VAN @LLES WAT

NP Lauwersmeer


 

 

 Dinsdag was het een mooie dag om

in het Lauwersmeer gebied te wandelen.

Het is een uniek natuurgebied

  info klik  *  NP Lauwersmeer *

 

Lauwersmeer maart 001wl 

Vanuit het vogelkijkhuis zagen we een drietal

witte zilverreigers waarvan bij de laatste

vogeltelling in februari er 100 zijn geteld.


Lauwersmeer maart 005wl 

 

Lauwersmeer maart 015wl

 

Lauwersmeer maart 051wl

 

Lauwersmeer maart 021wl

 

Lauwersmeer maart 022wl

We hadden een bijzonder ontmoeting met Gijs

maar daarover in het volgend logje meer ,)

 

Lauwersmeer maart 033wl

 

Lauwersmeer maart 049wl

 

Lauwersmeer maart wl

 

Lauwersmeer maart 056wl

 

Lauwersmeer maart 039wl 

 

Lauwersmeer maart 008wl

 

Lauwersmeer maart 009wl 

 

Lauwersmeer maart 062wl 

We zagen ze  vliegen

vandaag  ,)

webbie`s 

wat wil je nog meer

zoveel kadootjes op 1 dag

 

🙂

 

 

33 Reacties

  1. Hoe krijg je die vogels in volle vlucht er toch zo mooi op!?
    Gr. J@n.

    11 maart 2011 om 23:45

  2. samen met jou zie ik ze ook vliegen, ajeetje! :-))

    jij overdrijft niks als je zegt dat dit een uniek natuurgebied is!

    hmmm .. ik snuif de wijdsheid xc3xa9n schoonheid op!

    jouw ganzen in volle vlucht zijn schitterend!!

    ik hoop dat jij doorheen een fantastisch weekend mag vliegen, ajeetje! :-))

    11 maart 2011 om 23:47

  3. Even lekker uitwaaien,dat heb ik wel nodig.

    Love As Always
    Di Mario

    12 maart 2011 om 07:49

  4. Wawwww, wat een prachtig natuurgebied ajeetjelief, bovendien maakte je er een schitterende reportage van! Je ziet dat jij met het voorjaar ook uit vliegen gaat… Blij toe, want je brengt steeds weer zo’n mooie foto’s mee.
    Fijn weekend meid, laat je klikvingertje overuren doen hxc3xa9!

    12 maart 2011 om 09:12

  5. ach gijssie m’n gijssie:-0
    ajeetje…
    je smijt me meteen in de pootjes van mijn lieve schat:-)
    wat een heerlijke herinneringen
    zalig,

    ik vind het een hxc3xa9xc3xa9l erg mooi gebied.
    en kan me voorstellen dat je daat wanneer je eenmaal je gatje
    in een vogelkijkhut gezet hebt,
    er niet zo een twee drie meer naar buiten komt:-)

    maak er een zalig weekend van ajeetje, en geniet tegen de klipen omhoog hxc3xa9.
    xxx

    12 maart 2011 om 09:19

  6. dit ziet er wel een heel mooi natuurgebied uit…

    schitterende foto’s van die ganzen in volle vlucht !

    een fijn weekend gewenst !

    12 maart 2011 om 10:05

  7. Het is een schitterend gebied, waar je uren kunt kijken naar de vogels en het water. Dat laten je foto’s schitterend zien!
    Heel fijn weekend!

    12 maart 2011 om 10:40

  8. Je had wel een geweldige dag uitgekozen om dat mooie gebied te bezoeken.
    Het plezier en het mooie weer stralen van je foto’s af. De schitteringen op het water, de vogels in volle vlucht … Een feest voor het oog.
    Maak er een mooi weekend van!

    12 maart 2011 om 12:13

  9. Jxc2xa9NW

    Je ziet ze niet alleen vliegen, je weet ze ook nog vast te leggen….
    Mooie serie Aly, ‘k wens je een fijn weekend. Gr Jan W

    12 maart 2011 om 13:46

  10. Mooie foto’s van een mooi natuurgebied
    fijn weekend

    12 maart 2011 om 14:54

  11. Een heel mooi (vogel-)gebied. Ik moet er ook weer eens heen.
    Je hebt een reportage met gave foto’s gemaakt.
    Fijne zaterdag verder!

    12 maart 2011 om 15:08

  12. Ada

    Geweldig uitzicht had je vanuit dat vogelkijkhuisje over het weidse gebied. Hoe mooi heb je de vogels in hun vlucht weten te vangen Aly. Dit gebied is een bezoek meer dan waard.
    Je zal vast heel erg genoten hebben dinsdag ook omdat het prachtig weer was getuige de heerlijk blauwe lucht.
    fijn weekend

    12 maart 2011 om 16:30

  13. Je hoefde de vogels helemaal niet te storen, Ajeetje, dat is het mooie van een vogelijkijkwand, en je geduld werd beloond met supermooie foto’s !
    Lie(f)s.

    12 maart 2011 om 20:08

  14. Ik ben daar eens op vakantie geweest.
    Een schitterende omgeving!!

    Ik kom er normaal nooit, net even iets te ver.
    Maar toen heb ik het eens goed verkend, het is daar net zo mooi als hier.

