VAN @LLES WAT

En het werd zomer

Op deze zomerse dag zag ik

paddenstoelen tussen de zomerbloeiers richting Balloërveld

Paddowl 012

Paddo wl

De Grauwe Klauwier met prooi…….

Voedsel van deze  kleine roofvogel bestaat uit

 grote insecten,soms reptielen en jonge vogels.

Trekvogel (mei tot september)

Grauwe klauwier 6

Balloërveld

Fiets augustus 015

Fiets augustus 017

Fiets augustus 025

 

Fiets augustus 024

 

Fiets augustuswl 013

Fiets augustus 020

Fiets augustus 028

Fiets augustus 034

Oude Molen

Fiets augustus 047

Fiets augustus 041

Fiets augustus 043

Fiets augustus wl044

Kamperfoeliewl 098

Drente wl

Drente wl083

Stroomdal Aa hunewl 092

Water halen Aahunze 091

Taarlo wl

Met z`n drieen genieten in het zonnetje

Fiets augustuswl 061

en alleen…

Fiets augustus wl058

Het was een heerlijke genietdag 

Dit smaakt naar meer……..

 

 

31 Reacties

  1. ajeetje m’n scheetje ik ben van puur genot plots in de plomp gevallen, die garwue klauwier wat gaaf joh der zijn nog maar héél weinig broedparen en ze staan op de rode lijst,
    wat jij zag mevroike,
    da’s puur genot,

    zuinig op zijn, net alsop dit héle logje,
    zaligheden te over,
    ik kkom der morgen weer even van genieten:-)

    vatten we der samen een 🙂

    * proost * vrouw,
    op jouw,

    xxx

    2 augustus 2011 om 21:39

  2. Wat een leuke raportage!
    je hebt echt heerlijk rondgebanjerd daar, dat zie je zo…..
    dan die kikkertjes met z’n drietjes op een rij.
    Enig gewoon weg!
    Ik heb genoten!

    groetjes,

    2 augustus 2011 om 21:57

  3. Wat een heerlijke dag he. Alleen jammer dat ik de hele dag opgesloten op kantoor zat.
    Vanavond wel lekker buiten gezeten alleen nu begint het te miezeren.

    2 augustus 2011 om 22:12

  4. Een feest van herkenning !!
    Heerlijk heb ik met je meegefietst en puur genoten van al het Drentse schoneland.

    @ Wij zitten nu weer aan de kust 😉

    2 augustus 2011 om 22:26

  5. Drenthe is zo mooi en dat laat je zo goed zien met je foto’s. De blauwe bloemetjes zijn natuurlijk het einde. :-))

    2 augustus 2011 om 22:28

  6. Nederland genoot vandaag ten volle, Ajeetje ! (‘k Zag reeds heide bij Klaproos)… Paddenstoelen, vogels, bloemen, vier stille genieters, … ’t kan niet op ! Prachtig !
    Lie(f)s.

    2 augustus 2011 om 22:33

  7. terwijl ik hier je foto’s bewonder kwam je bij mij langs, wat leuk, hihi
    prachtige omgeving daar, en die hooglanders zijn echt wel m’n favorieten, wat een leuke kopjes hebben ze toch

    2 augustus 2011 om 22:45

  8. dit smaakt inderdaad naar meer, ajeetje! :-))

    jij hebt je vleugels lekker uitgespreid op deze zomerse zomerdag!

    en jij niet alleen? elk beestje, groot en klein, op je foto’s strxe0xe0xe0xe0xe0xe0xe0xe0lt!! :-))

    2 augustus 2011 om 23:01

  9. Je hebt er echt van genoten en in de reactie te lezen is die vogel een zeldzaamheid.
    Die hooglanders vind ik op afstand wel leuk maar ik loop er niet tussendoor. Zo zijn we in de vakantie
    weer weggegaan, omdat ik niet het natuurgebied De Muy in wilde door zo’n kudde.

    2 augustus 2011 om 23:09

  10. Ik ben vandaag gaan fietsen, kwam ook wat moois maar zoals hier bij jou, neen zo mooi was het niet… is daar echt wel een prachtige omgeving bij jou , ik heb genoten van je foto’s.
    En je reactie , het is wel goed aangekomen daar bij mij hoor, soms (als je een code moet ingeven) dan duurt het wel eventjes.

    Groetjes en slaapwel

    2 augustus 2011 om 23:42

  11. Heb gezien dat het aangekomen is 🙂
    XXX

    2 augustus 2011 om 23:51

  12. Dat laatste, daar ben ik het helemaal wee eens, het smaakt inderdaad naar meer en zeker als we dan ook weer zo’n mooie reportage kunnen bewonderen.
    Gr. J@n/

    3 augustus 2011 om 00:02

  13. Dat van de grauwe klauwier klopt helemaal Roozsie
    Afgelopen zaterdag ben ik met een vogelexursie meegeweest
    en heb ze op twee plaatsen gezien. ( door een telecoop van de gids)
    Vanochtend kreeg ik hem gewoon in de schoot geworpen :-)))
    Hij vloog voor m`n neus langs en ging op een struik zitten op 3 meter afstand.
    Heel voorzichtig gestopt (mijn remmen piepen Grrrr)
    Van opwinding had ik niet naar de instelling van de camera
    gekeken maar k`heb um :-))
    Hij bleef maar effenkes zitten en weg was ie.
    Ben der zo blij mee ………en het gevoel hè…….magic!!
    XXX

