VAN @LLES WAT

St. Petersburg 4


Na het bezoek vanochtend aan het * Peterhof *

 (Petrodvorets) * de  rondvaart  * door de grachten

  de  Neva rivier in St. Petersburg gaan we

 terug naar het  Park inn hotel .

Vannacht maken we een stadstoer en gaan  

de verlichte bruggen over de Neva bewonderen

 Park inn wl 

t.o ons hotel staat een groot

oorlogs monument / museum

 te midden van een  (grote) rotonde .

Monument 2 wl
 

 Om daar te komen moet je door een tunnel

die onder de weg doorloopt.

Vanaf het monument heb je  een mooi  overzicht

van de (drukke)  weg richting  vliegveld

Richting airport.wl 

 

 

Monumenr st petersburg wl 

Hoe indrukwekkend het ook is we laten het museum voor wat het is.

Monument wl
Verder op de boulevard is het gezellig druk en zien

mensen relax, genieten, spelen,lezen en praten

bij een groot gebouw met mooie fonteinen.

Fontein 1 wl

 


Fontein 4 wl
 

Fontein 6 wl 


En ja ….. natuurlijk weer een groot bekend standbeeld  🙂

 

 

Monument 4 wl

 

Nadat we ons wat hebben opgefrist  

(het is nog steeds erg warm)  Pfttt

vertrekken we  voor  de

nachttoer door st. Petersburg

Centrum 1wl 

Het Centrum

 
Nachttoer

De Hermitage

Hermitage by night wl 

 

Eiffel wl

 

Kathedraal 1wl

Smolny Kathedraal

Kathedraalwl

 In de haven ligt de beschermde  pantserkruiser Aurora 

die op 25 oktober1917 het enigste schot loste op het winterpaleis

 Dit was het  begin van de  revolutie die een einde maakte aan het

Russische tsarenrijk en vestigde de eerste  communistische staat

ter wereld de Sovjet-Unie.

De Aurora is nu een museum

Aurora wl

De Hermitage vanaf het plein

fMidden nacht wl 

Even na middennacht gaan de verlichte bruggen

open over de Neva rivier

Het drukke scheepsvaartverkeer

kan nu de hele nacht doorvaren.

Dit evenement is natuurlijk

 (voor jonge veel mensen)

aanleiding voor een feestje……

Brug wl

 Tussen 02.00 en 2.30 uur is het nog

behoorlijk druk maar wij

verlangen nu wel naar ons bed …..

Nachttoer wl

Lig ik eindelijk om 0.300 uur in bed

zit m`n hoofd vol van alle indrukken

van vandaag.   Morgen vliegen we  

weer naar huis maar bezoeken

eerst nog het  Catharina`s paleis 

33 Reacties

  1. goeiemorgen ajeetje,

    de regenboog vangen in een fontein, da’s net weer wat voor jou hxc3xa9,

    🙂
    “geweldig “wat een imposant log…

    da’s hier genieten hxc3xa9,
    gelukkig maar dat de rook was opgetrokken hxc3xa9,
    OT
    dank je wel ajeetje voor je lieve reactie,
    joe aar een schat:-)
    xxx en een heel fijne maandag hxc3xa9,

    10 januari 2011 om 09:10

  2. Leuk dat ik ffkes met je meereisde. Imposante stad, druk en levendig. Je nachtopnames vind ik prachtig, al de verlichte gebouwen en bruggen! Mooi gefliepst!!
    Grtjs

    10 januari 2011 om 09:25

  3. Heel mooi om te zien.
    Wat een prachtig land.
    Gr. J@n.

    10 januari 2011 om 09:53

  4. Wat een belevenis om zo’n nachttoer te maken. De gebouwen zijn dan extra mooi. Zeker ook de Bloedkathedraal. Maar het mooist vind ik het hoe je de regenboog gevangen hebt in de fontein.

