VAN @LLES WAT

Warme nevelige dag

Woensdagmiddag ben op de  fiets

richting Assen gereden…

Oude bomen drente

Voor deze middag was er regen voorspeld

maar het bleef  gelukkig droog

Fiets wandelpad Gasteren

Wandelen

Ballo

Drents landschap

Drente

Ooiervaar 1

Ooiervaar ballo

Voedsel zoeken

Bospad

Boomklever

Hier en daar kleuren de bomen

zich langzaam in lentetooi…
Gasteren drente

Regen is hard nodig want het is errug.. droog

Droog

Dus gauw naar huis om me af te stoffen.

🙂

34 Reacties

  1. Prachtige foto’s joh!
    Je boomklever is ook goed gelukt. Die van mij (d.w.z. die ik er graag op wilde zetten) verdween steeds weer achter een tak. (is vast verlegen geweest 😉 )

    groetjes,

    1 april 2011 om 13:40

  2. Oh ja en psssst….
    kijk uit voor die vogel met de spillepoten…
    voor je het weet brengt ie je iets gewikkeld in een luier!

    😉

    1 april 2011 om 13:42

  3. ahhhhhhhhhhhhh
    wat een mooie tocht ajeetje, “geweldig”vadertje langbeen en een boomkruiper,

    geweldig wat een vangst, om nog maar niet te spreken van al dat stof wat je gratis mee kreeg en berkenpollen hatsjieeee.
    wat een niezen is dat toch:-)

    ajeetje m’n scheetje…..
    ik val in herhaling:-)
    je logs worden steeds mooier en mooier….

    maak er een heel zalig weekend van hxc3xa9 vrouwke:-)
    enne ….
    je weet ‘t….
    wie het langst leeft heeft alles dus vieren maar 🙂

    xxx

    1 april 2011 om 13:54

  4. Je fietstocht leverde mooie ‘vangsten’ op. De ooievaars zijn prachtig. Maar dat je de boomklever zo te ‘pakken’ hebt gekregen, dat is geweldig. Of het nu met of zonder croppen is, maakt niet uit.
    Maak er wat moois van dit weekend!

    1 april 2011 om 14:08

  5. Ooievaar, boomklever, ja dat is toch genieten vind ik. Nog los van de meer stilleven achtige shots die tonen dragen van hoop op meer groen wat snel zal ontluiken aan de bomen en overal om ons heen.

    1 april 2011 om 14:44

  6. Zo te zien heb je een prachtige route gevolgd.
    Knap dat je dat boomklevertje zo mooi hebt weten te vangen.
    Ook hier is het nog erg droog, in maart hebben we maar 6 mm regen gehad. En dat terwijl de winter ook al droog was …
    Volgende week mag het wat mij betreft wel weer wat gaan regenen, maar eerst hoop ik op die beloofde zonnige zondag.
    Maak er een mooi weekend vam.

    1 april 2011 om 15:06

  7. Aan die weersvoorspellingen heb je ook net niks 😉 gelukkig voor jou! Lijkt me zo geweldig om gewoon
    zo’n ooievaar door het weiland te zien stappen, dat heb ik nooit meegemaakt in Nederland! Het klevertje
    staat er ook goed zichtbaar op, want het zijn van die kleine vliegende dingen 😉 Fijn weekend Ada!

    1 april 2011 om 15:16

  8. Jij fietste, Ajeetje… Ik wandelde met je mee… Prachtig !
    Lie(f)s.

    1 april 2011 om 15:26

  9. Hier kwam de regen donderdag… met bakken! Reken maar dat het nodig was! Toch mooi meegepikt, je trip naar Assen. Fijn weekend, geniet van het voorspelde mooie weer!

    1 april 2011 om 15:33

  10. Leuke serie weer, vooral die boomklever.
    Gr. J@n.

    1 april 2011 om 16:52

  11. Het was droog, maar de zon liet zich ook niet echt veelvuldig zien.
    En als dat wel het geval is is dat nog veel mooier!

    1 april 2011 om 17:08

  12. Regen hebben we genoeg gehad…dan op donderdag dan !
    Heerlijk fietstochtje en kijk je wel uit voor die ooievaars…!!
    Mooie landschappen met die lichte nevel
    Fijn weekend

    1 april 2011 om 17:14

  13. Die boomklever heb je er heel goed opgekregen zeg.
    Lekkerre foto`s….en prachig die fouragerende ooievaar!

    1 april 2011 om 17:21

  14. Jxc2xa9NW

    Mooi tochtje was het Aly. Fijn dat je zo nu en dan een plaatje voor ons schoot!
    Geniet van het wekend. Gr Jan W

    1 april 2011 om 18:00

  15. Hola hola … wat een mooie kiekjes.
    Mnnnn…smullen wat is de natuur toch bijzonder mooi.

    Ja ja de vieulkes oh gossie, ze zijn mooi.

    Dank je wel voor het delen, strakje een heel mooi zonnig regenachtig weekend.
    Ja hxc3xa9 je wilt toch regen…dus kom maar op.

    1 april 2011 om 18:03

  16. Heb hier de eerste kraanvogels gezien, zal kijken of ik volgende week ook wat foto’s ervan kan maken. Maar hier nog niet zo mooi als bij jullie 🙂 Natje xxx

    1 april 2011 om 18:29

  17. Een hele mooie serie. Ik vermoed met enkele bekende plekken voor mij. De boomklever is zelfs na het croppen nog scherp. Fijne zonnige zaterdag alvast.