    3 augustus 2011 om 00:05

  14. in een woord, jawel , magisch gevoel,
    da’s zalig:-)

    hou vast hé.
    xxx

    3 augustus 2011 om 07:51

  15. Hehehe lekker met je mee gefietst en geen zadelpijn of zere benen!
    Een paddenstoel, kikkers, hooglanders, een molen, heide én een grauwe klauwier. Enneh ik ben vast veel vergeten, maar wat heb ik genoten!! Volgende keer weer?? Grtjs.

    3 augustus 2011 om 09:31

  16. wat een diversiteit in deze foto’s…

    bijzonder knappe reeks

    dat is pas genieten !

    3 augustus 2011 om 10:06

  17. Shirel komt naar de pc rennen toen ze de kikkers zag.. Die vind ze leuk.

    Love As Always
    Di Mario

    3 augustus 2011 om 13:00

  18. Ohhh Aly wat laat je ons weer genieten van dit prachtige natuur!
    Echt heel mooi…
    Lieve knufff groetjes Anna

    3 augustus 2011 om 14:17

  19. Hier staan de stoeltjes ook al te paraderen!
    Dat het eerst nog maar wat zomert!
    Knappe reportage heb je gemaakt!
    Met de drie zonners heb je een gelukttreffer!
    Gr.
    P-TER

    3 augustus 2011 om 14:22

  20. Als dit geen zalig gevarieerd logje is, dan weet ik het ook niet meer. Wat heb je die klauwier er ook geweldig mooi op staan zeg. Ik heb hem hier zelfs nooit gevonden of maar gezien…De paddestoelen komen hier ook al weer uit de grond. Soms lijkt het wel herfst. Maar mooi zijn ze.

    3 augustus 2011 om 15:02

  21. Terwijl jij gisteren over de droge zandgrond fietste, maakte ik een vaartochtje door het waterrijke gebied in de Kop van Overijssel. Met mooi weer heeft het allemaal zo zijn charme. Het heidelandschap is op zich al prachtig, als je er dan ook nog eens zo’n bijzondere grauwe klauwier en drie zonnebadende kikkers op je pad treft, dan kan de dag niet meer stuk.

    3 augustus 2011 om 15:41

  22. Wat een mooie serie van die zeldzame mooie dag! Het valt hier al weer met bakken uit de lucht . Die grauwe klauwier is ook toch prachtig! Nog nooit gezien. groetjes, Lenie

    3 augustus 2011 om 20:50

  23. Och wat mooi allemaal Aly! En ook bekend gebied, zoals het Balloërveld. Ook leuk de familieleden van “mijn” Schotse Hooglanders! Dat zijn toch pracnhtige dieren. Maar alle andere foto’s zijn heerlijk om naar te kijken. Prachtig die vogel. En ook opvallend dat bij jou ook al de hei gaat kleuren. Is allemaal wel vroeg. Ik hoop niet dat we daardoor in een sneltrein naar de herfst en winter gaan.
    Morgen nog maar even genieten!
    Groetjes

    3 augustus 2011 om 21:56

  24. wat een prachtig plaats zeg de heide echt hemels geworden denk ik dan zo echt heerlijk
    wat mooi en de kikker is en prinses
    groetjes antony

    4 augustus 2011 om 08:24

  25. Wow, daar was genoeg te genieten! Ik heb het idee dat de Heide zo vroeg bloeit dit jaar?

    4 augustus 2011 om 09:11

  26. Grauwe Klauwier Aly………… jemig, dat is echt mazzel hebben! En ja, paddenstoelen staan hier ook al rijkelijk, maar wat wil je ook met dat natte weer van afgelopen tijd tsssss….. Je watertjes vind ik ook heerlijk om te zien. Daar kan ik ook altijd heel erg van genieten.

    Heerlijk natuurlijk logje weer Aly, met veel foto-geniet-momenten 🙂

    Groetjes, Helma

    4 augustus 2011 om 10:10

  27. Dit is genieten als ik jou foto’s bekijk
    En de paddestoelen heb ik ook al gezien

    4 augustus 2011 om 11:56

  28. Deze beelden doen me dan denken: waarom ben ik nog nooit in Drenthe geweest? Het ziet er zo’n mooie prachtige omgeving uit. Knappe reportage heb je gemaakt!

    5 augustus 2011 om 19:29

  29. Leuke serie, maar die met de 3 kikkers springt er boven uit…

    6 augustus 2011 om 15:49

  30. prachtige serie, heb er ook van genoten, mooie foto’s

    7 augustus 2011 om 10:25

  31. Dat smaakt naar meer hè??
    Jammer dat ik weer aan het werk ben, hoewel vandaag de bomen weer krommen van de wind
    en de wokenpartijen langs de lucht vliegen.

    9 augustus 2011 om 10:38

Geef een reactie

