VAN @LLES WAT

zeilen op de wind van vandaag

 


Toen je dacht: ik wordt gedragen

Moest je sjouwen

Toen je dacht:`t is even slikken

Moest je kauwen

Toen je dacht: ik wil wel stoppen

Juist beginnen

En toen je net naar buiten wou

Naar binnen

Zeilen wl2011 225

Toen je dacht: `t is me teveel

Toen werd het minder

Toen je dacht: ik ben een rups

Bleek je een vlinder

Toen je dacht: dat je iets won

Had je verloren

En toen je dacht: nu ga ik dood

Werd je geboren

Schip2

Je moet zeilen op de wind van vandaag

De wind van gisteren helpt je niet vooruit

De wind van morgen blijft misschien wel uit

Je moet zeilen op de wind van vandaag

Schip1

Toen je dacht: nu wordt het beter

Werd het slechter

Toen je dacht: ik geef het op

Bleek je een vechter

En toen je dacht: een realist te zijn

Een dromer

Toen je dacht: nu wordt het winter

Werd het zomer

Zeilen 24 april 2011 226

Toen je dacht: het wordt gebracht

Moest je `t halen

Toen je dacht: ik krijg iets terug

Moest je betalen

Toen je dacht: ik sta alleen

Toen kon je schuilen

Toen je dacht: `t is om te lachen

Moest je huilen

 

Schip 3

Je moet zeilen op de wind van vandaag

De wind van gisteren helpt je niet vooruit

De wind van morgen blijft misschien wel uit

Je moet zeilen op de wind van vandaag

 

songtekst   Adelheid Roossen

 

19 Reacties

  1. Om heel eerlijk te zijn vind ik de foto’s beter dan de tekst.
    Gr. J@n.

    27 juli 2011 om 00:31

  2. een hele wijze tekst, ajeetje en met jouw mysterieuze foto’s erbij is dit een fantastich blog!

    hiermee vaart mijn bootje zo dadelijk ongetwijfeld doorheen de zoetste droomwatertjes! :-)))

    27 juli 2011 om 00:48

  3. De foto’s zijn prachtig, de tekst een leuke aanvulling.

    Love As Always
    Di Mario

    27 juli 2011 om 07:12

  4. Zo te zien niet echt zeilweer, weinig wind helaas! Maar je foto’s zijn prachtig van compositie!!
    Grtjs.

    27 juli 2011 om 09:12

  5. Ada

    Mooi zoals je de scheepjes traag voorbij laat komen. Een illusie of echt, pluk de dag zoals ie komt.
    fijne, zonnige dag

    27 juli 2011 om 09:42

  6. nou zeg:-))

    dat liedje heb ik morgen in een logje:-)

    geweldig hé, wat een geweldig liedje,
    en je plaatjes erbij maken het hélemaal af,
    * droomlogje verlaat *

    dag lieverd
    xxx

    27 juli 2011 om 09:44

  7. die tekst die spreekt me wel aan …. en die foto’s daarbij ,

    27 juli 2011 om 15:55

  8. Prachtige rustige en sfeervolle beelden.

    27 juli 2011 om 18:40

  9. de tekst en je mooie foto’s maken er samen een fraai geheel van !

    groeten

    27 juli 2011 om 19:11

  10. Prachtig, Ajeetje…
    Je foto’s, ondoorgrondelijk,
    je tekst, wonderlijk…
    Lie(f)s.

    27 juli 2011 om 20:28

  11. zeilen op de wind van vandaag
    zo is het hé
    heel sprekend logje

    27 juli 2011 om 22:08

  12. Prachtige sfeervolle kiekjes,
    de laatste kiek heeft een mooie combo,
    en met deze tekst dit maakt me stil.

    Dikke knuffel,
    Anneke

    27 juli 2011 om 22:25

  13. Prachtige tekst..En zo is het..
    We moeten zeilen op de wind van vandaag..
    Prachtige zwart wit foto’s..die mooi bij de tekst passen.
    Deze tekst blijft zeker hangen..want hij is zo mooi
    Gr Henk

    27 juli 2011 om 22:49

  14. Er zitten veel waarheden in.
    Maar ook een beetje tegenspraak, zoals denken dat je dood gaat en dan geboren wordt.
    Dat is toch een zin die blijft hangen, omdat ik vind dat die niet klopt.

    28 juli 2011 om 00:06

  15. Mooi woorden bij een leuke foto’s…

    28 juli 2011 om 00:11

  16. Dit is Genieten van woord en beeld Aly!!
    Lieve knufff groetjes Anna

    28 juli 2011 om 13:18

  17. Plaatjes om heerlijk bij weg te dromen …

    28 juli 2011 om 15:16

  18. Prachtige combinatie van tekst en foto’s! En maar al te waar “pluk de dag”!!
    Groetjes en een fijn weekend

    29 juli 2011 om 10:47

  19. Hier moeten we eens vaker bij stil staan….
    Zo is het maar net..!!

    9 augustus 2011 om 10:28

Geef een reactie