    1 april 2011 om 20:12

  18. :-)))
    Ben ik niet meer bang voor hoor ,)
    :-)))))))

    1 april 2011 om 23:05

  19. Ben je in Assen aangekomen, of is het er niet van gekomen? Er was ook zo veel te zien onderweg.
    Je bent toch niet door de ooievaar geprikt he Ajeetje?? Of door de boomklever vastgeplakt?
    Zonder gekheid nu, je hebt hele mooie foto’s voor ons geschoten!!
    Voor straks slaap lekker en een goed weekend, grtjs.

    1 april 2011 om 23:10

  20. als ik die eerste foto met de kromgegroeide boom zie ..

    zit ik al meteen vastgeplakt aan mijn scherm, ajeetje! :-))

    fantastische beelden laat jij zien en dan die ooievaar ..

    ja, watte! :-))

    komt er nog een boomklever bovenop???

    pfiewww .. ik moet mijn scherm gaan poetsen want ik heb het ondergekwijld .. ;-)))

    fijn weekend, ajeetje!

    1 april 2011 om 23:41

  21. ziet er heel mooi uit daar bij jou

    1 april 2011 om 23:49

  22. Het ziet er dreigend uit, maar gelukkig heb je het droog gehouden en een hele mooie dag achter de rug.

    Geniet van de dag.

    Love As Always
    Di Mario

    2 april 2011 om 07:46

  23. Dankjwel ajeetjelief, dat je me even mee naar buiten nam met deze knxc3 ppe reportage van een mooi natuurgebied. Dxc3 t heeft me het stof dat er bij mij ligt, even laten vergeten!
    OT: het was inderdaad een 1 aprilgrap hoor, vandaag het vervolg op mijn blog hihi.
    Fijn weekend meid!

    2 april 2011 om 09:37

  24. de rust van het landschap…

    mooie reeks !

    2 april 2011 om 15:27

  25. Ada

    Dit was nu echt een tochtje voor zo’n dag. Mooi het landschap deels wat heixc3xafg en hier en daar de eerste tinten van het voorjaar. Wat zijn die kleine vogeltjes toch snel hxc3xa9 en vaak gaan ze nog schuil achter takken, maar deze boomklever staat er mooi op.
    De ooievaar op zoek naar wat lekkers of takken voor z’n nest, heerlijk om even met je mee te fietsen.
    groetjes

    2 april 2011 om 21:07

  26. Hoi Ajeetje
    Een heerlijke…eh..Fietstocht..
    En zo te zien..veel afgestapt 🙂
    Bedankt voor je reacties…Je link onder je naam (bij reactie) werkt niet goed..
    Maar ik heb je bij mijn Links geplaatst onder “Site Ajeetje”..
    Gr Henk ..En een fijn weekend

    2 april 2011 om 21:20

  27. Prachtig fietstocht en wat heb je weer een prachtige serie foto’s gemaakt. Geweldige foto van de boomklever.
    Lieve groetjes Tilly.

    3 april 2011 om 21:07

  28. Fraai die boomklever. Ik heb deze vogel nog nooit in het echt gezien. Geen idee of die hier in de buurt zit. Prachtig ook de ooievaar en het landschap. Is dat in de buurt van Gasteren, aan de tags te zien. Daar heb ik vorig jaar nog een prachtige route gefietst in de driedaagse van Borger.
    En dat stoffen van werkende boeren en loonwerkers zie je hier ook, hoewel we nu wat regen hebben gehad, maar of dat helpt..?
    Groetjes

    3 april 2011 om 22:58

  29. prachtig zeg en kroon stuk is dan voor me de boom klever echt prachtig hoe deze heb er op gekregen super goed gedaan
    groetjes antony

    4 april 2011 om 05:08

  30. OT ajeetjelief: nee het dak boven badkamer en toilet moest eerst worden vernieuwd vooraleer er een nieuw vloertje te leggen, een zelfde vloertje wat we ook in de keuken en de serre lieten plaatsen. Maar bad en WC moesten eruit voor de vloerder, en toen kwamen we tot de vatstelling dat beide hun beste tijd hadden gehad… dus ook dat maar vernieuwen. En de elektriciteit was al zo lang niet reglementair meer. Gelukkig is het allemaal na 4 jaar in orde gekomen met mijn pensioen zodat we alles in xc3xa9xc3xa9n keer konden laten doen met de achterstal hihi.
    Hopelijk had je een fijn weekend en zal je een even fijne week beleven!

    4 april 2011 om 09:15

  31. Mooi deze foto’s , vooral met de ooievaar

    4 april 2011 om 11:16

  32. Dat is een mooi vogeltje, wat zal je blij geweest zijn dat je hem op de foto had!
    Een lekkere dag, toch wel, met zo’n fotovangst!

    4 april 2011 om 19:18

  33. Mooie tocht geweest. Wel stoffig, maar latern in het weekend zon en nu regen, dus het zal hard gaan nu in de natuur.
    Is het mooiste seizoen , mijn idee de lente.
    Laat maar komen 😉
    Groetjes

    4 april 2011 om 20:49

  34. Die zonnige zaterdag moest ik
    helaas werken maar goed….
    Het kan niet altijd “bal” zijn he?”:-))
    Was je op de fiets Ajeetje, dat lijkt me een
    heerlijke omgeving voor een fietstochtje!
    Mooie foto’s van dit schitterende gebied!

    Fijne dag nog,
    beuzeblaadje

    5 april 2011 om 11:50

Geef een reactie

