VAN @LLES WAT

De wijde wereld in

16 mei tegen half vijf zitten we  buiten op camping St Aygulf  (Frankrijk)

Al dagen hoorden we een hoog schreeuwend geluid boven onze caravan

en zagen  groene parkieten  die als straaljagers door het luchtruim vlogen

Ook konden we geen nest of i.d. ontdekken.

Parkiet 7 

Ze vallen  dan ook amper op tussen  het  groen van bomen

Toch was ik blij  dat het me lukte om deze foto te scoren.

Opeens hoorden we geschreeuw uit een gat van een boom

Huh…..een nieuwsgierig aagje keek rond

Parkiet 1

of de kust wel veilig was …..

Parkiet 2 
Links, rechts, boven en naar beneden kijkend

Parkiet 3 
en alle moed verzamelen

Parkiet 4 
Aarzelend een beetje verder naar buiten

Tis toch een beetje eng

Parkiet 5 
Binnen is het veiliger

hee jij daar!   zit niet zo te kijken!!
Parkiet 9

Oeiiiiii  enne moeders wordt ook erg ongeduldig!!
 Parkiet 13

Iedereen kan me wat IK ga terug!
 Parkiet 10 
 draai me toch maar even voor de eerste sprong

Oooooo…………. oooo…

dit lukt niet ongezien !!

vooruit dan maar!

Parkiet 11
Wij kregen nog een ere rondje en ze

 zijn  met veel kabaal vertrokken . 

:-))))

We hadden totaal niet in de gaten

dat het nest zoooo dichtbij was!

 

 

 

24 Reacties

  1. Halsbandparkieten, horen totaal niet thuis in het wild hier, maar helaas zijn ze losgelaten en overleven ze niet alleen, maar kunnen ze zich goed voortplanten in ons klimaat.

    Love As Always
    Di Mario

    20 juli 2010 om 07:20

  2. Mooie serie Aly. Je hoort die Halsbandparkieten van ver al als ze in aantocht zijn.
    Sinds kort hebben ze ‘een stop’ bij ons aan de overkant, langs het kanaal..
    Neen, ik heb daar (nog) geen foto’s van!
    Gr Jan W

    20 juli 2010 om 09:06

  3. Hxc3xa9 wat leuk om ze in het wild te zien.
    Leuke serie heb je ervan gemaakt.

    20 juli 2010 om 09:51

  4. goeiemorgen ajeetjelief,

    wat prachtig dat je dit hebt mogen zien,
    dat zal wel genieten zijn geweest,

    een dikke knuffel voor jou, en een dikke dankje wel voor je medeleven met het sterven van m’n gijssie
    dat doet goed, zulke lieverds om je heen,
    dat heb je nodig in zulke omstandigheden,

    ik ben je erg dankbaar

    xxx

    20 juli 2010 om 10:21

  5. Prachtige reportage van de eerste stap in de vijandige wereld van dat beestje.
    Gr. J@n.

    20 juli 2010 om 10:31

  6. Wat een mooie serie, ik kan mij wel voorstellen dat jullie niet blij waren met het geluid

    20 juli 2010 om 10:52

  7. mooiiiiiiiiii
    dankjewel
    heb genoten.

    20 juli 2010 om 12:20

  8. Hahahaha prachtig Aly !!
    Dit hebt je heel leuk en mooi weergegeven…
    zowel in woord als in beeld… heel mooi !
    Lieve knufff groetjes Anna

    20 juli 2010 om 14:08

  9. Leuk dat je dat nesthol ontdekte.
    Je hebt er een grappige serie van weten te maken.

    20 juli 2010 om 14:34

  10. Bijzonder om zo’n diertje zo mooi vast te leggen! Leuk verhaal erbij!

    20 juli 2010 om 17:02

  11. Haha dat kopje dat uit de stam piept! Ik vind het wel een grappig zicht! Wel bijzonder dat je zulke vogels in de vrije natuur zag. Lijkt me niet zo logisch…

    20 juli 2010 om 19:43

  12. Geweldig is deze serie van de oude en nieuwe parkieten geworden 🙂
    Leuk en ontroerend om te zien

    @ En nog de 25-ste naar de brinkmarkt ?

    20 juli 2010 om 21:17

  13. Ada

    Wat een schik zullen je gehad hebben met dit alles te bekijken… kleine arcobaatjes om uit zo’n klein holletje te komen… pracht van een serie

    20 juli 2010 om 21:40

  14. Op het terrein waar ik werk hoor en zie ik ze ook bij vlagen.
    Wat een leuke fotoserie heb jij kunnen maken.
    Lind@

    20 juli 2010 om 23:20

  15. wat een ontdekking, ajeetje!

    dit is toch duizenden keren mooier dan een vogel in gevangenschap, die verplicht wordt een nest te maken in een getimmerde nestkast? :-))

    wat een hartveroverende reeks heb jij ervan gemaakt! :-))

    21 juli 2010 om 00:13

  16. Fantastisch lief ajeetje, hoe jij dit wist te spotten! Ik heb zo iets nog nooit eerder gezien, dankjewel!
    Wat een heerlijke vakantie moet je gehad hebben, ik ben zo blij voor jou!
    Maar ook blij dat je weer boven water kwam, ik heb je gemist hoor!
    Maak er een super-de-luxe nagenietdag van en ik hoop dat je nog heel veel vakantiefoto’s plaatsen zal!

    21 juli 2010 om 08:17

  17. ida

    Prachtig hxc3xa9 de parkieten ,maar het kabaal lijkt me iets minder …maar genieten is het wel !
    Gr…ida

    21 juli 2010 om 12:53

  18. Mooie foto’s zeg ‘die je gemaakt hebt’, en ‘leuk blogje wat je geblogt hebt’…(ik ben in blogland weer) groetjes van Sisely.

    21 juli 2010 om 16:26

  19. Lia

    Wat een herrieschoppers hxc3xa8? Maar wel erg leuk om te zien.
    Mooie serie Aly!!
    groetjes en fijne avond!

    21 juli 2010 om 19:49

  20. Ja hoor ze kunnen schreeuwen…
    Prachtige kiekjes ik heb genoten.
    fijn weekend dag dag

    24 juli 2010 om 00:07

  21. goeiemorgen ajeetje,

    ik kom je even een dikke knuffel brengen,
    en zeggen dat ik het erg fijn vind dat jij m’n webbie bent:-)

    xxx

    24 juli 2010 om 09:07

  22. Prachtige beesten en een minstens zo prachtig verhaal.

    24 juli 2010 om 10:41

  23. Wat een leuke serie van die parkieten en zoals Di Mario zegt horen die niet thuis in het wild, maar ze schijnen zich toch te redden. Ook al weer zo iets wonderlijks van de natuur, maar ja daar komen die beestjes ook vandaan!
    Groetjes

    24 juli 2010 om 23:02

  24. prachtig toch om dit mee te maken

    26 juli 2010 om 11:35

Geef een reactie

