VAN @LLES WAT

Mini mini mini

Vandaag gespeurd naar mini paddo `s

die zijn er natuurlijk nog volop :-))

2009_1117141020090018_2

Maar zag niet alleen paddo-tjes;)

Aangezien ik niet dol ben op insecten …

2009insect

zag ik dit mooi exemplaar

2009insect_8

Op internet heb ik geen naam of een foto kunnen vinden.

dus zet ik mijn zoektocht nog even voort;)

————-

Via de reactie `s kreeg ik inmiddels

De naam van dit wantsje

een Acanthosoma haemorrhoidale

van * Alie *

*Jan * en * FotoAnna *

gaven een de Nederlandse benaming

voor dit berkenschildwantsje

(Elasmostehus interstinctus)

Het schijnt toch om twee

verschillende soorten te gaan

die erg veel op elkaar lijken

Het lijkt wel en puzzel te worden :-))

Dit  zal het  iets grotere

Acanthosoma haemorrhoidale wantsje zijn

Op    http://www.tuin-thijs.com/wantsen.htm

staan deze op elkaar gelijke soorten.

Bedankt voor de informatie webbie`s

Deze naam vergeet ik niet meer :-))

Paddo_6

2009paddo_2

2009_1117141020090046_3

2009paddo1

2009_1117141020090024

2009paddo5

Van de oogst van vandaag

heb ik van de mooiste foto `s

een collage `s gemaakt

2009_1117141020094

Het laatste zonnestraaltje ……

is voor jullie

2009blad

Maak er een fijne woensdag van webbie `s

 

39 Reacties

  1. prachtig, ajeetje!!

    jouw knietjes moeten nogal afgesleten zijn? :-))

    dat beestje is een wants. welke soort precies, dat antwoord moet ik je schuldig blijven. ;-))

    de paddestoeltjes met het licht doorheen hun sporen zijn fabelachtigmooi, ajeetje!!

    welterusten, :-))

    18 november 2009 om 01:32

  2. Nou van dat diertje kan ik je alleen vertellen dat neus hem wants… Nou van mij mag ze.. want ik wants hem echt niet hoor. brrrr…

    Love as Always
    Di Mario

    ps.. wens je een mooie dag.

    18 november 2009 om 07:27

  3. Prachtig en ja die paddenstoel met het zonlicht er doorheen. Kleurrijke collage is het geworden.
    Fijne dag, Lind@

    18 november 2009 om 08:50

  4. Heerlijk, ik kan hier weer even mijn hart ophalen. Heb veel van de herfst gemist. Ik heb het loggen weer opgepakt, ik miste het zo! Vanaf nu kom ik weer over je schouder meekijken!

    18 november 2009 om 08:53

  5. goeiemorgen dotje, wat een heerlijkheden schotel je me hier voor zeg
    ik ben der weg van vooral die lichtdoorlatende stoeltjes dat zijn snoepjes zeg,
    de wants … meestal is de waardplant waar hij op zit zijn naam 🙂
    dus ik weet niet wat dit voor plant is:-)
    of een die er naast staat, hoe dan ook ajeetje..
    je hebt heerlijk in kabouterland rondgekropen en bent daar vast allemaal kleine knuffelkes tegengekomen :-))

    och kijk eens..
    hier liggen der nog een paar xxx

    dag ajeetje, geniet van je dag zoals nooit tevoren
    xxx

    18 november 2009 om 09:18

  6. Het is een heerlijk herfstlogje geworden en
    de collage is prachtig!

    18 november 2009 om 09:53

  7. Het is even zoeken, maar ze zijn er zeker. Ik vergeet elke keer een stuk plastic mee te nemen. Omdat ik niet smerig wil worden, stel ik het steeds uit… Komend weekend ga ik voor de herkansing. Jouw foto’s zijn erg mooi geworden.