    10 januari 2011 om 10:24

  5. Prachtige serie Aly. De avondfoto’s zijn top, maar het vergelijk met de omgeving is weg,
    daardoor lijken de gebouwen een stuk kleiner. De monumenten zijn inderdaad groot(s)!
    Gr Jan W

    10 januari 2011 om 11:26

  6. Imposante gebouwen, dat ze van pracht en praal houden is wel duidelijk 😉 Een heel mooie serie van St. Petersburg bij nacht, vooral die van de Hermitage en de Bloed Kathedraal zijn prachtig!

    10 januari 2011 om 15:35

  7. Dat lijkt me toch machtig mooi om eens te bezoeken, al was het alleen maar voor de sfeer.
    En het besef dat het er altijd geweest is, en vroeger zo onbereikbaar.

    10 januari 2011 om 19:53

  8. Geloof graag dat je hoofd tolt na zoveel indrukken. Maar prachtig al die gebouwen in het licht in de avond. Maar ook mooi daarvoor dat beeld wat je van onderaf hebt gefotografeerd.
    Maar mooi om jouw indrukken van het heden en het verleden van St.Petersburg te zien.
    Groetjes

    10 januari 2011 om 21:09

  9. Heb genoten weer van je blog, mooie foto’s zeg.Ieder geval dit pakt niemand meer van je af.

    10 januari 2011 om 21:47

  10. Ik heb genoten van die nachtelijke toer door St. Petersburg. Prachtig hoe die gebouwen zijn uitgelicht.
    Maar uiteindelijk steelt het wondertje van die kleine regenboog toch de show.

    10 januari 2011 om 21:47

  11. Dank je wel voor deze mooie rondleiding Aly
    Ben ook even de foto’s gaan kijken van 23 November….schitterend!
    Wat een pracht en praal.

    Deze nacht opnames zijn ook van grote klasse!
    En de fontein kleurt als een regenboog..mooi zeg.
    Jullie komen nog eens ergens.
    En wij mogen gratis mee 🙂

    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

    10 januari 2011 om 21:59

  12. Wat mooi is alles `s avond
    Zo feexc3xabriek
    Echt een heel mooi sfeertje zet je hier neer
    Een echte aanrader is deze stad hxc3xa8 ?
    Welterusten en dag

    10 januari 2011 om 23:18

  13. het is een sprookjesnacht wat jij ons laat zien, ajeetje?

    prachtig hoe jij dit hebt vastgelegd!!!

    ik zit vol bewondering te kijken en te scrollen en te genieten en terug naar boven te scrollen en weer naar beneden en opnieuw en .. ;-))

    10 januari 2011 om 23:42

  14. Wat moet deze reis een mooie ervaring en indrukwekkend zijn geweest zeg.
    Zelfs ‘snachts is het net als een sprookjesboek en ik kan mij
    goed voorstellen dat je de slaap niet zo 1,2,3 kon vatten.
    WAUW.

    O.T : ik heb even op mijn log weergegeven hoe
    de collage eruit komt te zien in pinnacle en groot op het scherm.
    Ik vind wel mislukt hahaha.
    Lieve groetjes,
    Lind@

    10 januari 2011 om 23:45

  15. Prachtig om te zien. Zeker ook de foto’s in het donker. De kathedralen zijn prachtig, de geschiedenis interessant. Een mooie reis lijkt me. Leuk om de foto’s hier te zien. Fijne dag!

    11 januari 2011 om 09:05

  16. Mooi, al die lichtjes op de bruggen.
    En die gebouwen mogen er ook zijn.
    Knappe reeks !

    11 januari 2011 om 11:54

  17. prachtige foto’s heb je gemaakt van St-Petersburg..

    in deze reeks spreken me de nachtfoto’s erg aan..

    bedankt ook voor de leuke info

    groeten

    11 januari 2011 om 14:48

  18. Hele moie stad zo te zien, schoon ook.
    Prachtige beelden en de fontien is schitterend.
    Maar je nachtfoto’s zijn supermooi, zijn je heel goed gelukt.
    Echt heel mooi !
    Heb genoten van je foto’s.

    11 januari 2011 om 18:06

  19. Bep

    Wat een prachtige serie met de mooie avond/nachtfoto’s.
    De fontein heb je erg mooi vastgelegd en zie ik daar nu een regenboog in de tweede foto van de fontein of is dat een reflectie ergens van?.
    Was me een waar genoegen om hier te vertoeven.
    Groetjes.

