VAN @LLES WAT

De wijde wereld in

16 mei tegen half vijf zitten we  buiten op camping St Aygulf  (Frankrijk)

Al dagen hoorden we een hoog schreeuwend geluid boven onze caravan

Soms zagen we groene parkieten die als straaljagers door het luchtruim vlogen

maar konden geen nest of i.d. ontdekken en bleven zich verstoppen.

Parkiet 7

Ze vallen  dan ook amper op tussen  het  groen van bomen

Toch was ik blij  dat het me lukte om deze foto te scoren.

Opeens hoorden we geschreeuw uit een gat van een boom

Huh…..een nieuwsgierig aagje keek  brutaal  rond

Parkiet 1

of de kust wel veilig was

Parkiet 2
Je moet immers goed voorbereid zijn

Parkiet 3
en alle moed verzamelen

Parkiet 4
Aarzelend kwam hij/zij naar buiten……..

Tis toch een beetje eng

Parkiet 5
Binnen is het veiliger

Parkiet 6

O jee ik word ook nog in de gaten gehouden……..
Parkiet 9

Oeiiiiii  enne moeders wordt ook erg ongeduldig!!
Parkiet 13

Iedereen kan me wat IK ga terug!
Parkiet 10
draai me toch maar even voor de eerste sprong

Oooooo.  dit lukt niet ongezien vooruit dan maar

Parkiet 11
Wij kregen nog een ererondje en

toen zijn ze met veel kabaal vertrokken .

We hadden totaal niet in de gaten

dat het nest zoooo dichtbij was!

 

Geef een reactie