    18 november 2009 om 10:03

  8. Prachtig deze paddestoelen vooral de laatste is bijzonder.
    Ze zijn nog in overvloed.
    Dat insect nog nooit gezien

    18 november 2009 om 10:41

  9. Jot

    Heb even genoten van je mooie foto’s en laat hier de hartelijke groeten achter Jot.

    18 november 2009 om 10:41

  10. Mooie serie kleintjes. De collage is goed geslaagd maar de foto daarboven (2009paddo5) is mijn favoriet vandaag! Gr Jan W

    18 november 2009 om 11:00

  11. Leuk al die kleine paddo’s, maar die mooie kleurrijke wants (het zou een berkenschildwants kunnen zijn) steelt toch echt de show.

    18 november 2009 om 11:55

  12. Ha, Ajeetje, dat is weer genieten bij je. De wants is een Acanthosoma haemorrhoidale, heeft geen Nederlandse naam. Stond laatst ook op mijn weblog.
    Ik ga voor de oranje paddenstoel, oranje is bij mij favoriet. Ik denk dat het een wasplaat is.
    Ga nog verder bij je kijken, want ik heb weer heel wat gemist zie ik zo even snel.

    18 november 2009 om 12:58

  13. Ada

    Heerlijk om te kijken naar die mooie paddenstoelen met het licht dat er doorheen valt en het beestje op het blad… niet te vergeten de laatste foto xc3xa9n je collage, groetjes

    18 november 2009 om 13:24

  14. ja mooie paddootjes… en insekten… nee heb ik ook helmaal niets mee ondanks die ie wel mooi is hoor…

    18 november 2009 om 17:15

  15. Heel mooi en toen scheen de zon nog, mooie scherpe foto’s.
    De foto van de doorzichtige paddestoel is mooi.
    Mooie herfstcollage heb je gemaakt.
    groetjes.

    18 november 2009 om 22:15

  16. Oooohhh wat een heerlijk logje Aly !!
    Dit is echt genieten… en het insectje is een berkenschildwants… heel mooi vastgelegd…
    Ik heb hem ook een paar jaar geleden in mijn tuin gehad… hij staat op mijn blog onder insecten…
    Als je het leuk vind moet je maar gaan kijken…
    Lieve knufff groetjes van Anna

    19 november 2009 om 10:58

  17. Blij dat je de naam kon vinden, lieverd. Want niets is zo erg als de dingen niet kunnen benoemen…
    Wat een mooie collage maakte je van je oogst. Wawwwww, een plezier om naar te kijken!
    Gaat het nu al wat beter? Ik duim voor je hoor!
    Probeer er een fijne dag van te maken hxc3xa9!

    20 november 2009 om 09:08

  18. De foto linksonder op je collage vind ik het aller-allermooist, prachtig dat licht door het paddedakje!!
    Leuk he, al die webbies die met namen komen aanreiken!! fijn weekend Aly!

    20 november 2009 om 12:31

  19. Ha Ajeetje, de naam die ik gaf was niet van de berkenschildwants, dat is: Elasmostethus interstinctus. De berkenschildwants is ongeveer 8-11 mm groot en de Acanthosoma haemorrhoidale ongeveer 15 mm, dus een stuk groter, maar deze heeft bredere schouders.

    20 november 2009 om 16:30

  20. Zo zie je maar: Wie het kleine maar eert, maakt prachtige foto’s en dat is heel wat weert!

    20 november 2009 om 21:04

  21. Ik ben ook nooit zo op de hoogte van alle namen… maar je bent er al achter zag ik. Je hebt een mooie serie mini paddestoelen gekiekt zie ik… leuk zeg!

    Groetjes,
    Jolanda

    20 november 2009 om 23:18

  22. dag ajeetje,
    ik kmom je even onderstoppen….
    of is dat niet nodig…. het wordt zxc3xb3 warm hxc3xa9,:-)
    slaap lekker en heb mooie dromen

    van liefde en wantsjes:-))

    xxx

    20 november 2009 om 23:31

  23. Han

    Mooie macrolens heb je lijkt me erg moeilijk om zo op je buik in het gras scherp te stellen. Maar het lukt jou wel!

