VAN @LLES WAT

Een lange weg

De_weg_naar

Tijdens onze rondreis in 2009 door Spanje Portugal

werden we als een magneet aangetrokken om de

stad Santiago de compostela te bezoeken.

De belevenissen en de drijfveren van pelgrims

die we via boeken en internet hebben gelezen

lieten op ons diepe indruk achter

En…

Wij kwamen ze tegen…..

samen of alleen

Sc1

De_weg_naar_4

wandelaars en fietsers die pelgrims

worden tijdens hun reis.

 

Sc2

De_weg_naar_2

Op weg  naar  Santiago de Compostela

Misschien nog verder naar het eindpunt

Finisterre het uiterste westpunt van Spanje

Sc4jpg

De_weg_naar_5

Pelgtimc

De_weg_naar_6

Sc5jpg

De_weg_naar_3

 

 

Sc6

De_weg_naar_7

Sc7

De_weg_naar_8

De Camino de Santiago is

goed aangegeven.

Zelfs  de stoeptegels wijzen

pelgrims de weg

Pegrim_c

De_weg_naar_9

Sc8

De_weg_naar_10

Sc9

De_weg_naar_11

Sc10

De_weg_naar_12

Caminojpg

De_weg_naar_13

En zo was hij op weg naar het zuiden

Dag in dag uit

Hij liep over paden en over wegen

En soms kwam hij eens iemand tegen

En dan deelden ze samen een lach en een traan

Voor hij weer alleen op weg zou gaan

 

Sc11

De_weg_naar_14

Zijn tocht bracht hem door dorpen en door steden

De mensen leefden er hun leven

Maar soms dan stopte iemand even

En vertelde hem zijn verhaal

Sc12

De_weg_naar_15

Zo liep hij daar vaak urenlang te stappen

En soms dan kreeg hij last van verveling

Want altijd maar die zelfde beweging

Maar daar was niet veel aan te doen

 

 

Sc31

De_weg_naar_16

Na dagenlang door de druilerige regen

Zag hij alles grauw en zwart

Maar net toen hij het op wilde geven

Scheen de zon weer in zijn pelgrimshart

Sc_13

De_weg_naar_17

En zo was hij op weg naar het zuiden

Dag in dag uit

Hij liep over paden en over wegen

En soms kwam hij eens iemand tegen

En dan deelden ze samen een lach en een traan

Voor hij weer alleen op weg zou gaan

 

Pelgrim_b

Bagage_2

De pelgrim zei: Ik ga maar weer vertrekken

’t Was goed, bedankt voor de gastvrijheid

Een laatste groet en dan het afscheid

Want zijn tocht moest weer verder gaan

. . .

20 Reacties

  1. toch wel mooi dit… mmmmm, misschien als ik ouder ben… 😉

    Love As always
    Di Mario

    15 januari 2010 om 07:22

  2. goeiemorgen lief mens,
    je vertolkt in dit logje het leven van een mens:-)

    je wordt geboren ontmoet mensen en je gaat weer verder,naar je einddoel

    een diep gevoel komt hier naar boven wat ik niet kan omschrijven…

    maar ik denk….
    dat jij wel weet wat ik bedoel..

    ik ben onder de indruk ajeetje
    xxx

    15 januari 2010 om 08:04

  3. Je hebt heel wat van die doorzetters weten te kieken.
    Ik heb respect voor al die pelgrims.
    Ik zou er zelf niet aan moeten denken …
    Maak er een mooi weekend van!

    15 januari 2010 om 12:08

  4. Heel apart vind ik dit, en ik denk dat er onder de pelgrims
    een groot saamhorigheidsgevoel heerst!

    15 januari 2010 om 15:36

  5. Ik hou van wandelen en fietsen maar het moet leuk blijven dus nu ook weer neit te veel kilometers op xc3xa9xc3xa9n dag. fijn weekend

    15 januari 2010 om 15:37

  6. Knap hoor om zo xc3xabxc3xa9n doel voor ogen te hebben.
    Daar heb ik echt waardering voor !
    In Tibet zag je ook zoveel pelgrims…
    Maar je hebt ze allemaal knap op de gevoelige plaat vast gelegd.
    Complimenten voor je !
    Fijn weekend

    15 januari 2010 om 16:31

  7. @ nee hoor, het resultaat van jarenlang sparen 🙂

    15 januari 2010 om 16:32

  8. doorzetters zijn het !

