VAN @LLES WAT

North Higlands Scotland

 

 

 

 North Highlands :

Fxe0ilte gu Taobh-tuath na Gxe0idheiltach

zoals de  de Schotten. zeggen.

Ons reisdoel is John o`Groats

het noordoostelijk punt van Schotland 

 Via de prachtige kustweg toeren

we door leuke dorpen en stadjes.

We nemen een stop om de mooie

kustplaats Dornoch te bezichtigen

Schotlandwl 188 

 

Dornoch
We
hebben geluk het zonnetje is ons metgezel

Schotlandwl 192

 

Schotlandwl 195 

Het lijkt wel of we naar het einde van de wereld rijden …..

Schotland 196wl 

 

Schotland 198wl 

 

Schotlandwl 197 

De haven met de ferry naar Orkney 

Schotlandwl 203 

Het dorp zou zijn naam ontlenen aan een Hollander Jan de Groot,

die in 1496 het veerrecht tussen het vaste land en de Orkney

eilanden verwierf van Koning Jacobus IV van Schotland.

 

Schotlandwl 208 

Helaas staat dit mooi bouwwerk  op instorten….

Schotlandwl 207

 

Schotlandwl 205

 Een  visser op het uiterste  punt van John. o`Groats

Scotland wl4

 

Wl schotland 065
We rijden verder langs de noordkust westelijke richting

Aan deze kust ligt  the Queen Mothers`s home in Caithness

waar de koninklijke familie nog regelmatig aanwezig is

 In het kale kustgebied sta je opeens voor een groot hek

met daarachter een prachtige oprijlaan…………….

 

Schotlandwl 212 

  The Castle & Gardens of Mey

Schotlandwl 215 

Schotland wl214 

 

Schotland 221wl

 

Schotlandwl 219

Schotland wl217 

  Bij de tearoom van het kasteel hebben we

 gesmuld van heerlijke  tea en scones met een fantastisch

Schotland wl223 

  uitzicht op de Orkney  eilanden.

Schotlandwl 222 

Het hoogste punt aan de noordkust is Dunnet Head

Wl schotland 069 

 

Schotlandwl 224
   

Schotland 226wl

Ondanks dat de Puffins  hier veelvuldig voorkomen heb ik ze helaas niet gezien.

                                                😦

Frank schotland 071 

Schotland wl229

Schotlandwl 228

Voordat we de North Highlands ingaan zien we de lucht betrekken

 

Schotlandwl 230 

 

 Schotland wl 1

Schotlandwl 237

Even later zitten we in de middle of nowhere

en een flinke stortbui

……….. dus nemen we een picnick/pauze in de auto

 

Schotland 238

Schotlandwl 239
Hoe dit avontuur verder afloopt zien jullie in een volgend

log webbie`s want we zijn nog lang niet thuis……….

 

 vervolg North Highlands 1

24 Reacties

  1. een heerlijke impressie van deze uitstap…

    wat houdt ons tegen om Schotland te bezoeken?

    het antwoord ligt voor een deel bij je twee laatste foto’s…

    een schitterend logje Ajeetje !

    fijn weekend

    29 juli 2011 om 14:33

  2. gweldig mooi ajeetje,
    ik kan de lucht van daar ruiken:-)
    ik heb eens lang geleden met een vriendin door d emoors gelopen, spannend….. ohhh wat was dat spannend, en dat gevoel komt hier weer terug,
    zalige fotografie,
    en bijzonder bijzonder mooi om te zien,
    mevrouw ajeetje
    dit log is er eentje in het gleetje:-)

    xxx

    29 juli 2011 om 16:02

  3. Hallo Aly,

    wat ontzettend mooi dit. Wij roepen al jaren dat we een keer naar Schotland willen, maar het komt er steeds niet van. Als ik dan deze foto’s zie dan begint het gelijk weer te kriebelen. Geweldig dat we via jou zoveel van dit mooie land zien.

    Groetjes, Helma

    29 juli 2011 om 20:56

  4. Wat een heerlijke foto’s van dit heerlijk landschap Aly!!
    Moet zeker nog eens terug naar Schotland… ;-))))
    Fijn weekend en lieve knufff groetjes Anna

    29 juli 2011 om 21:06

  5. Wat een prachtfoto’s weer, die regenbui kan mij niet deren. Ik heb zoveel genoten.

    Love As always
    Di Mario

    29 juli 2011 om 21:52

  6. whaw wat is het daar mooi! indrukwekkend
    wat een natuur, en dan het kasteel met de tuin, ik wil daar wel jonkvrouw zijn 🙂

    29 juli 2011 om 22:40

  7. Geweldige reportage weer joh!
    Gr. J@n.

    29 juli 2011 om 23:37

  8. ik picknick met plezier mee in die auto van jou, ajeetje, want de beelden die hier voorbijkomen doen mij dromen van sprookjes, prinsen en .. zoveel meer. ;-)))

    die immense vergezichten stralen zoveel rust uit ..

    schitterend, ajeetje!

    fijn weekend,

    29 juli 2011 om 23:44

  9. Wat een heerlijke tocht heb je gemaakt door het prachtige landschap. Dit moeten wij ook maar eens op onze reisagenda zetten, lijkt me. Van zo’n omgeving en klimaat houd ik wel.
    Een heel fijn weekend!

