VAN @LLES WAT

Lauwersmeer 2

 

 

 

 

Het Lauwersmeer:    

 

 Parnassia

Lauwersmeer 045wl 

 Duinroos

Lauwersmeer 040wl 

 Riet & grassen

Lauwersmeer 082wl

 Vogelwikke

Lauwersmeer 03wl7 

 Honds roos

Lauwersmeer 041wl 

Silene  avond koekoesbloem

Lauwersmeer 054wl

Malva muskuskaasjeskruid  wit 

Lauwersmeer 001wl 

 Cichorei

Lauwersmeer 047wl 

 Engelwortel

Lauwersmeer 081wl 

Grote teunisbloem

Lauwersmeer 051wl 

 Berenklauw

Lauwersmeer 013wl 

 Malva muskuskaasjeskruid rose

Lauwersmeer 130wl 

 

Lauwersmeer 133wl 

Zwart knoopkruid 

 Lauwersmeer 091wl 

 

Lauwersmeer 140wl

 

 

Lauwersmeer 141wl 

Knikkende distel 

Lauwersmeer 146wl 

Langstekelige distel

Lauwersmeer 147wl 

 Speerdistel

Lauwersmeer 009wl 

 

Lauwersmeer 042

Lauwersmeer 039wl

 

 

 

21 Reacties

  1. wat een rijke flora, ajeetje!

    zou het kunnen dat ik malva in ’t wit en roze zie?

    en campanula?

    en de voorlaatste braambes?

    ik ga d’r eens over slapen ..

    truste, ajeetje! :-))

    12 juli 2011 om 01:22

  2. goeimorgen ajeetje

    cichorei,
    kaasjeskruid, wit en roze,
    silene
    hondsroos
    engelwortel

    dat zie ik er ook nog allemaal tussen staan 🙂

    ga jij het er bij zetten:-)

    wat een paradijselijk logje,
    héél bijzonder mooi,

    maak er een zalige dag van hé, hij wil geplukt worden 🙂
    xxx

    12 juli 2011 om 06:27

  3. Ik wil niets suggereren, maar het is allemaal een ondersoort van de fluitekruid. 😉

    Love As Always
    Di mario

    12 juli 2011 om 06:55

  4. Prachtig je blogjes over Oostmahorn en het Lauwerssmeer. Beide plekjes waar ook wij regelmatig een bezoekje aan brengen voor de rust en de prachtige natuur. Mooi hoe je de flora in beeld hebt gebracht…met de namen ben ik helaas ook niet zo bekend.
    Lieve groetjes Tilly.

    12 juli 2011 om 08:01

  5. Ik heb de ballen verstand van namen, maar ik denk dat ik kaasjeskruid heb herkend, roze en het zijn de 2 foto’s na de berenklauw.
    De wilde bloemen voelen zich goed thuis in dit gebied. Daar ben je wel een dag mee bezig, met fliepsen en namen zoeken. Mooie serie Ajeetje. Grtjs.

    12 juli 2011 om 08:45

  6. Ada

    Ik ben zelf ook altijd op zoek naar de juiste namen dus kan ik je niet verder helepn. Er is al hulp geboden lees ik. Maar wel genieten van je mooie foto’s. Wat is er als je goed kijkt toch veel moois te zien.
    Leuk het vogeltje in een salto boven het riet.
    fijne dag en groetjes

    12 juli 2011 om 09:27

  7. Op dat gebied ben ik een leek, maar ondanks dat kan ik je foto’s ook waarderen zonder de namen te kennen die we die bloemen hebben gegeven.
    Het etiketje doet er in mijn ogen niet toe.
    Mooie plaatjes!
    Gr. J@n.

    12 juli 2011 om 10:32

  8. daar kan ik je niet bij helpen…..

    maar je foto’s zijn wel bijzonder fraai !

    groeten

    12 juli 2011 om 11:03

  9. Namen geven laat ik graag aan de experts over. Wat een prachtige bloemen daar bij het Lauwersmeer! Maar de cichorei steelt voor mij de show. Een schitterende foto!

    12 juli 2011 om 12:29

  10. Een mooie bloemen-serie is het geworden…

    12 juli 2011 om 16:49

  11. Ja ook ik denk dat je voldoende hulp hebt gekregen, daar hoef ik vast niets aan toe te voegen.
    het is een hele mooie serie.
    Ik heb genoten!

    groetjes,

    12 juli 2011 om 19:14

  12. Ik geniet, Ajeetje…
    Gelukkig is er ‘Klaproos’ die zovéél weet… !
    Lie(f)s.

    12 juli 2011 om 20:26

  13. Helaas ken ik ook niet alle namen maar mooi zijn ze zeker.
    Staan er genoeg nu overal. Mooi op de foto gezet.
    Gezellige woensdag en groetjes

    12 juli 2011 om 20:40

  14. Ja hè…. fijn zo`n lieve webbie

    12 juli 2011 om 21:05

  15. Mooi zeg, dat je deze wilde bloemen allemaal hebt vastgelegd.
    Ik vind het een prachtig gebied dat Lauwersmeer.
    Je hebt er vast ook veel vogels gezien en gehoord.

    12 juli 2011 om 22:47

  16. eva

    Een mooie serie en je hebt toch heel wat namen weten te achterhalen.
    Die Parnassia is prachtig.
    En die hondsroos zie ik ook vaak maar ik wist niet dat die zo heette!
    Seraka weet er ook altijd alles van. (zie bij mijn links.
    gr eva

    13 juli 2011 om 10:56

  17. Prachtig om te zien,
    de natuur is nu zo mooi met al die bloemen en grassen.
    het is alle dagen maar weer genieten;-)

    Dikke knuffel,
    Anneke

    13 juli 2011 om 12:49

  18. Dat is ook erg mooi zeker voor mij, omdat er soorten bijzitten die ik hier niet kan vinden. Een zalige gras en bloemenserie.

    13 juli 2011 om 15:17

  19. marjoleintje vh pleintje

    Wat eenprachtig mooi veldboeket heb je bijelkaar verzameld.
    Heerlijk om met je mee te genieten.
    Dag

    13 juli 2011 om 16:59

  20. De eerste distel waar geen naam bijstaat is de Knikkende distel en de volgende is de Langstekelige distel, Aly.
    Rozen blijven moeilijk, zeker vanaf een foto en dan krijg je Luzerne (Medicago sativa)… dit waren ze dan op de
    roos na… ik denk dat het ook een duinroos is maar zeker weten doe ik het niet.
    Je serie is werkelijk prachtig en heb er van genoten!!
    Lieve knufff groetjes Anna

    14 juli 2011 om 11:07

  21. mooie reeks! dat is genieten

    15 juli 2011 om 21:01

Geef een reactie