    12 januari 2011 om 11:06

  20. Dank je wel dat ik efkes heb mogen genieten van deze mooie reis Aly.
    Heerlijk wat een pracht is het daar.

    Dank je wel voor je leuke reacties.
    Veel lieve groetjes, Hasta Luego

    12 januari 2011 om 14:46

  21. Lia

    Wat een geweldige reis heb je gemaakt.
    Mooie foto’s, imposante gebouwen.
    prachtige serie Aly!

    12 januari 2011 om 20:35

  22. Prachtig Aly en heel imposant !!
    Je hebt wel een hele mooie reis gemaakt…
    De avond foto’s zijn ook heel mooi en heel sfeervol…
    Lieve groetjes Anna

    12 januari 2011 om 21:13

  23. Tjonge jonge… wat een geweldige stad!!
    Ik kan me voorstellen dat je slecht kon slapen van al deze indrukken.
    geweldig!!!

    Groetjes,
    Jolanda

    14 januari 2011 om 19:05

  24. Wat een geweldig idee, zo’n nachttoer.
    Ziet er ook allemaal prachtig verlicht uit.
    Maar ja, je gaf het zelf al aan op een gegeven moment wil je wel naar bed.
    Kan me voorstellen dat het allemaal nog doordendere in je hoofd later.

    Prettig weekend!
    Truus W

    14 januari 2011 om 20:19

  25. Wat zijn je nachtopnames goed gelukt, indrukwekkend hoor. Ben je nog op de Aurora geweest? Hebben wij wel gedaan. Maar ik was ook moe van alle indrukken en ik heb de rondvaart gemist vanwege hoofdpijn. Kan ik bij jou nog eens herinneringen ophalen, wat een mooie foto’s heb je gemaakt. Je reis was de moeite waard, maar ook jouw verslaglegging!

    15 januari 2011 om 23:36

  26. Kom je even een fijne zondag toe wensen Aly!!
    Maak er maar een lekkere luie dag van 🙂
    Voor straks …welterusten.

    Groetjes Sien

    16 januari 2011 om 01:56

  27. mooie foto’s en prachtige gebouwen …. en wat zou ik graag even in de hermitage rondkuieren

    16 januari 2011 om 14:50

  28. het is hier nog steeds warm ????
    oefff …..is me dat een uitstappie hihihihihi
    heerlijk om op winterdag hiervan te genieten …
    en mijn dank is dan ook zeer groot 😉
    want was effe doorzakken maar hebbie ook wat ….
    een vreselijk mooie serie van een plek waar ik anders
    nooit zou komen ….en dan nog met een regenboog
    in fontein …duh ……wie doet ons nog wat ??
    thanks !!!

    16 januari 2011 om 19:47

  29. prachtige serie weer, voorla die nacht opnames vind ik bijzonder mooi

    17 januari 2011 om 08:48

  30. ida

    Het was weer even genieten van de prachtige foto’s Aly !
    Fijne week
    gr ida

    17 januari 2011 om 12:35

  31. Prachtige foto’s, vooral van de nacht en wat heerlijk om zo even mee te mogen kijken en te genieten. Heerlijk even te warm in plaats van te koud…kan niet wachten op het eerste voorjaars zonnetje.
    Lieve groetjes Tilly.

    17 januari 2011 om 16:30

  32. Klaske

    Leuk dat je op mijn blog hebt gekeken, ik was recent ook al op die van jou. Petersburg staat op mijn verlanglijstje. Ik kom nog wel weer eens neuzen.

    18 januari 2011 om 09:56

  33. Ik ben een hele tijd niet op jou site geweest , hoe dat komt? geen idee . Je laat mij nu erg genieten van st Petersburg. Zelf zijn wij er ook geweest . Wat een pracht van een stad en mooie gebouwen. Wij vonden het er super.
    .p.s Ben vanmorgen gebeld door mijn leiding gevende misschien dat ik volgende week weer een paar uurtjes ga werken(zittend).
    Lopen gaat bijna niet .

    19 januari 2011 om 13:46

Geef een reactie

