf7060dujpg

Dscf7054

David  & Elaine deze fantastische

Mystery Magical Tour  was een

onvergetelijke  ervaring .

🙂

XXX

21 Reacties

  1. goeiemorgen ajeetje, dit is wel een abc logje geworden vol genietsels hxc3xa9, wat een prachtige dingen en wat een hemels uitzicht ajeetje,

    gaaf dat sommige dingen de tand des tijds moeiteloos doorstaan en andere zaken in no time oplossen,
    heftige ..

    maar ehhh die romp?????
    ik durf het haast niet te vragen maar is het de romp van een schip?
    phew.. het hoge woord is eruit zie je wel 🙂

    wij gaan zo natuursnuiven, onder een bewolkte hemel maar in gedachten neme ik dit zonnige logje mee ajeetje,

    ontvang een hartelijk smekker van de dieren en natuurlijk een warme knuffel van mij:-))

    xxx

    27 oktober 2009 om 08:25

  2. Ik ben nu volgens mij al een kwartier naar je log aan het kijken, wat een info, wat een mooie dingen. Schitterend, ik heb genoten.

    Love As Always
    Di Mario

    27 oktober 2009 om 09:48

  3. tjonge… echt prachtig daar…

    27 oktober 2009 om 09:52

  4. Ada

    Inderdaad een ongevergetelike ervaring moet het zijn geweest. Ik zit ook met volle teugen te genieten en zou zo ook wel weer terug willen, prachtige fotorapportage heb je ervan gemaakt… fijne dag nog

    27 oktober 2009 om 10:15

  5. Het was een prachtige rondreis, Aly.
    Leuk dat we op deze manier mee mochten genieten van de indrukwekkende panorama’s en de vele interessante plekjes die jullie hebben bezocht.

    27 oktober 2009 om 12:45

  6. Een prachtige reis hebben jullie gemaakt, wat een uitzichten!
    Daar blijf je toch fotograferen!

    27 oktober 2009 om 15:18

  7. om met je laatste opmerking te beginnen…..voor mij ook zo vanaf jouw log. Jee, wat is het daar mooi. Begint Engeland toch weer te kriebelen, wowwwwwwww…. Schitterende foto-reportage heb je er van gemaakt, waar je nog heel lang van kunt nagenieten.

    27 oktober 2009 om 17:13

  8. Ben er nooit geweest, maar zeker de moeite waard zeg, wat een schitterende uitzichten.
    Wat heb je mooie foto’s gemaakt.
    Hoop er nog veel meer te zien.
    Is echt genieten en leuk de informatie erbij, altijd leuk om te lezen.
    Gezellige avond en groetjes.

    27 oktober 2009 om 20:25

  9. op mijn beurt wil ik jou bedanken voor deze onvergelijkbare reportage, ajeetje!!

    wat een verscheidenheid aan foto’s!

    elke foto vertelt een boeiend verhaal!!

    gelukkig heb ik niet hoeven klimmen, want het uitzicht ontneemt zo al mijn adem. ;-))

    28 oktober 2009 om 00:47

  10. Wat herkenbare foto’s zijn dit . In de cliffrailway heb ik ooit eens gezeten , maar ook de andere plaatsen komen mij bekend voor. Een prachtig gebied waar van mooie foto’s zijn gemaakt

    28 oktober 2009 om 11:33

  11. Jij ook bedankt Aly, dat je ons allemaal mee liet genieten van jullie trip.
    Het zag er perfect uit. Top! Gr Jan W

    28 oktober 2009 om 13:49

  12. Idd..what a wonderfull world. Een prachtige serie foto’s van jullie reis. Prachtige uitzichten..ik blijf er van genieten 🙂

    28 oktober 2009 om 23:08

  13. Wat een schitterende tocht mochten we met je meemaken
    Super om te zien
    En de haven is meteen droogdok …handig…
    Wat is het daar mooi
    Zo Engels en die kust schitterend en zo grillig!
    Bedankt hiervoor ;-))
    Ga toch eens opzoeken waar Devon ligt ???

    29 oktober 2009 om 10:00

  14. Bep

    Zo moet even bijkomen van al de indrukken en verhalen die je bij deze mooie serie geschreven hebt.
    Het is werkelijk een Mystery Magical reisje geworden hier bij jou, heb er erg van genoten.
    Lieve groetjes.

    29 oktober 2009 om 14:27

  15. Nou… zeker weten… geweldig zeg!
    Wat een prachtige uitkijkjes… ik heb genoten van je log.
    Bedankt voor de info… zo krijg je gelijk zin om daar ook een bezoek te brengen.

    Groetjes,
    Jolanda

    29 oktober 2009 om 22:56

  16. ik weet een nieuwe vakantiebestemming, wat is het daar mooi. Dank je wel dat je ons liet meekijken in dat fantastische landschap

    30 oktober 2009 om 09:53

  17. Wauw, mooie foto’s zeg. Wat een mooie uitzichten en landschappen.

    30 oktober 2009 om 15:07

  18. dat geloof ik graag Aly !!
    Wat was dit heerlijk… ik heb werkelijk genoten… en dan die hanging baskets daar zijn ze echt heel goed in…
    die kom je werkelijk overal tegen… en dan de geschiedenis en het land zelf… heerlijk !!
    Fijn weekend en lieve knufff groetjes van Anna

    31 oktober 2009 om 16:52

  19. Nu weet ik het zeker; ik wil echt weer eens een keer naar Engeland. Het liefst snel!!!

    2 november 2009 om 09:25

  20. bedankt voor het gehoor geven aan mijn verzoekje, mijn gevoel was juist, die foto’s zijn een vergroting waard. Weer een heerlijke serie waarvan ik alleen maar kan smullen.

    3 november 2009 om 18:01

  21. Prachtige beelden ! ! !
    Je verleid me om het
    daar eens te gaan bekijken!
    Gr.
    P-TER

    7 november 2009 om 12:02

Geef een reactie