    12 maart 2011 om 22:24

  15. prachtig gedaan echt heel fraai is deze geworden vindt super om te zien je waant je zo in een vaktie stemming
    groetjes antony

    13 maart 2011 om 09:05

  16. Vanochtend ga ik van het ene mooie gebied naar het andere! Ik kom net uit de Peel. ;-))
    Mooi zoals je ze hebt zien vliegen xc3xa9n vastgelegd. Het glinsterende riet en het weidse uitzicht over het water, het is hier prachtig!!!!
    Fijne zondag, grtjs.

    13 maart 2011 om 09:22

  17. Mooie foto’s zeg.Ja was lekker weer.Genieten gewoon.

    13 maart 2011 om 11:28

  18. Wat een geweldig weer was het he? Wij zaten afgelopen week op Texel en we hebben zo genoten en
    geboft met het weer! Helaas waren vele natuurgebieden al afgesloten ivm het broedseizoen dus ik
    heb niet zulke mooie vogelfoto’s!! Ik kan aan je foto’s zien dat je genoten hebt!
    Fijne zondag!

    13 maart 2011 om 13:16

  19. Jaaaaa, je hebt ze zeker zien vliegen Aly 🙂
    Geweldig wat een mooie vogelserie…
    Prachtig de natuur in beeld gebracht, ik kan hier echt van genieten.

    En je had ook weer een roofvogel te pakken ( gelukspoeper 🙂 )
    De ganzen staan er ook super mooi op.
    Als de dag dan zo eindigt, met de zon op het water, kan ik alleen constateren dat jullie een prachtige dag hebben gehad 🙂
    Dat zijn de vitaminepilletje die wij, buitenmensen, nodig hebben!

    Fijne zondag nog
    Groetjes Sien

    13 maart 2011 om 16:10

  20. Mooi gebied! Lekker genieten van alle rust!

    13 maart 2011 om 20:44

  21. Mooie foto’s die je hebt gemaakt.
    prachtige die vogels, ben er vorig jaar nog een lang weekend geweest, schittend.
    heb genoten van je foto’s.
    groetjes.

    13 maart 2011 om 20:51

  22. Mooie kiekjes en het lijkt bijna zomers met die strak blauwe lucht.
    De vogels gaan aardig te keer.
    Lind@

    13 maart 2011 om 23:21

  23. knap dat je zo mooi hebt bevroren in hun vlucht.
    wat een ruimte trouwens….

    14 maart 2011 om 11:11

  24. Van zo’n dagje krijg je vast zelf vleugels! Water, vogels, stilte en een bleek zonnetje, genieten!

    14 maart 2011 om 14:44

  25. Wat zal het nu ook mooi zijn in het Lauwersmeergebied met de huidige voorjaarstemperaturen.
    Veel vogels en de daarbij behorenden geluiden.
    Prachtig om ook je foto’s te zien.

    14 maart 2011 om 19:44

  26. Prachtige herkenbare plekjes. Zalig om daar te zijn om te genieten van de rust en de natuur. Wat heb je de vogels weer mooi op foto gezet ze zouden zo een tijdschrift over de natuur kunnen.
    Lieve groetjes Tilly.

    15 maart 2011 om 08:47

  27. Bep

    Heb dat verleden jaar met eigen ogen kunnen aanschouwen al dat moois.
    Deze mooie serie doet me weer aan die fijne tijd daar terug denken, moet maar weer eens gauw die kant uit.

    16 maart 2011 om 09:49

  28. Wat een heerlijk vogelgebied Aly… alleen jammer dat ik zo ver weg woon… maar ach, je kan ook weer niet alles hebben… toch? ;-))))
    Ben er nu toch even geweest door je prachtige foto’s en heb genoten !!
    Lieve knufff groetjes Anna

    16 maart 2011 om 12:47

  29. Een mooie serie van dit natuurgebied, het walhalla voor vogels en je hebt ze mooi vastgelegd, vooral degenen in de vlucht! Ben benieuwd wat voor avontuur je hebt beleefd met Gijs de Gans 😉
    Fijn weekend!

    18 maart 2011 om 06:31

  30. Een schitterend plekje om te wandelen of vakantie te vieren in een van die huisjes van een Landalpark! Zo hoog ben ik nooit geweest, want Texel en Bolsward is het noordelijkst wat ik in Nederland geweest ben.
    Je hebt de vogels er prachtig opgezet, vooral die in vlucht zijn mooi. Heerlijk ook al dat wuivend riet. Lekker plekje om ook uit te waaien. Het lijkt me daar zelfs met minder mooi weer goed toeven en genieten.
    Echt een genietlogje, dus beniewd naar het vervolg!
    Groetjes en alvast een fijn weekend met hopelijk de beloofde zon.

    18 maart 2011 om 10:09

  31. Ik kan er geen genoeg van krijgen… Regelmatig heb ik het gebied bezocht (voor ik fotografeerde). Het wordt hoog tijd dat ik het gebied eens met camera ga bezoeken. Jij geeft het goede voorbeeld, prachtige foto’s!

    20 maart 2011 om 21:33

  32. heel mooie plekjes, die laatste waterfoto vind ik heel mooi

    20 maart 2011 om 23:35

  33. Hola hola Jeetje.
    zo een mooi cadeautje is de moeite waard, om in een doosje te pakken met een extra strikje.
    dank je wel dag dag veel zongroetjes.

    28 maart 2011 om 15:39

Geef een reactie