    15 januari 2010 om 17:28

  9. Heerlijk heerlijk heerlijk Aly !!
    Ik heb in 2002 de hoofdroute, de Camino gelopen… vanuit Saint-Jean-Pied-de-Port een klein plaatsje in de Franse Pyreneexc3xabn… naar Santiago de Compostella wat zo bijna 800 km is.
    Het is xc3xa9xc3xa9n van mijn hoogtepunten in mijn leven geweest en geworden en ik ben zo blij dat ik hem heb gelopen… de ervaringen die ik heb ondergaan is bijna met geen pen te beschrijven…
    Het is werkelijk heel bijzonder en dan al die mensen uit al die landen die je ontmoet… in xc3xa9xc3xa9nwoord GEWELDIG ! (((((((-:
    Lieve knufff en weekend groetjes Anna

    15 januari 2010 om 20:59

  10. wat een integer log, ajeetje!

    mijn diepste eerbied voor al deze pelgrims!

    ook voor jou, want dit is een log om ‘u’ tegen te zeggen!

    fijn weekend, ajeetje!

    15 januari 2010 om 21:55

  11. Bep

    Wat een indrukwekkende reportage in tekst en foto’s over de pelgrims
    heb je gemaakt.
    Kan me voorstellen dat je door er over te lezen
    onder de indruk was, dat ben ik zeker van jouw foto’s van de pelgrims.
    Fijn weekend

    15 januari 2010 om 21:57

  12. The lessons I learned are with me still.
    Divest yourself of personal baggage, travel light,
    Be kind, and not critical. We all pilgrims on our
    journey to heaven xe2x80″ El Camino de Santiago.
    xc2xa9 Syl Nilsen
    Wat een schitterende en indrukwekkende reportage ajeetje, hxc3xa9xc3xa9rlijk! Net of ik een beetje met je mee mocht reizen (maar dan zonder de zere voeten hihi).
    Maak er nog een fijn weekend van lieverd, met alles er op en er aan!

    16 januari 2010 om 08:34

  13. Ria

    Het is een lang gekoesterde wens van mij om deze tocht ook eens te gaan maken.
    Het moet een geweldige ervaring zijn.
    Je hebt het mooi in beeld gebracht, Aly.
    Fijn weekend.
    Groetjesss..Ria.

    16 januari 2010 om 11:14

  14. Prachtig in beeld gebracht. It Jabikspaad leidt er naar toe, dit begint in het noorden van Friesland. Daar ben ik al eens wezen kijken. En nu zie ik de eindbestemming, mooi hoor!

    16 januari 2010 om 14:16

  15. Nou dat heb je heel mooi in beeld gebracht Ajeetje.
    Ik vind het knap hoor……voor de meesten is het een hele lange reis.
    Vond je jullie bezoek de moeite waard?

    O.T.

    @ Ajeetje.
    Ach ik heb het huisje eigenlijk te koop staan maar aangezien de woningmarkt op slot zit verhuur ik het huisje nu tijdelijk.
    Ik heb een huurcontract binnen neer gelegd….inderdaad in vogeltaal…….en ik kan je verzekeren dat het een koopje is.
    Voor een beetje vermaak mag hij hier het hele jaar blijven.

    16 januari 2010 om 16:47

  16. Tjonge tjonge Aly daar tref je me diep in het hart!!
    Wat een prachtige log is dit..
    Ik heb Jeroen er natuurlijk bijgeroepen om dit te bekijken.
    En ja dan komen de kriebels..

    Het is als een magneet, dat heb je goed verwoord!
    Hoe zou het zijn straks als we dit mogen meemaken, geen idee, maar de voorpret borrelt bij mij al 11 jaar en voor Jeroen al 2 jaar.
    Jammer dat ik vanwege knie klachten lopend niet meer kan, maar met de fiets is het een droom!
    Dan is het tochtje van vorig jaar in de Duitse Eifel, de Belgische Ardennen, en Luxemburg een peulenschilletje. 🙂

    Dit jaar gaat het zeker niet worden, we zijn nog steeds aan het sparen voor een koga, het paradepaardje onder de fietsen.
    Maar ik laat me verrassen waar we wel naar toe gaan…

    Fijn Weekend en nog heel erg bedankt voor het super mooie log.
    Groetjes Sien

    16 januari 2010 om 19:14

  17. Prachtige log over deze tocht, die op veel mensen een onweerstaanbare aantrekkingskracht heeft. Heel mooi heb je al die doorzetters in beeld gebracht, zowel op de fiets als te voet.
    Groetjes

    17 januari 2010 om 20:43

  18. Lia

    Ik heb bewondering voor iedereen die deze tocht maakt!
    poeh, het is niet niks!
    Mooi in beeld gebracht Aly!

    18 januari 2010 om 20:35

  19. Wooooow Ajeeetje!
    Haast ontroerende foto’s want net als
    Ria “heb” ook ik de droomwens ooit te voet
    of op de fiets naar Santiago de Compostella te gaan.
    Het zal beslist nog jaaaaaaren duren, en xc3xb3f het er ooit van komt
    maar dromen moet je hebben toch?
    Wat een ervaring zal dit voor jou zijn geweest,
    schitterend dat je die met ons wilt delen!

    Groetjesss,
    beuzeblaadje

    18 januari 2010 om 22:08

  20. Mooi en wat een wilskracht spreekt er uit de fotoos.
    Lind@

    28 januari 2010 om 21:19

Plaats een reactie