    30 juli 2011 om 01:18

  10. Gelukkig begon de reis met prachtig weer, dat was genieten van de uitzichten! Wat een heerlijk sprookjesachtig land, het is alleen zo jammer dat het vaak zulk slecht weer is/wordt. Hoewel die dreigende luchten het heel goed doen op je mooie plaatjes.
    Ik ben benieuwd hoelang jullie nog in de auto moesten schuilen. 1 dag, 1 week of misschien iets korter???
    Fijn weekend Ajeetje, grtjs.

    30 juli 2011 om 09:23

  11. Leuk hoor, dat we steeds weer zo mogen genieten van alles wat jullie hebben gezien… prachtige foto’s…

    30 juli 2011 om 16:46

  12. Bewonderenswaardig logje, Ajeetje, met veel “ooohs” en “aaaaahs’… !

    30 juli 2011 om 21:26

  13. Wat een prachtige serie weer van de Schotse landschappen.
    Zo te zien kun je daar uren rondrijden zonder iemand op je pad te treffen. Het lijkt echt wel het eind van de wereld.
    Ik ben ook onder de indruk van die prachtige tinten in de lucht.
    Ik kijk uit naar het vervolg.

    31 juli 2011 om 12:57

  14. Ben benieuwd naar je volgende log . Prachtige foto’s zeg, heb genoten ook van je blog.

    31 juli 2011 om 20:34

  15. Wat een fantastisch optrekje ( die laatste)
    Wat zijn er toch een hoop mooie plekjes in de wereld.

    31 juli 2011 om 20:58

  16. Geweldige serie van een oh zo mooi gebied! Ik heb als aupair anderhalf jaar (+ enkele zomervakanties) in NewCastle upon Tyne doorgebracht en die familie had ook een huis aan zee in Bamburgh en van daaruit maakten we ook wel eens een trip langs de oostkust naar Schotland. En daar doen jouw foto’s me aan denken. Geweldig mooi, maar ook het gevoel dat je aan het eind van de wereld raakt. Zo rustig en ruim en bijna geen mens te zien. En het zo wisselende weer aan de kust.
    Benieuwd naar het vervolg!
    Groetjes

    31 juli 2011 om 22:17

  17. ook mooie plekjes daar, ik ben er nog nooit geweest, wel van anderen gehoord hoe mooi het daar wel is

    1 augustus 2011 om 08:43

  18. Heerlijke blog…wat is dit toch weer genieten. Geweldige foto’s die het indrukwekkende land en sfeer mooi in beeld brengen.
    Lieve groet Tilly.

    1 augustus 2011 om 10:01

  19. Super mooie foto’s en wat komt het mij allemaal bekend voor

    2 augustus 2011 om 12:15

  20. Als ik op je link klik krijg ik steeds de melding dat je website niet bereikbaar is.
    K`Weet niet wat er mis is maar zie je website niet meer.
    :-(((
    🙂 Aly

    2 augustus 2011 om 23:24

  21. Prachtige beelden van dit indrukwekkende land.
    Kom maar op met de rest van de fotoxb4s 🙂

    3 augustus 2011 om 11:07

  22. We komen er een aantal keren per jaar. Puffins staan hoog op mijn lijstje, maar nog nooit gespot. Ik wordt door lief veel te veel meegesleept naar Golfcourses…:) Onze basis is altijd Aberdeen ivm familie, veel de Highlands in en distilleries langs, maar de Orkneys, jaaaa, die wil ik zo graag eens zien! In het najaar weer hoop ik…

    4 augustus 2011 om 09:14

  23. Weer een mooi logje met vanalles wat. Wat jammer trouwens dat dat ene ‘kasteeltje’ in verval staat.
    Het zou toch schitterend zijn als al dat moois bewaard zou blijven.

    4 augustus 2011 om 22:14

  24. Wat een sfeer, heerlijk…. (het wordt saai dit commentaar, ik weet het, maar meen het serieus)
    Zo’n vervallen kasteeltje lijkt me machtig om even in te kijken.

    9 augustus 2011 om 10:32

Geef een reactie