    20 november 2009 om 23:36

  24. Ha! Jij dacht incognito voorbij mijn blogje te komen, lieverd? Hihi lekker niet! Jou vind ik altijd terug…
    Leuk dat je Gent weer onveilig gaat maken en dan nog met een stel vrienden. Ik ga mijn vrienden dxc3 xc3 r alvast verwittigen van je komst, zodat ze er op voorbereid zijn…
    *wink, big smile*
    Maak er ondertussen een superdeluxe weekend van hxc3xa9!

    21 november 2009 om 07:50

  25. eva

    Ja er is nog genoeg moois te vinden
    en zeker met dit weer niet vervelend om er naar te zoeken!
    Geniet ervan!
    gr eva

    21 november 2009 om 21:00

  26. Ik zit al dagen op dat laatste zonnestraaltje te wachten
    maar steeds opnieuw als het zichtbaar is schuiven er
    wolken voor.
    Maar je foto’s toveren de zon dan weer tevoorschijn.

    23 november 2009 om 06:16

  27. ida

    Prachtig die collage Aly het zijn weer mooie plaatjes geworden .
    Wens een fijne week
    ida

    23 november 2009 om 16:08

  28. Dat laatste zonnestraaltje komt wel goed te pas, na 1 1/2 dag regen :((
    Mooie collage en leuk dat iedereen wel ergens verstand van heeft :))
    Kom je toch een heel eind
    Dag

    24 november 2009 om 11:39

  29. Zo Aly, dat zijn nog eens mooie paddo’s 🙂
    Wat heb je een moeite moeten doen om ze zo prachtig vast te leggen!
    Die ene paddenstoel, waar het licht zo “schitterend” vrij spel heeft, is super knap op de plaat gezet.
    Leuk om weer door je homepage te wandelen…

    Groetjes Sien

    25 november 2009 om 19:18

  30. Het valt me op dat ik de ene keer wel en de andere keer niet met de zelfde url wordt doorgelinkt..
    Ik zal nu even het schuine streepje eraf halen.
    Op de vorige kreeg je me niet doorgelinkt

    Groetjes Sien

    25 november 2009 om 19:21

  31. Wat een schitterende kleurige foto’s weer…
    een genot om met je mee te kijken…

    groetjes
    Anton

    25 november 2009 om 20:59

  32. Nog steeds op paddestoelenjacht ?
    Fijn weekend

    27 november 2009 om 23:43

  33. Oooh wat een prachtige foto’s! Vooral die van de paddestoel met het zonlicht, dat is gewoon net een sprookje!

    28 november 2009 om 22:26

  34. goeiemorgen maxivrouw,
    heerlijk dat je zo geniet van het leven ajeetje,
    dara is het voor

    xxx

    29 november 2009 om 09:19

  35. Hallo Ajeetje,
    leuk dat je even op bezoek was.
    Ik kom je even een mooie zondag wensen.
    XXXm

    29 november 2009 om 12:03

  36. Erg mooie serie van dit miniwereldje, vooral de foto’s 6 en 9 springen er uit
    vanwege de belichting en de collage mag er ook wezen! Het wantsje heeft een
    erg mooie camouflage, de kleuren van zijn dekschildje komen precies overeen
    met de omgeving.

    29 november 2009 om 14:29

  37. Dankjewel voor dat laatste straaltje Martine : -))
    Wat een pracht serie heb je van die
    paddenstoeltjes gemaakt en het wansje
    is een plaatje ongeacht zijn naam!

    Fijne avond,
    beuzeblaadje

    30 november 2009 om 21:00

  38. met je glans en je waasje maak je van deze fotocollage een plaatje :)))))

    4 december 2009 om 20:50

  39. Tjeetje, wat een genieterigheid.
    geweldig mooie kiekjes, hoe doet ze het…zeggen we dan.
    Fantastisch..dank je wel voor het delen.
    fijn weekend…dag dag

    5 december 2009 om 20:43

Geef een reactie

